7 Praktische tips bij het schrijven van wervende teksten


Heb jij een eigen website? Dan heeft dat vaak als doel om nieuwe klanten te werven. Je ziet je website als een echt online visitekaartje en wil natuurlijk graag dat daar nieuwe leads en klanten uit voort komen. Om ervoor te zorgen dat bezoekers van je website ook daadwerkelijk overgaan tot actie is het belangrijk om te leren hoe je wervende teksten schrijft.

In dit blogbericht geef ik je praktische tips die je helpen om betere wervende teksten te schrijven zodat jij meer verkoopt op je website.

Wat zijn wervende teksten precies?

Wervende teksten zijn geschreven teksten die als doel hebben om de lezer te overtuigen dat hij of zij een actie moet uitvoeren.

Krijg Meer Bezoekers, Kliks & Commissies

Kan jouw website wel wat meer bezoekers, Kliks en commissies gebruiken? Laat ons helpen, door teksten te schrijven voor jouw website

Meer informatie

In dit geval gaan we het hebben over wervende teksten die je kunt schrijven voor je website. Door goede wervende teksten te schrijven maak je van je website een geautomatiseerde verkoopmachine.

Hoe leer je verkopen via bol

Wevende teksten schrijven wordt ook wel copywriting genoemd. Bij copywriting ben je als ware aan het verkopen via je online content.

Hoewel dit makkelijk klinkt, valt het in de praktijk nogal tegen. Lang niet alle geschreven wervende teksten scoren even goed en dat kan te maken hebben met verschillende factoren.

7 tips om betere teksten te schrijven

Nu je weet wat wervende teksten zijn, wil je natuurlijk graag beginnen met het schrijven van je eigen wervende teksten. Je wil graag dat er zo snel mogelijk meer bezoekers naar je website komen die ook daadwerkelijk de gewenste actie uitvoeren op je website.

Welke actie een bezoeker zou moeten uitvoeren is natuurlijk voor iedere website anders. Het zou kunnen zijn dat jij affiliate bent en graag wilt dat mensen zich aanmelden voor je e-maillijst, of op je affiliate link gaan klikken.

Ook kan het zijn dat jij diensten aanbiedt in je bedrijf en dat je graag wilt dat mensen via je website contact met je opnemen.

Daarnaast kan het natuurlijk ook nog zijn dat jij een eigen webshop bent begonnen en met behulp van wervende teksten wil je graag dat bezoekers op je website je webshop bezoeken.

Het maakt niet uit voor welk doel jij wervende teksten wilt schrijven, voor alle soorten websites helpen deze tips je op weg.

1. De titel van je tekst

Als je aan de slag gaat met het schrijven van wervende teksten, begint dat al bij de titel. Als de titel van je tekst namelijk niet pakkend genoeg is, is de kans groot dat mensen niet naar je website zullen komen vanuit de zoekmachines.

Het is daarom belangrijk om goed na te denken over de titels die je maakt voor je website. Denk daarbij ook aan hoe de titel zichtbaar is in Google.

 

Om een goede titel te schrijven die ook nog eens aantrekkelijk is om te klikken, moet de titel eigenlijk de hele tekst omvatten in een aantal woorden.

 

Daarnaast kun je de titel ook nog aantrekkelijker maken door bepaalde POWER woorden aan je titel toe te voegen. Met power woorden kun je denken aan de volgende woorden:

  • Gigantisch
  • Extreem
  • Beste
  • Ongelofelijke
  • Speciale

Deze woorden maken de titel extra krachtig. Ook is de kans groot dat je titels er hierdoor uit zullen springen in Google.

De kans is namelijk groot dat iemand eerder op een titel zal klikken met deze woorden in de zin, dan wanneer dat niet zo is.

2. Wees kort, krachtig en direct

In tegenstelling tot informatieve teksten, is het bij wervende teksten belangrijk dat je zo kort, krachtig en direct bent als je maar kunt. Hoe meer je erom heen draait, hoe meer je de lezer af zal leiden van de actie die jij graag wilt dat de bezoeker onderneemt.

Het is bij wervende teksten daarom belangrijk om direct tot de kern te komen en direct te vertellen wat je van hem verwacht.

Om ervoor te zorgen dat de bezoeker zo snel mogelijk de gewenste actie onderneemt, kun je het aantrekkelijk maken om de actie te ondernemen door de voordelen te benoemen die hij zal ervaren.

3. Positiviteit

Bij het schrijven van wervende teksten is er geen ruimte voor negativiteit. Elk negatieve woord zal ervoor zorgen dat de bezoeker gaat twijfelen. Hierdoor wordt de gewenste actie al snel uitgesteld of helemaal niet uitgevoerd.

Daarom is het bij het schrijven van wervende teksten belangrijk dat je altijd in positieve zinnen praat en voorkomt dat je negatieve woorden of twijfel woorden gebruikt.

Een makkelijke manier om ervoor te zorgen dat je een stuk positiever overkomt is door actief te schrijven. Voorbeeld:

Niet actief: 

Je zou kunnen zorgen dat iemand iets bij je koopt

Actief: 

Je zorgt ervoor dat iemand iets bij je koopt

Zoals je ziet is de actieve vorm direct al een stuk krachtiger. Door op deze manier te schrijven is de kans groot dat iemand sneller de gewenste actie op je website zal uitvoeren.

4. Call to action gebruiken

Na het schrijven van je wervende tekst, wil je natuurlijk dat de kans zo groot mogelijk is dat de bezoeker actie onderneemt op je website.

Een goede manier om het extra aantrekkelijk te maken om actie te ondernemen is door gebruik te maken van een zogenaamde call to action.

Met een call to action vraag je de bezoeker aan het einde van de tekst letterlijk om een bepaalde actie te ondernemen.

Laat ons helpen bij het schrijven van je website teksten! Neem direct contact met ons op >>

Je maakt het in dat stukje tekst aantrekkelijk voor de bezoeker om te klikken door hem bijvoorbeeld te vertellen waarom hij de actie zou moeten uitvoeren.

Daarna kun je gebruik maken van een grote duidelijke knop waar de bezoeker makkelijk op kan klikken.

De kans dat de bezoeker een gewenste actie uitvoert is aanzienlijk groter met een call to action knop.

5. visualiseer het

Wat ook belangrijk is bij het schrijven van wervende teksten is dat je het kunt visualiseren. Het is een goed idee om een wervende tekst niet alleen uit tekst te laten bestaan.

Naast de geschreven tekst kun je ook gebruik maken van afbeeldingen, video’s en audio.

Helemaal als het gaat om een wervende tekst schrijven voor een product, is het super belangrijk om mooie foto’s en video’s te gebruiken. Hierdoor kan de bezoeker het product als ware proeven.

Hierdoor is de kans groter dat de bezoeker meer wil weten over het product en bijvoorbeeld naar je webshop gaat.

6. Klantbeoordelingen

Een product of dienst verkoopt veel makkelijker als er daadwerkelijk bewijs is dat het product goed is. Het is daarom altijd belangrijk om klantbeoordelingen te krijgen.

Hoe meer goede klantbeoordelingen je hebt, hoe makkelijker het voor de bezoeker is om de drempel over te stappen en het product aan te schaffen.

Vlotte en kwalitatieve tekstschrijver

5,0 rating
maart 25, 2020

Mike levert uitstekend werk en staat open voor feedback. Na meerdere tekstschrijvers geprobeerd te hebben, steekt hij er met kop en schouders bovenuit. Ik hoop dat toekomstige teksten van dezelfde (hoge) kwaliteit blijven!

Dennis

Spoedklus teksten schrijven

5,0 rating
maart 9, 2020

Na eerdere tekstschrijvers die helaas hun afspraken niet nakwamen, bood Mike zijn diensten aan voor een spoedopdracht. Die volbracht hij bijzonder goed, dag en nacht is eraan gewerkt maar de teksten kwamen én op tijd binnen maar – belangrijker nog – de kwaliteit was ook nog eens uitmuntend. Eindelijk iemand die wel van zijn woord is en teksten op niveau schrijft. Hier gaan we mee verder, de volgende opdracht komt eraan. Nogmaals hartelijk voor je geweldige service Mike!

Frank Smeulders

Uitmuntende communicatie en zeer tevreden over de kwaliteit

5,0 rating
januari 30, 2020

Ik ben een aantal samenwerkingen aangegaan met verschillende tekstschrijvers, maar elke keer was dat een drama. Afspraken niet nakomen of je hoort er nooit meer wat van. Het was dan ook een verademing Mike (online) tegen te komen! Vooraf een zeer leuk gesprek wat mij direct een goed gevoel gaf en ik al mijn opdrachten bij hem heb weggelegd. Mike levert elke week strak op tijd, boven verwachting. Daarnaast kan je hem altijd bereiken wanneer dat nodig is. Hij denkt ook met me mee over mijn doelstellingen en ik denk dat ik ook eens aan hem ga vragen of hij mee wilt kijken naar mijn site. De kennis is dus ruimschoots aanwezig. Het werkt erg ontspannen dat alles elke week netjes op tijd wordt aangeleverd en de kwaliteit is daarnaast ook nog erg goed. Ik ben zeer tevreden over Mike en zijn team!

Manon van der Heiden

Communicatie is nog nooit zo goed geweest met een copywriter.

5,0 rating
januari 23, 2020

Heb al diverse copywriters ingehuurd en mike is by far de beste op communicatie gebied. Vaak ook heel snel en daarbij ook nog hele goede SEO teksten.
Heel blij met z’n services.

Robert

Mike is een betrouwbare, pro-actieve SEO tekstschrijver!

5,0 rating
januari 16, 2020

Mike schrijft nu zo’n 2,5 jaar mijn SEO teksten en ben erg tevreden over hem. Zijn teksten voor mijn websites ranken goed in Google en buiten dat is hij ook pro-actief en denkt hij goed met je mee over de inhoud van de content. Mike z’n werkzaamheden besparen mij enorm veel kostbare tijd!

Jerik

Je kunt bezoekers dan doorverwijzen naar een speciale pagina waar alle klantbeoordelingen te lezen zijn, maar je kunt ook klantbeoordelingen invoegen in je tekst.

7. Tijdsgebonden aanbiedingen

Een hele oude marketing truc die ook op het internet nog steeds wordt toegepast is de methode van tijdsdruk. Door een bezoeker te vertellen dat een aanbieding of actie voor korte duur is, zal de bezoeker snel moeten handelen.

Niet in alle gevallen is een tijdsgebonden aanbieding een goede keuze, maar in veel gevallen zorgt bijvoorbeeld een aftel timer ervoor dat een bezoeker sneller overgaat tot aanschaffen van het product.

Geld verdienen op het internet met affiliate marketing?
Tijdelijk hoge korting! Wees er snel bij voordat de actie verloopt!

[hurrytimer id=”3153″]

Direct naar de kortingspagina >>

Om erachter te komen of tijdsgebonden acties ook voor jouw aanbieding werken,is het een goed idee om het gewoon eens te proberen.

Werkt het wel dan laat je de timer erop staan en werkt het niet dan haal je het weer weg. Maar in de meeste gevallen is een countdown timer een goed idee om meer mensen je gewenste actie te laten uitvoeren.

8. Maak het persoonlijk

Wil je het echt goed aanpakken? Dan is het een goed idee om een beetje persoonlijkheid in je wervende teksten naar voren te laten komen. Dit kun je bijvoorbeeld doen door je eigen ervaringen te delen betreft het probleem dat het product of de dienst oplost.

Je zou dan kunnen vertellen hoe het product of de dienst ervoor heeft gezorgd dat het jouw probleem heeft opgelost. Het klinkt cliché, maar je verkoopt daadwerkelijk meer als je “ervaringsdeskundige” bent en dit laat zien.

Wervende teksten laten schrijven door Writgo?

Hier komt dan mijn stukje wervende tekst. 

Wil je aan de slag gaan met het schrijven van wervende teksten maar heb je eigenlijk geen idee waar je moet beginnen? Toen ik voor het eerst begon met het schrijven van mijn teksten, duurde het uren voordat ik een onderwerp gevonden had om over te schrijven en nog meer tijd om de tekst daadwerkelijk te schrijven.

Voor veel mensen is het schrijven van teksten een onprettige ervaring en wordt het schrijven van teksten vaak uitgesteld of zelfs helemaal niet gedaan.

Je kunt jezelf een hoop moeite besparen door het schrijven van teksten te laten doen door ons. Het enige dat jij hoeft te doen is aan ons doorgeven waarover de tekst moet gaan en wij zorgen ervoor dat jij de nodige informatie op je website krijgt.

Ben je benieuwd naar hoe wij te werk gaan? Dan raad ik je aan onze dienst gewoon eens uit te proberen. Bevalt het je? Dan gaan we verder, bevalt het je niet? Even goede vrienden.

Via deze link kun je contact met ons opnemen >>

De beste teksten op jouw website?

Laat ons helpen jouw website naar het volgende niveau brengen. Bestel direct een tekst!

Direct Bestellen

Recent Content