Website SEO proof maken

Website SEO proof maken

Website SEO proof maken? Meer en meer website-eigenaren houden zich met SEO bezig. Logisch ook; met dank aan SEO ben je in staat om je website beter vindbaar in Google te maken. Als je website heel goed vindbaar in Google is, geniet je van de hoge rankings binnen de zoekmachine. Dit betekent dat je veel organische bezoekers aan kunt trekken.

Maar – hoe kan je nou op de juiste manier met SEO aan de slag gaan? En hoe kan je je website SEO proof maken? Op deze twee vragen ga je in dít artikel een compleet antwoord vinden. Wij helpen je met dit artikel graag op weg, zodat jouw website hoge rankings binnen Google kunt gaan scoren!

Waarom je website SEO proof maken?

Door je website SEO proof te maken, kan je de juiste stappen met je SEO zetten. Je kunt hiermee simpelweg de gewenste groei met je website door gaan maken. Daarbij is het wel héél belangrijk dat je op de juiste manier met SEO aan de slag gaat. Hoe je op de juiste manier met SEO aan de slag kunt gaan? Daar ga je in dít artikel van alles over lezen.

Wat verstaan wij onder het ‘SEO proof maken van een website’?

Onder het SEO proof maken van een website verstaan wij het optimaliseren van je website. Je gaat verschillende aspecten van je website optimaliseren, waardoor je website meer waarde toegekend gaat krijgen. Dát betekent dat je een hogere ranking binnen Google gaat verkrijgen.

Is SEO een lastig punt?

Ja, het is absoluut lastig om met SEO aan de slag te gaan. Dit komt onder meer doordat je met tal van aspecten rekening moet houden. Ook is SEO behoorlijk specialistisch, waardoor je over de nodige kennis moet beschikken.

Is het dan aan te raden om een SEO specialist in te schakelen? Daar kan je op termijn zeker voor kiezen. In eerste instantie kan je echter ook op een laagdrempelige manier zelf aan de slag gaan met SEO.


Daarbij adviseren wij je het volgende: volg onderstaande tips goed op. Met de tips die wij in dit artikel delen, kan je op de juiste manier je website SEO proof maken. Concreet betekent dit dat je meer en meer organische bezoekers aan kunt gaan trekken!

De beste tips om je website SEO proof te maken

Wil jij graag met je website gaan scoren? En wil je hier zelf de eerste stappen voor gaan zetten? Dan adviseren wij je van harte om onderstaande tips op te volgen. Met onderstaande tips ben je prima in staat om je website SEO proof te maken.

Tip 1: richt je pijlen op de content op je website

Een van de belangrijkste aspecten van elke website is de content op de website. Door de perfecte content op je website te plaatsen, geef je je website veel meer waarde mee. Daarbij adviseren wij je vooral om onderstaande tips goed op te volgen:

  • Voer een uitgebreid zoekwoordenonderzoek uit. Over welk onderwerp gaat jouw website? Op basis van het door jou gekozen onderwerp kan je via Google Search Console op zoek gaan naar relevante zoekwoorden. Door een uitgebreid zoekwoordenonderzoek uit te voeren, kan je achterhalen welke zoekwoorden je in je teksten moet verwerken. Door dit op de juiste manier te doen, geef je je website al direct een hoop meer waarde mee.
  • Voeg regelmatig nieuwe content toe. Wij adviseren je ook om regelmatig nieuwe content aan je website toe te voegen. Voeg je bijvoorbeeld twee keer per nieuwe content aan je website toe? Dan is dat een teken voor Google dat je serieus met je website bezig bent. Door op deze manier met je website aan de slag te gaan, kan je snel meer en meer organische bezoekers trekken.
  • Optimaliseer de content voortdurend. Tevens adviseren wij je om voortdurend de content te optimaliseren. Dit doe je bijvoorbeeld door continu nieuwe content toe te voegen. Verder adviseren we je goed onderzoek te doen naar relevante onderwerpen voor op je website. Zorg er bovendien voor dat je de juiste zoektermen op de juiste manier in je teksten verwerkt.
  • Richt je pijlen ook op afbeeldingen en illustraties. Niet alleen de content is van belang, maar ook de bijbehorende afbeeldingen en illustraties. Deze afbeeldingen en illustraties zijn niet alleen van belang voor je bezoekers, maar zijn ook bevorderlijk voor je ranking binnen Google.
  • Richt je pijlen óók op je bezoekers. Bij het schrijven van de content moet je niet alleen rekening houden met Google. De content moet namelijk ook geoptimaliseerd worden voor je bezoekers. Dat doe je op de volgende manier:
    • Zorg voor unieke content. Alle content die je op je website plaatst, moet uniek zijn. Je kunt dus niet lukraak content van de website van je concurrent kopiëren.
    • De content moet waardevol zijn. Google toetst je content voortdurend op relevantie. Je moet er daarom echt voor zorgen dat de content waardevol is voor je bezoekers.
    • De content moet overzichtelijk zijn. Tegenwoordig maken veel internetgebruikers gebruik van hun smartphone of tablet. Op een dergelijk klein scherm is het niet fijn om lappen tekst te zien. Zorg er daarom voor dat de content erg overzichtelijk is.

Tip 2: test voortdurend hoe SEO proof je website is

Ben je serieus bezig met de content op je website? Houd dan voortdurend de SEO parameters van je website in de gaten. Door je SEO parameters goed in de gaten te houden, houd je bij hoe SEO proof je website op dit moment is.

Hoe je dit kunt doen? Dit doe je onder meer door goed naar je bezoekersaantallen te kijken. Tevens is het advies om goed na te gaan of alle links van je website wel geïndexeerd door Google zijn. Als dat nog niet het geval is, is het advies om een sitemap bij Google in te dienen.

Tevens kan je gebruik maken van een tool als Screaming Frog. Met deze tool kan je 500 pagina’s van je website downloaden; per pagina krijg je vervolgens inzicht in allerlei SEO parameters. Aan de hand hiervan kan je je pagina’s voortdurend optimaliseren.

Tip 3: ga met linkbuilding aan de slag

On Page SEO is een van de belangrijkste aspecten binnen SEO. Wat On Page SEO is? Dat is het optimaliseren van je eigen website. Dit doe je onder meer door de techniek van je website in orde te krijgen, maar ook door de perfecte content op je website te plaatsen.

Verder is het advies om óók met Off Page SEO aan de slag te gaan. Dit heeft betrekking op zoekmachineoptimalisatie aspecten die géén direct verband met de inhoud van je website hebben. Om met Off Page SEO aan de slag te gaan, moet je je pijlen richten op linkbuilding.

Bij linkbuilding is het zaak dat links naar je website op andere websites geplaatst worden. dit moeten bij voorkeur relevante websites met een flinke waarde zijn. Als je op dergelijke websites een linkje geplaatst krijg, is dit voor Google een teken. Een teken dat jouw website blijkbaar ook waardevol is, waardoor je website al snel een hogere ranking krijgt.

Tip 4: verbeter de snelheid van je website

Tevens is het advies om de snelheid van je website te verbeteren. Dit doe je bijvoorbeeld door de techniek van je website in orde te krijgen. Tevens is het advies om je website voortdurend te updaten. Door je website goed te updaten, voorkom je dat de website traag wordt door bijvoorbeeld verouderde plug-ins.

Hiermee maak je overigens niet alleen je website snel, maar ook je website veilig. Verouderde plug-ins kunnen voor onveilige situaties zorgen, dus update voortdurend je website.

Hoe je je website sneller kunt maken? Je kunt het beste in eerste instantie goed naar de Page Speed van je website kijken. Hiervoor kan je gebruik maken van handige tools, zoals Google PageSpeed. In deze tool kan je je website invoeren, waarna de tool direct aangeeft hoe snel je website precies is. Hierbij wordt gekeken naar de desktopversie van je website, maar ook naar de mobiele versie van je website.

Tip 5: zorg dat je website mobielvriendelijk is

Eerder in dit artikel gaven we het al aan: meer en meer internetgebruikers maken gebruik van hun smartphone of tablet. Mede daarom is het van essentieel belang dat je je website mobielvriendelijk gaat maken. Dit doe je onder meer door je content hier op aan te passen.

Tevens moet je er voor zorgen dat je website 100% responsive is. Dit betekent dat het design van je website zich automatisch aanpast aan de schermgrootte van de gebruiker.

Tip 6: zorg voor een lange termijn visie

Dit artikel sluiten we graag af met een van de beste tips: richt je pijlen op de lange termijn. SEO is namelijk geen korte termijn wedstrijd, maar is een wedstrijd waarbij alles draait om de lange termijn. Je gaat niet binnen één week de gewenste resultaten behalen, maar je kunt dit wel binnen een half jaar behalen. Richt je pijlen daarom op de lange termijn en ga met bovenstaande tips goed aan de slag!

Over de Auteur

Wij zijn Writgo.nl! Een gepassioneerd schrijversteam dat dagelijks voor je klaar staat om al je content te schrijven. Naast het schrijven van content voor onze klanten delen we ook op deze website met regelmaat interessante dingen die gaan over het online ondernemerschap en online geld verdienen. Hiermee hopen we ook mensen die nog niet begonnen zijn, warm te krijgen voor het starten van een eigen business.

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]