Wat zijn de voordelen van email marketing?


Bij e-mailmarketing zoeken bedrijven één op één contact met hun (potentiële) klanten via e-mail. Redenen voor bedrijven om e-mail te gebruiken zijn onder andere het aanzetten van mensen om contact op te nemen of om iets te verkopen.

Door het sturen van e-mails naar (potentiële) klanten creëer je iedere keer een kans dat deze klanten een bezoek brengen aan je website. Bij door een bedrijf gestuurde e-mails moet de ontvanger altijd actie ondernemen.

Hij moet de e-mail lezen en vervolgens weggooien of hij moet reageren. Zeker als er al een bestaande klantrelatie bestaat is de kans groot dat hij reageert.

E-mailmarketing helpt dus direct om meer bezoekers te krijgen op je website.

Ook op de langere termijn heeft e-mailmarketing effect. Immers, door als bedrijf regelmatig via e-mail te communiceren met (potentiële) klanten blijft de naam van je bedrijf aanwezig in het geheugen van die klanten.

Door deze ‘top of mind awarenes’ zullen klanten eerder aan jouw bedrijf denken als ze op zoek zijn naar een product of dienst die door jouw bedrijf wordt aangeboden. Ze zullen dus vaker de website van jouw bedrijf bezoeken.

Meer bezoekers voor je affiliate website

Heb je een affiliate website? Dan is je uiteindelijke doel om meer producten te verkopen. Het is dus van belang dat je affiliate website veel bezoekers heeft.

Hoe kun je de aantrekkelijkheid van de door jou aangeboden producten verhogen en dus ook meer bezoekers krijgen voor je affiliate website? Je moet dan de focus leggen op goede content, want met goede content kun je de bezoekers van je website overtuigen om een door jou aangeboden product te kopen.

Door het met enige frequentie plaatsen van unieke en waardevolle content op je website trek je ongetwijfeld meer bezoekers. Plaats bij voorkeur content die antwoord geeft op bepaalde vragen.

Je website is dan beter vindbaar middels Google. Goede content is dus de beste manier om meer bezoekers te trekken voor je affiliate website.

Bedenk dat internetgebruikers een hekel hebben aan een traag werkende website. Zorg er dus voor dat jouw affiliate website optimaal functioneert.

verkopen met bol.com stappenplan

Je moet er dus boor zorgen dat de website snel laadt en responsive is. Met een volledig naar wens functionerende website behoud je je bestaande bezoekers en krijg je waarschijnlijk ook nieuwe bezoekers. Vergeet ook niet om de website regelmatig uit te breiden. Regelmatig optimaliseren en uitbreiden is de beste manier om meer bezoekers voor je affiliate website te verkrijgen.

Aangeraden wordt om alle titels, metadescriptions en afbeeldingen op je affiliate website te optimaliseren. Google hecht dan namelijk meer waarde aan je website. Doordat je hoger in de rankings komt te staan krijgt je affiliate website meer bezoekers.

Verzamelen van e-mailadressen

Besluit je om te starten met e-mailmarketing om zo meer bezoekers voor je website te krijgen?Natuurlijk is het dan belangrijk om zo veel mogelijk e-mailadressen van (potentiële) klanten te verzamelen. Immers, door een grote lijst met e-mailadressen hebben je e-mails een groot bereik.

Een veelgebruikte manier om e-mailadressen te verzamelen is het plaatsen van een inschrijfformulier op je website. Je mag pas een e-mail naar iemand sturen als hij daar toestemming voor heeft gegeven. Vergeet dus niet om in het inschrijfformulier naar die toestemming te vragen.

Plaats het inschrijfformulier op een pagina waar veel bezoekers komen, zoals je homepage of je blog. Wellicht heb je een website waarvoor je een account nodig hebt. Je kunt dan nieuwe e-mailadressen verzamelen door bezoekers van je website tijdens het aanmaken van hun account de mogelijkheid te bieden om zich in te schrijven voor een nieuwsbrief.

De voordelen van e-mailmarketing

Waarom kies je voor e-mailmarketing om het aantal bezoekers voor je website te vergroten. Omdat deze marketingmethode veel voordelen heeft.

Je kunt zelf bepalen wie je mail wel of niet ontvangt.

Door het personaliseren van de content van de e-mail sluit deze beter aan op de behoefte van de ontvangers. Door het gericht versturen van e-mails groter dat ze reageren en je website bezoeken.

Je kunt gepersonaliseerde e-mails sturen naar bestaande klanten.

Een gepersonaliseerde e-mail heeft een persoonlijke aanhef en is gericht op de persoonlijke behoeftes van een klant. De kans dat hij reageert en je website bezoekt is dus groot.

Meten is weten

De elektronisch verlopende e-mailmarketing geeft je de mogelijkheid om precies bij te houden hoe veel procent van de ontvangers de door jou gestuurde e-mail heeft geopend en hoe veel procent van de ontvangers je website hebben bezocht. De effectiviteit van de door jou verstuurde e-mails is dus goed meetbaar.

E-mails worden vaak gelezen

Voor veel mensen is het zelfs het een van de eerste dingen die ze doen als ze zijn opgestaan. E-mails worden meer gelezen dan advertenties in magazines. Met e-mailmarketing bereik je (potentiële) klanten op meerdere momenten van de dag. De kans dat ze je website bezoeken wordt dus groter.

Kiezen voor e-mailmarketing om meer bezoekers voor je website te krijgen is kiezen voor een goedkoop marketingmiddel

Zeker als je besluit om het zelf uit te voeren. Je moet wel betalen voor de e-mailmarketingsoftware die je gebruikt. Je betaalt daarvoor een vast bedrag per maand of je betaalt een bedrag per verzonden e-mail. Er zijn overigens ook gratis softwareprogramma’s voor e-mailmarketing. Ook met deze gratis softwareprogramma’s kun je goede resultaten bereiken.

E-mailmarketing is een push kanaal dat voor meer bezoekers naar jouw website kan zorgen.

Je kunt dit push kanaal gebruiken om je doelgroep relatief snel in contact te brengen met een door jou gewenste boodschap. Met die door jou gewenste boodschap kun je (potentiële) klanten naar je website krijgen.

Hoe word je succesvol met email marketing?

Zo kan bijvoorbeeld een een fietsenmaker meer bezoekers voor zijn website krijgen door e-mails te versturen naar zijn (potentiële) klanten dat hij fietsen in de aanbieding heeft die nog deze zomer verkocht moeten worden.


Besluit je om je doelgroep te bereiken door het versturen van e-mails?

Dan kun je die doelgroep zo groot of zo klein maken als je zelf wilt. Stuur je de hele doelgroep een e-mail of stuur je e-mails naar een beperkte groep?

Je kunt je doelgroep opsplitsen door te segmenteren op bijvoorbeeld geslacht, interesses en geografische gegevens. Vervolgens stuur je ieder segment zijn eigen bericht. De kans dat je meer bezoekers krijgt voor je website wordt dan hoger.

Het voordeel van e-mailmarketing is dat het goed schaalbaar is wil je bijvoorbeeld 100 of 1.000 e-mails versturen om je doelgroep te bereiken en dus mogelijk meer bezoekers te verkrijgen voor je website?

Voor de e-mailmarketingsoftware die je gebruikt maakt het aantal verstuurde e-mails niet uit. Ook bij geautomatiseerde mails maakt het aantal verstuurde e-mails niet uit. Na het bijvoorbeeld 2.000 of 10.000 keer activeren van een bijvoorbeeld door jou gemaakte welkomstcampagne voor nieuwe klanten heb je er verder geen omkijken meer naar.

Bedenk dat e-mail het populairste kanaal is om reclame te ontvangen

Uit een in 2019 gehouden Nationaal E-mail Onderzoek blikt dat maar liefst 69% het liefst reclame ontvangt via e-mail. De kans dat de e-mail wordt gelezen is dus groot. Dat vergroot ook de kans dat je website meer bezoekers krijgt.

E-mailmarketingsoftware

Besluit je om e-mailmarketing in te zetten? Dan moet je ook beslissen welke software je gaat gebruiken om je e-mails te versturen.

Bedenk dat de gekozen e-mailmarketingsoftware in hoge mate het succes van een e-mailmarketingcampagne beïnvloedt.

Het e-mailmarketingplatform GetResponse

Get Response is een effectief marketingplatform. Met de door GetResponse aangeboden tools kun je precies op het juiste moment aanbiedingen op maat sturen naar je contactpersonen.

Je kunt eenmalig nieuwsbrieven met updates en aanmeldingen versturen. Via automatische opvolgmails kun je contact houden met je klanten.

Nadat iemand iets heeft gekocht of je website heeft bezocht kun je automatisch een e-mail sturen. Door berichten naar haarfijn opgesplitste segmenten te versturen verhoog je de betrokkenheid van je klanten.

Relevante aanbiedingen voor een bepaald segment kunnen automatisch worden verstuurd.

Met GetResponse kun je in een handomdraai een landingspagina maken waarmee je bezoekers en leads converteert. Ook jij kunt van je landingspagina een winstgevend bedrijf maken.

Probeer GetResponse 14 dagen gratis uit! Ga naar de pagina>

GetResponse E-mail Marketing

Starten met E-mail marketing? Dan ben je het beste af bij GetResponse. Lees mijn uitgebreide review!

Lees mijn Review

Recent Content