Wat zijn waardevolle webteksten voor je website?


Affiliate marketing cursus

De teksten op jouw website worden steeds belangrijker. Niet alleen gebruiken mensen het internet vaak om informatie op te zoeken, ook verkoop je door middel van jouw website alle producten en diensten.

Het is daarom van belang dat alles klopt en dat je altijd waardevolle teksten hebt. Niet iedereen heeft echter genoeg verstand van het schrijven van goede websiteteksten, waardoor het nog vaak misgaat.

Want wat zijn waardevolle teksten voor je website en hoe zorg je ervoor dat de mensen aangespoord worden om jouw producten te kopen of de diensten af te nemen?

Onderstaande informatie helpt jou op weg om de juiste beslissingen te maken en het verkeer te zien groeien.

Waardevolle teksten beginnen bij de doelgroep

Waardevolle teksten beginnen bij de basis. Je kunt namelijk wel veel verschillende trucs uit gaan proberen omdat je dat ergens hebt gelezen, maar geven deze tips jou ook het resultaat wat je wenst te hebben?

Ondanks dat je aan de eisen van de zoekmachines moet denken is het belangrijker om een stap terug te zetten. De doelgroep is namelijk nog belangrijker.

Je wilt jouw doelgroep bereiken om zoveel mogelijk te kunnen verdienen en de juiste informatie hiervoor over te kunnen brengen. De zoekwoorden, de structuur en alle andere zaken waar de zoekmachines op letten is dus pas van later belang.

Starten met Affiliate Marketing?

Toen ik begon met Affiliate Marketing had ik geen idee wat ik moest doen. Totdat ik begon met de Affiliate Marketing Revolutie. Nu kan ik leven van mijn online inkomsten.

Meer informatie over de cursus

Bekijk eerst wat de doelgroep echt wilt weten en wat jij met jouw teksten over wilt brengen.

Zorg voor een duidelijke strategie

In plaats van te gaan schrijven naar de wensen van onder andere Google is het beter om de strategie op de klanten te richten. De producten die je aanbiedt, kunnen immers specifiek zijn.

De mensen die jouw website bezoeken zijn daarom op zoek naar informatie en het verkrijgen van de juiste producten of diensten.

Affiliate marketing

Maak daarom altijd eerst een goede opzet over jouw doelgroep, de verschillende producten die je verkoopt en wat jij denkt dat belangrijk is voor deze doelgroep.

Hierdoor wordt het taalgebruik ook automatisch aangepast. Het taalgebruik is immers waardoor mensen blijven hangen of juist afhaken. Schrijf je voornamelijk voor jongeren?

Zorg dan voor los taalgebruik. Ouderen behoeven weer een andere manier van schrijven. Zo blijft het voor iedereen waardevol.

De juiste zoekwoorden zonder concurrentie

Daarna ga je aan de slag met het zoekwoordenonderzoek. In plaats van de zoekwoorden direct op papier te zetten, bekijk je eerst welke zoekwoorden er al vaak gebruikt zijn.

Je wilt jezelf immers kunnen onderscheiden van jouw concurrenten met waardevolle teksten. Wat doen zij anders en hoe kun je hierop inspelen? Houd ook hier altijd jouw doelgroep in het achterhoofd. Op welke woorden zouden zij zoeken?

De teksten moeten daarom altijd geschreven worden met gezond verstand. Dit kan jou vaak verder helpen dan wanneer je verschillende tools in gaat zetten om tot zoekwoorden te komen.

Je bent actief bezig met jouw teksten, de klanten die je hiermee aan wilt trekken en het waardevol maken van de teksten.

Jouw teksten moeten aantonen wat mogelijk is

Daarbij bedenk je jezelf ook altijd hoe jouw producten of diensten de klant kunnen helpen.

Deze informatie moet de tekst uiteindelijk waardevol maken. Ben je bijvoorbeeld een schilder, dan moet je hierbij vermelden dat je veel werk uit handen neemt en dat alles professioneel wordt gedaan. Deze begrippen trekken de aandacht van de klanten.

Heb je producten die het werk van jouw klanten makkelijker kunnen maken, vergeet dit absoluut niet te vermelden. Dit is immers informatie die mensen willen weten.

Want hoe kan het eenvoudiger gemaakt worden en wat draagt het product hieraan bij. Je zult hier gedurende het schrijven altijd over na moeten blijven denken, zodat je geen enkel punt over het hoofd ziet.

Jouw teksten moeten blijven veranderen

Waardevolle teksten schrijven is niet alleen onderzoek doen, maar ook continu herschrijven. Wanneer je een tekst klaar hebt, moet je altijd opletten of de juiste zaken erin staan.

De zoekwoorden zijn hierdoor soms ook aan vervanging toe. Je hebt altijd te maken met veranderingen, doordat deze gesprekken niet meer bij het thema van jouw tekst passen.

Je wilt immers kunnen verkopen en dat kan alleen wanneer de gekozen worden ook daadwerkelijk aansporen en ervoor zorgen dat jouw website goed gevonden worden.

Zo zijn er verschillende woorden die in de tekst voor moeten komen om de koopkracht te vergroten.

Denk hierbij aan woorden als kopen, goedkoop, beste of laten maken. Mensen zijn immers altijd uit op de beste prijzen, waardoor jouw tekst waardevol kan worden als je laat doorschemeren dat jij de goedkoopste bent.

Toegevoegde waarde belangrijker dan vindbaarheid

Hierbij moet je ook in jouw achterhoofd houden dat de tekst niet waardevol wordt door het aantal worden, maar door de inhoud ervan.

Jouw klanten hebben misschien liever een korte tekst waar alle informatie instaat die nodig is, dan wanneer er een lap tekst op de website komt te staan wat niet tot een duidelijk essentie komt.

De toegevoegde waarde voor de lezer kan er namelijk ook voor zorgen dat je hoger in de zoekmachines terecht komt. De bezoeker bepaalt daarbij ook in slechts enkele seconden of ze op jouw website willen blijven.

Je zult daarom vanaf het begin veel waardevolle informatie moeten bieden en de bezoeker niet moeten bestoken met termen die er eigenlijk niet toe doen. Denk aan de waarde in plaats van aan het gevonden worden in de zoekmachines.

Je moet zorgen voor een totaalbeeld

Als je denkt dat je er met een waardevolle tekst op jouw website bent, dan heb je het mis. Het lezen van teksten, en dan met name lange lappen tekst, dragen niet bij aan de concentratie en aansporing.

Je zult daarom meer moeten doen dan alleen jouw website richten op de woorden die op het beeldscherm moeten verschijnen. Aanvullende media, zoals afbeeldingen en video’s, dragen bij aan het aansporen van de bezoeker.

Hoe completer jouw website wordt, hoe waardevoller de teksten zijn voor de lezer. Men onthoudt immers meer als hier ook een beeld bij geschept wordt. Dit kan niet wanneer er alleen gelezen moet worden.

De helft van de informatie raakt in vergetelheid en aan het einde heeft de bezoeker geen idee meer wat er gelezen is.

Zoek daarom altijd naar relevant beeldmateriaal of maak dit zelf. Zo help je de lezer op weg en is de informatie beter op te slaan.

Een pakkende titel maakt jouw website vindbaar

Ondanks de waardevolle informatie in de tekst, moet je ook zorgen dat de titel en tussenkopjes voor voldoende waarde zorgen.

Een goede titel zorgt er namelijk niet alleen voor dat je beter gevonden kan worden, maar ook dat de bezoeker gelijk weet wat er te wachten staat bij het lezen van de tekst.

Leuke teksten schrijven

De titel is wellicht nog belangrijker dan de gehele tekst. Als de titel niet aanspreekt, dan zijn lezers al snel geneigd om niet op de link te klikken of weer van de website af te gaan.

Ook dit doet jouw website niets goeds. Pas wanneer dit allemaal klopt, kun je overgaan tot de promotie van jouw tekst. Zelfs de teksten die al een langere tijd op de website te vinden zijn, kunnen weer omhoog gebracht worden in de zoekresultaten.

Soms moet hier een kleine aanpassing voor gedaan worden om de webtekst weer relevant te maken, maar in veel gevallen kan het ook direct weer de wereld in geslingerd worden door middel van sociale media.

Blijf in beweging voor het beste resultaat

Jouw website moet te allen tijde in beweging blijven om waardevol te blijven. Alleen een goede tekst schrijven is immers niet voldoende. Zorg dat de bezoeker ook door kan klikken door interne links, waardoor ook andere waardevolle teksten erbij betrokken worden.

De waarde wordt hierdoor doorgespeeld en je hebt altijd een betere vindbaarheid van de website. Door deze teksten ook iedere keer weer actueel te houden kun je ervoor zorgen dat de waarde behouden blijft. Mochten de teksten onverhoopt toch geen dienst doen, zorg er dan voor dat jouw teksten herschreven worden.

De webteksten moeten waardevol blijven, zelfs wanneer deze verouderd zijn. Pas de teksten daarom regelmatig aan en zorg ervoor dat ze actueel blijven. Zo behoud je altijd de juiste resultaten en kun je genieten van alle voordelen die de waardevolle teksten met zich meebrengen.

Waardevolle teksten draaien om het totaal

Waardevolle teksten voor jouw website schrijven is dus geheel afhankelijk van de doelgroep waar je voor schrijft. Er is nooit een richtlijn voor te vinden, ondanks dat veel mensen dit wel claimen.

Er gaat veel onderzoek aan vooraf en je bent voortdurend bezig om jouw teksten te optimaliseren. Ook moet je er altijd voor zorgen dat de website actueel blijft. Zelfs teksten die al langer op de website zijn, kunnen immers waardevol blijven voor de bezoeker.

Door hier bijvoorbeeld actuele cijfers aan toe te voegen, de afbeeldingen en andere media aan te passen met nieuwe voorbeelden en in de gaten te houden of dezelfde resultaten nog altijd geboekt worden, zorg je ervoor dat de bezoekers naar jouw website blijven komen om de producten en diensten af te nemen.

Dit kan soms veel tijd kosten, maar uiteindelijk heb je er alleen maar profijt van en kan de winst van jouw onderneming groeien. De waardevolle teksten zijn de teksten die door de bezoeker gewaardeerd worden.

Ben je van plan teksten te schrijven voor je website, maar zit je daar eigenlijk niet op te wachten? Dan helpen we je graag.
Neem direct contact met ons op >>

Starten met Affiliate Marketing?

Maak kennis met Affiliate Marketing in mijn Gratis E-book! Zelf ben ik al een tijd bezig met Affiliate Marketing en leef ik inmiddels van mijn online inkomen. Ik help je graag de eerste stappen te zetten met affiliate marketing. Download daarom mijn e-book helemaal gratis.

Gratis Downloaden

Recent Content