Ben jij in alle vrije uren te vinden op het internet. Met voorkeur op social media? Dan is het starten van je eigen social media bureau een uitgelezen kans die je niet wilt missen. Er zijn ontzettend veel bedrijven die op zoek zijn naar goede social media bureau’s om zaken mee te doen. Je kunt er dus ook nog eens goed geld mee verdienen. 

Het starten van een eigen social media marketing bureau is misschien niet iets waar je het eerste bij nadenkt om voor jezelf te beginnen. Toch kan het een ontzettend leuke uitdaging zijn waarin je volledige vrijheden geniet. Zeker als jij al bekend bent met social media. Dan is het misschien juist iets waar jij ontzettend van kunt genieten. Laat ik je in dit artikelen meenemen in wat er allemaal mogelijk is.  

Geld verdienen met YouTube Abonnees

Het starten van een social marketing bureau is niet niets. Je moet veel weten van de mogelijkheden of hoe jij jezelf in de markt kunt zetten. Je bent niet de enige die hiermee actief is. Maar je bent wel een van de weinige die deze pagina leest, waarin ik je ga meenemen in de mogelijkheden. 

Wist je trouwens dat bedrijven steeds vaker kiezen voor social media marketing. Een uitgelezen kans om daarmee aan de slag te gaan. Dat bedrijven voor social media kiezen is logisch, op social media is je doelgroep gemakkelijker te bereiken.  

Wat is social media marketing precies? 

Voor bedrijven is social media marketing niet meer weg te denken. Het is zowel de perfecte manier om klanten te bereiken. Als de manier om aan merkwaarde en erkenning te bouwen. Grote kans dat jij in de tussentijd ook al wat advertenties van bedrijven voorbij heb zien komen op je tijdlijn.  

Je hebt misschien ook wel eens op een advertentie geklikt. Dat deed je misschien wel perongeluk, maar het is waarschijnlijker dat je het deed omdat de advertentie je aansprak.  

Door als bedrijf actief te zijn op social media zorg je voor merkwaarde, betrokkenheid, zichtbaar zijn voor je klanten. Met andere woorden, als bedrijf ben jij waar klanten zijn. Daardoor verkoop je meer producten of abonnementen.  

SMMB Masterclass Training

Wil jij Geld verdienen met Social Media? Dan is je eigen Social Media Marketing Bureau Starten een goede idee. Lees meer over de SMMB MAsterclass op de onderstaande pagina.

Ga DIRECT Naar De GEHEIME Kortingspagina
Geld verdienen met instagram

Bij social media marketing is het ontzettend belangrijk dat je goede targetting inzet om de juiste mensen te bereiken. Hoe je dit precies kunt toepassen als social media marketingbureu leer je in de SMMB Masterclass. Hierin worden alle facetten besproken die nodig zijn om daadwerkelijk succes te hebben. 

Als marketing bedrijf ben jij immers de schakel die tussen de klant en het bedrijf instaat. Jij bent dus verantwoordelijk voor het te behalen succes. 

Welke voordelen heeft social media marketing voor bedrijven? 

Als je op het punt staat een social media marketing bureau te beginnen, moet je natuurlijk ook weten welke voordelen dit bedrijven zal opleveren. Logisch, je moet je dienstverlening wel begrijpen om te kunnen verkopen. Of waarom een bedrijf hiervan gebruik wil maken. Je kunt het vast zelf al invullen, een bedrijf wil uiteindelijk verkopen, eigenlijk hetzelfde als wat jij wilt. 

Het bedrijf heeft dus een aanzienlijk belang bij het uitbesteden van social media marketing aan een marketing bureau dat hier thuis in is. Waarbij de verantwoordelijkheid zal worden overgedragen. Je moet daar dus zorgvuldig mee omgaan. 

De voordelen voor een bedrijf zijn uiteenlopend. Je kunt bijvoorbeeld direct denken aan meer omzet behalen door te zijn waar klanten zijn. Maar de informatie die klanten geven op social media is voor veel bedrijven ook waardevol.  

Zo hebben volgers de vrijheid om een opmerking te plaatsen. Of wat dacht je van een like geven. Het is voor een bedrijf waardevolle informatie. Wanneer je doorgaans 1000 likes op een post krijg, en in een keer krijg je er 4000, dan is het goed te weten waardoor dat komt.  

De reden kan zijn dat je met een bericht hebt geadverteerd. Maar het kan ook zijn dat meer mensen het product echt ontzettend leuk vinden. Zo zijn er verschillende redenen die belangrijk zijn. 

  • Een bedrijf kan meer omzet behalen door actief te zijn op social media. 
  • Een bedrijf krijgt meer naamsbekendheid door actief te zijn op social media. 
  • Een bedrijf krijgt inzicht in wat volgers (klanten) aanspreekt door social media. 
  • Een bedrijf kan makkelijker communiceren dan per website met social media. 
  • Een bedrijf bouwt aanzienlijke merkwaarde op bij het gebruiken van social media. 

Dit zijn slechts enkele voordelen die actief zijn op social media voor een bedrijf heeft. Maar vaak is dit ook een stukje maatwerk. Als social media marketingbureau ga jij aan de voordelen (het belang) dat het bedrijf heeft vorm geven.  

Hoe geef je als social media bureau vorm aan het belang voor klanten. 

Voor bedrijven ben jij de sleutel tot succes. Dat is ook de reden dat ik je eerst heb  verteld over de belangen voor een bedrijf. Het is ontzettend belangrijk om die te weten. In de SMMB Masterclass zal hier nog verder op ingegaan worden.  

Hoe jij vorm geeft aan het belang voor bedrijven heeft alles te maken met wat de klant wilt bereiken. Een merk dat al heel bekend is wil uiteraard zijn merkwaarde behouden. Daar moet je dus op een verantwoordelijke manier mee omgaan. Maar het doel van het bedrijf om te kiezen voor social media marketing is misschien wel om de volgers ook betrokken te maken. 

De manier waarvoor social media marketing kan worden ingezet is dus ontzettend breedt. Je moet dus precies weten wat nodig is om een bepaald doel te realiseren. Waarbij alles voortdurend bestaat uit maatwerk oplossingen.  

Hoewel je er veel van moet weten is het ook ontzettend leuk om mee bezig te zijn. Je ziet vaak het succes dat een aanpak heeft als eerste. Dat maakt je als social media marketing bureau ontzettend enthousiast. Dat veranderd eigenlijk nooit!  

Wat zijn de taken van een social media marketing bureau? 

Je hebt te maken met verantwoordelijkheden, dit zijn de belangen voor klanten. Daarnaast moet je die vormgeven. Maar dat zijn lang niet de enige taken waarmee je te maken krijgt. Het ene bedrijf zal je strikte richtlijnen geven. Waarbij het andere bedrijf je liever vrijheden geeft. Zodat jij al jouw creativiteit de vrije loop kunt geven. 

Aan jouw de taak om elke opdracht, steeds opnieuw tot een succes te maken. Waarbij je elementen als content, bereikbaarheid, interactie, verkopen, merkwaarde of uitstraling tot een geheel laat samenkomen. 

Dat is niet altijd eenvoudig. Zoals ik al benoemde heeft lang niet elk bedrijf goede richtlijnen of een werkwijze waaraan jij je te houden hebt. 

Je hebt dus daadwerkelijk kennis nodig van het geheel. Ook als je volledig vrijgelaten bent in wat je mag doen. Heb jij kennis nodig van de manier hoe je aan de slag kunt gaan. 

De hoofdtaak die jij hebt is het succesvol maken van social media campagnes, accounts of acties die een bedrijf wil inzetten. 

Voorbeeld: stel dat een groot frisdrankmerk een nieuw energie drankje heeft. Daarvan wil het merk natuurlijk veel verkopen. De doelgroep van het merk is op facebook sterk vertegenwoordigd.  Dan is het doel van dit merk, de jongeren laten kennismaken met het nieuwe drankje. Waarna de verkoop later zal volgen.  

Je werkt dus altijd vanuit een vast stramien, bekendheid, interactie, verkoop, omzet. 

Hoe je dit in de praktijk goed vorm kunt geven, dat leer je in de SMMB Masterclass. Waarin je alles wat je nodig hebt om jouw social media bureau te beginnen te horen krijgt. 

Waarom geven bedrijven zoveel geld uit aan social media? 

De afgelopen jaren is social media uitgegroeid tot een gigantisch platform, waarvan iedereen graag gebruik maakt. Er worden foto’s, verhalen, producten als nieuws op gedeeld. Daar willen bedrijven dus graag adverteren, actief zijn of in contact komen met potentiĆ«le klanten. 

Hiervan maken sociale netwerken gretig gebruik. Om te adverteren moet soms diep in de buidels worden getast. Een social media bureau inhuren is dan vaak goedkoper, waarbij een bedrijf veel meer kan bereiken dan met een advertentie. 

Dat bedrijven dus veel geld willen betalen voor het bereiken van klanten is in dit geval logisch.  

Een andere reden dat veel bedrijven kiezen voor een social media bureau heeft te maken met de beschikbaarheid in tijd. Maar ook dat het duurder is om zelf intern te regelen. Door het uit handen te geven kunnen bedrijven flink geld besparen in tijd, geld of moeite. 

Als social marketing bureau zelf bedrijven benaderen slim? 

Ik krijg met regelmaat aanbiedingen van social marketing bureau’s, die blijkbaar niet goed weten met wat voor soort bedrijf ze te maken hebben. Ze sturen vrijwel elk bedrijf dezelfde tekst toe waarin alleen de naam is veranderd. Als je het mij vraag is dat de verkeerde benadering. Ik ben van mening, als je een bedrijf echt jouw diensten wilt verlenen je toch wat meer inspanning zal doen. 

verkopen met bol.com stappenplan

Je kunt bedrijven dus echt wel benaderen om je diensten aan te bieden. Ik zoek zelf ook actief naar klanten voor mijn diensten. Maar er zit wel een groot verschil in de manier waarop je een klant het beste kunt benaderen. 

Hoe je dat aanpakt lees je hieronder, maak zelf nooit de fout om een 100 in een dozijn bericht te sturen aan bedrijven. Zonde van je tijd, het zal je nagenoeg niets opleveren. 

Laat bedrijven zien dat jij er echt verstand van hebt. 

Het is heel belangrijk, wanneer je klanten gaat benaderen om je dienst te verkopen dat je laat zien hoeveel verstand je er van hebt. Zou jij voor een brood naar de bakker gaan, of andersom? Laat jouw expertise dus terugkomen in het contact dat je met een bedrijf hebt. 

Er zijn verschillende manieren om te tonen hoeveel jij van een bepaald onderwerp weet. Zoals je hiervoor gelezen hebt door een rapport mee te sturen. Maar het komt er eigenlijk op neer dat je goed onderzoek doet naar wie je klant precies is. 

Voor een bedrijf is het interessant als jij precies weet te vertellen wat de klant bijvoorbeeld al goed doet, maar hoe jij dit zou kunnen aanvullen om het perfect te maken. Zonder dat je de klant in deze dingen bekritiseert. Maak hiervoor gebruik van actieve zinnen! Focus je op wat positief is, maar laat je vooral leiden door je gevoel voor social media marketing. 

Een bedrijf dat ziet hoeveel moeite je doet kun je eerder over de streep trekken! 

Naar klanten zoeken is net als solliciteren, je kunt vaak afgewezen worden. 

Wanneer je nog weinig tot geen ervaring met klanten werving hebt kunnen de afwijzingen best een teleurstelling zijn. Het gebeurt vaak, daarom kun je dit proces het beste vergelijken met solliciteren.  

Een van de redenen dat ik niet veel tijd besteed aan klantenwerving. Ik schrijf liever een goed artikel, zodat klanten mij kunnen vinden. Dat levert mij doorgaans een goede score van klanten die wel interesse hebben in mijn diensten op. 

Dus hoewel ik mij er soms wel mee bezig kan houden, maak ik mij er niet druk om. Het ligt een beetje aan het bedrijf waarop ik alle pijlen gericht hebt.  

Oja, vergeet nooit om informeel te blijven. Aan de andere kant van het scherm, bij de ontvanger zitten ook mensen. Zorg daarom voor een goede balans in hoe je zaken wilt formuleren. 

Laat jij bedrijven zien hoe actief je bent op social media? 

Wat altijd helpt is een goed voorbeeld kunnen tonen. Wanneer je nog niet veel klanten hebt of echt pas net begonnen bent is dat lastig. Maak van je eigen social media marketing bedrijf een voorbeeld voor klanten.  

Zo kun je toekomstig klanten direct laten zien dat ze met een serieus bedrijf te makennen hebben dat hun echt wil helpen op social media. 

Het is goed om je eigen social media als die van een klant te behandelen. Zo kun je klanten die er meer over willen weten ook van een goed antwoord voorzien. Dat helpt altijd. Jij laat je website toch ook niet maken bij een webdesign bureau met een slecht ontwerp.  

Heb ik een kvk nodig om een social media bureau te starten? 

Webteksten schrijven tips

Ja, je hebt hiervoor een inschrijving bij de Kamer van Koophandel nodig. Dat is niet voor niets. Je verkoopt diensten aan bedrijven. Die bedrijven willen de btw ook graag kunnen indienen als een aftrekpost. Dat zorgt dat investeren in content enorm waardevol is. 

Je hoeft je natuurlijk niet tijdens de voorbereidingsfase in te schrijven, hoewel dit wel al een stap in de goede richting kan zijn. Het kan je bijvoorbeeld motiveren om er echt mee aan de slag te gaan. 

Wanneer je het nog niet zeker weet, of een social media marketing bureau echt wat voor je is zou ik dat eerst proberen te ontdekken. Er zijn verschillende manieren om hierachter te komen. Van het zoeken naar informatie, lezen van artikelen tot het volgen van een cursus of masterclass. Daarin is veel mogelijk. 

Ik zelf geef de voorkeur naar goede informatie, gericht op het onderwerp “je eigen social media bureau beginnen”. Bij het schrijven van dit artikel ben ik dan ook op zoek gegaan naar een zeer goede en betrouwbare masterclass die je moet hebben gevolgd, waarover ik je hieronder meer wil vertellen. 

De SMMB masterclass is een echte aanrader. 

Wanneerje wilt beginnen met je eigen social media marketing bureau is de SMMB Masterclass een echte aanrader. Met deze masterclass krijg je alles te weten over marketing op social media. Dat zorgt ervoor dat je goed voorbereid bent op de stappen die je moet nemen, wat je kunt tegenkomen of hoe je bepaalde zaken moet aanpakken. 

Ik ben zelf een groot voorstander van deze masterclass. Dit komt door de makkelijke opzet van vooral praktische informatie die je krijgt. Je kunt hierdoor direct aan de slag. 

Deze Masterclass is in de informatievoorziening heel compleet te noemen. Je leert de grote meest gangbare zaken kennen. Maar er is ook voldoende aandacht aan randzaken, die toch ook heel erg belangrijk zijn. 

Deze pagina delen wordt gewaardeerd!

SMMB Masterclass Training

Wil jij Geld verdienen met Social Media? Dan is je eigen Social Media Marketing Bureau Starten een goede idee. Lees meer over de SMMB MAsterclass op de onderstaande pagina.

Ga DIRECT Naar De GEHEIME Kortingspagina