Reclame tekst schrijven? Hier moet je op letten


Reclame teksten schrijven voor je website? Ook wel copywriting genoemd. De teksten die ervoor moeten zorgen dat website bezoekers ervoor kiezen om iets via je website te bestellen. Het maakt daarbij niet uit of het gaat om producten uit je webshop of het verkopen van diensten.

Hoe beter jij je best doet bij het schrijven van promotie teksten, hoe groter de kans is dat een bezoeker overgaat tot actie. Maar hoe schrijf je dan reclame teksten? In dit blogbericht vertel ik je waar je op moet letten en geef ik je een aantal tips.

Reclame teksten voor je website schrijven

Voor veel mensen is het schrijven van teksten niet iets wat bovenaan het lijstje staat om te doen.Het kost veel tijd en veel ondernemers hebben daar natuurlijk geen zin in.

Krijg Meer Bezoekers, Kliks & Commissies

Kan jouw website wel wat meer bezoekers, Kliks en commissies gebruiken? Laat ons helpen, door teksten te schrijven voor jouw website

Meer informatie

Toch wil je graag gaan verkopen via je website en weet je dat het noodzakelijk is om je website van nieuwe content te voorzien. Zo ook reclame teksten.

In principe kan iedereen leren om teksten te schrijven voor zijn of haar website. Het is vooral belangrijk dat je veel schrijft en vaak oefent. Maar er zijn natuurlijk meer dingen waarop je moet letten.

De juiste doelgroep aanspreken

Voordat je gaat beginnen met het schrijven van je teksten is het natuurlijk belangrijk om te weten voor wie je gaat schrijven. Het heeft namelijk geen zin als jij een tekst gaat schrijven over het verkopen van fietsen, terwijl het grotendeel van je bezoekers op zoek  is naar een scooter.

Hoe meer je van je doelgroep weet hoe makkelijker het is om een goede tekst te schrijven.

Hoe maak je een online bedrijf succesvol

Als je op deze pagina terecht bent gekomen is de kans groot dat je een eigen website hebt en daarvoor op zoek bent naar hoe je een tekst schrijft die ervoor zorgt dat mensen klant worden.

Ook kan het zijn dat je een reclame campagne wilt bedenken en niet precies weet waar je allemaal op moet letten.

Daarom ga ik je in dit blogbericht helpen om de belangrijkste elementen van een goede reclame tekst inzichtelijk te maken.

Een sterke Headline

Voordat een bezoeker op je website je tekst gaat lezen, leest hij eerst de titel van de tekst. Het is daarom belangrijk om goed na te denken over de titel die je bedenkt.

Hoe duidelijker jij in de titel beschrijft wat de bezoeker kan verwachten, hoe groter de kans is dat de bezoeker je blogbericht of pagina zal aanklikken.

Daarnaast kun je je headline ook nog op andere manieren interessanter maken. Dit doe je door de bezoeker te prikkelen met Power woorden.

In plaats van teksten schrijven voor je website? 10 tips – Zou je je titel ook 10 Praktische tips om extreem goede teksten te schrijven kunnen noemen.

Zo zie je direct dat het al een stuk interessanter wordt om je blog aan te klikken.

Van de hele tekst die je schrijft, is de titel van je tekst een van de belangrijkste elementen. Denk hier daarom niet te licht over.

De voordelen noemen

Als je een reclame tekst gaat schrijven is de kans groot dat je daarmee een product of dienst wilt verkopen.

Het is dan vooral belangrijk dat je tijdens het schrijven van de tekst alleen maar praat over voordelen. Veel beginnende schrijvers richten zich vooral op specificaties. Maar door juist te vertellen wat je de bezoeker eraan heeft als hij het product koopt, is de kans groter dat je sales gaat scoren.

Stel we nemen een Android telefoon als voorbeeld.

Veel beginnende schrijvers zouden het dan hebben over een X mega pixel camera, een HD scherm en dat het bijvoorbeeld een dual sim is.

In plaats daarvan kun je beter vertellen dat je dankzij de meest geavanceerde camera haarscherpe foto’s maakt zoals je dat bij geen enkele andere telefoon kan. Daarnaast heeft de smartphone ook nog een HD- scherm waardoor je direct je foto’s kan bekijken in hoge kwaliteit.

Door te vertellen wat een bezoeker heeft aan het product of de dienst die je verkoopt, verkoop je veel sneller en vaak ook veel meer.

Maak het persoonlijk

Bij het schrijven van reclame teksten is het ook goed om er wat persoonlijkheid aan toe te voegen. Dit kun je doen om een situatie van jezelf met het product te vertellen.

Bijvoorbeeld:

Bij Writgo.nl kun je terecht voor commerciële content. Toen ik mijn eerste website begon, vond ik het heel vervelend dat ik altijd lang moest wachten op mijn teksten en dat ik bij veel tekstschrijvers de teksten niet eens ontving. Om die reden ben ik Writgo.nl gestart.

Zo kan ik alle problemen waar ikzelf tegenaan liep voor jou oplossen. Het mooie daaraan is dat jij gegarandeerd je teksten ontvangt en dat je ervan uit kan gaan dat je website met onze content groeit. 

 Door je te vertellen dat ik hetzelfde probleem heb ervaren als jij, zitten we sneller op een lijn en is de kans groter dat je ervoor kiest om onze diensten te af te nemen. Daarom is het zo belangrijk om het persoonlijk te maken.

Kort en bondig

Bij het schrijven van Reclame teksten is het vooral belangrijk dat je kort en bondig blijft. Probeer er geen verhaal omheen te draaien maar vertel alleen wat je kunt betekenen voor de bezoeker en wat hij eraan heeft.

Hoe meer andere informatie je toevoegt in je reclame tekst. Hoe meer dat voor afleiding zorgt.

Gebruik altijd een Call – To- Action

Na het schrijven van je reclame tekst wil je natuurlijk graag dat bezoekers een gewenste actie ondernemen op je website. Dit kan zijn contact met je opnemen of iets bestellen uit je webshop.

Het is daarom altijd belangrijk om aan het einde van je tekst te vragen aan de bezoeker om een actie te ondernemen. Doe je dat niet? Dan is de kans veel groter dat de bezoeker je website verlaat zonder een actie te hebben ondernomen.

Veel gebruikte call to actions zijn:

Door deze call to actions toe te voegen is de kans veel groter dat er ook daadwerkelijk actie ondernomen wordt. Voeg daarom ALTIJD een call to action toe.

Commerciële content van Writgo.nl

Ben je van plan om content te schrijven voor je website, maar zit je er eigenlijk helemaal niet op te wachten? Dan is de kans groot dat je het zo lang mogelijk uitstelt of zelfs helemaal niet gaat doen.

We helpen je daarom graag om content voor je website te schrijven. Zo houdt jij je handen vrij en kun je het schrijven van teksten uit je hoofd zetten. Dat geeft je direct meer rust en energie om andere belangrijke dingen in je bedrijf te doen.

Benieuwd naar onze content diensten? Neem dan contact met ons op 

Meer informatie over onze commerciële content diensten vind je hier. 

 

 

 

De beste teksten op jouw website?

Laat ons helpen jouw website naar het volgende niveau brengen. Bestel direct een tekst!

Direct Bestellen

Recent Content