Online marketing agency: Alles wat jij moet weten


Een online marketing agency wordt steeds belangrijker. Het zou daarom kunnen zijn dat je jezelf hierin kunt verdiepen.

Of je er nu zelf mee aan de slag gaat of een bedrijf die wel wat extra hulp kunt gebruiken bent, met voldoende kennis zorg je ervoor dat je een mooie omzet kunt genereren.

Jouw maandlasten moeten immers wel betaald worden en hier zijn klanten voor nodig. Het is daarom goed om te bekijken wat een agency voor jou kan doen of hoe je zelf een goede agency op kunt zetten om andere mensen te helpen.

behulp van onderstaande informatie kun je goed voorbereid aan de slag.

Een online marketing agency regelt alle online advertenties

Een online marketing agency is een bedrijf dat alles kan regelen rondom online marketing. Vandaag de dag zijn er nog maar weinig mensen die de krant lezen, waardoor adverteren in de verschillende bladen steeds minder zin gaat hebben.

Jouw doelgroepen bevinden zich tegenwoordig op het internet en dan met name social media. Als bedrijf zijnde kun je daarom beter investeren in nieuwe advertenties, die geheel gericht zijn op de social media platforms.

Social media marketing agency starten

Dit kost vaak veel tijd, waardoor bedrijven er niet altijd aan willen beginnen. Ook kan het zijn dat er niet voldoende kennis is om alles in werking te stellen.

Een agency kan hierbij helpen om ervoor te zorgen dat alle advertenties op de doelgroep aangepast zijn en je jouw omzet binnen een korte tijd ziet groeien.

Bekijk of je een geschikte marketeer bent

Als je zelf aan de slag wilt gaan met een online marketing agency is het goed om eerst te bekijken of het werk wel geschikt is voor jou. Je moet namelijk een aantal vaardigheden bezitten om goed aan de slag te kunnen gaan.

Zo moet je als eerste voor jezelf bekijken of je voldoende discipline hebt om zelfstandig aan de slag te gaan. Je bent namelijk niet aan een locatie gebonden, waardoor vanuit huis werken een van de mogelijkheden is.

Hier kun je snel afgeleid zijn, waardoor discipline heel belangrijk is. Tevens moet je een goede internetverbinding hebben, zodat je de advertenties direct online kunt gaan zetten en kunt bekijken of ze het gewenste resultaat behalen.

Het kan hierdoor ook wel eens lastig worden, doordat je heel geconcentreerd moet werken.

Voorkom fouten omtrent het geld

Tevens is het belangrijk dat je weet hoe je met geld om moet gaan. Niet alleen moet je voldoende verdienen om jouw maandlasten te betalen, ook moet jouw online marketing agency voldoende omzet draaien om de belastingen te kunnen betalen en jou te laten sparen voor de toekomst.

Als je voor jezelf aan de slag gaat, is het namelijk niet vanzelfsprekend dat je een pensioen opbouwt of spaart voor andere zaken. Je zult daarom ook altijd meer kennis op moeten doen van boekhouding.

Winstgevend worden met affiliate marketing

Zo voorkom je dat er fouten gemaakt worden en jouw bedrijf verlies gaat draaien vanwege boetes en andere uitgaven die niet gedaan kunnen worden.

Zorg er daarom ook voor dat je jezelf blijft ontwikkelen en tegelijkertijd een goede prijs vaststelt voor jouw klanten.

De beste keuze maken voor het bedrijf

Als bedrijf zijnde moet je ook gaan kijken naar welke online marketing agency het beste bij jou past. Er bestaan veel verschillende bedrijven die gespecialiseerd zijn in dit soort marketing, waardoor je ook voldoende keuzes gaat hebben.

Hiervoor kun je onder andere gaan kijken naar het portfolio van het bedrijf, maar ook naar de prijzen die er berekend worden. Vaak komen marketeers naar jou toe met bepaalde ideeën en verwachtingen.

Als je hier enthousiast over bent, worden de maandelijkse bedragen besproken. Door met een aantal partijen te gaan praten kun je ervoor zorgen dat je nooit te veel gaat betalen en de investering ook daadwerkelijk een hogere omzet op gaat leveren.

Bekijk daarom ook altijd kritisch welke opties er zijn voordat je een samenwerking aangaat.

De mogelijkheden met een agency

Een online marketing agency baseert de prijzen vaak op ervaring of basis van concurrentie. Wanneer je te maken hebt met een beginnende marketeer liggen de prijzen vaak lager.

Toch moet een marketeer ook gewoon de vaste lasten betalen, waardoor het niet vreemd is dat er een flink bedrag per maand gevraagd wordt.

Als dit jou een hoge omzet kan garanderen is het belangrijk dat je de investering ook echt gaat maken.

Met online marketing kun je de omzet namelijk met enkele duizenden euro’s verhogen, doordat er gekeken wordt naar wat er nodig is om dit resultaat te bereiken.

Tevens wordt het voortdurend in de gaten gehouden, waardoor er nieuwe advertenties kunnen komen als iets niet aanslaat.

Uiteindelijk kun je er dus alleen maar gebaat bij zijn als je een marketeer inschakelt voor de marketing van jouw bedrijf.

Verschillende platforms om te adverteren

Er zijn verschillende platforms waar een online marketing agency zich op kan gaan richten. Doordat er steeds weer nieuwe social media ontstaan, verschuift de doelgroep namelijk ook.

Het is daarom belangrijk dat je eerst gaat bekijken waar jouw doelgroep vaak te vinden is. Dit kan Facebook zijn, maar ook Instagram of Snapchat.

Afhankelijk van jouw doelgroep moeten er ook andere teksten bij komen te staan. Zo moet je bij Instagram een foto plaatsen, waar weinig tekst en veel hashtags komen die bekeken worden.

Bij Facebook kan de tekst weer wat langer, maar moet er ook weer een foto bijstaan tegen het scrollen. Snapchat draait in zijn geheel om foto’s. Ieder platform heeft zo zijn eigen kenmerken, waardoor het jou als bedrijf al snel lastig gaat worden.

Een goede schets van het bedrijfsprofiel

Daarbij worden veel verschillende stappen doorlopen. Een online marketing agency brengt eerst jouw bedrijf in kaart. Dit doet een marketeer vaak al voordat er contact met het bedrijf wordt opgenomen.

Er moet namelijk een soort presentatie in elkaar gezet worden waarin gemeld wordt hoe de juiste doelgroep bereikt wordt en hoeveel omzet het extra op zou kunnen leveren. Je kunt hier als bedrijf zijnde nog wat in bijsturen wanneer nodig.

Tevens kunnen beide partijen een aantal doelstellingen op een rij zetten, zodat er uitgebreid aan gewerkt kan gaan worden en er ook geen misverstanden kunnen ontstaan.

Het bedrijf betaalt de marketeer immers om tot een goed eindresultaat te komen en dit kan alleen met de goede afspraken.

Taalgebruik en imago overbrengen op de doelgroep

Een online marketing agency bekijkt daarna wat de doelgroep precies is en hoe deze bereikt wordt. Zo wordt er onder andere gekeken naar het taalgebruik.

Iedere doelgroep kent een eigen taalgebruik, waardoor de teksten altijd goed aan moeten sluiten. Bekijk daarom wat zij interessant vindt, hoe de aanspraak moet zijn en welke onderdelen er niet vergeten mogen worden.

Tevens kan er nagedacht worden over het beeldmateriaal voor de advertentie. Ook dit moet namelijk aansluiten aan de doelgroep.

Daarnaast moet het imago van het bedrijf er nog altijd uitspringen, zodat het herkenbaar blijft en mensen ook geneigd zijn om bij het bedrijf hun aankopen te doen.

Zorg er daarom voor dat er duidelijke afspraken komen omtrent het beeldmateriaal.

De marketeer doet alles

Zodra de online marketing agency aan de slag gaat met de advertenties hoeft het bedrijf in feite niets meer te doen. De marketeer zorgt ervoor dat er interessante advertenties komen, welke op de verschillende platforms verspreid worden.

Vanaf dat moment is het voornamelijk monitoren. De ene advertentie zal het beter doen dan de andere. Dit kan in een vroeg stadium al gezien worden, waardoor de advertentie aangepast wordt.

Zo houdt de marketeer bijvoorbeeld ook bij hoeveel mensen er doorklikken naar de website en welke pagina’s het beste werken bij de doelgroep.

Van hieruit kan er namelijk effectiever gewerkt worden en krijgt het bedrijf waar voor het geld. En dit is wel de bedoeling als er een vrij groot bedrag per maand betaald wordt om de advertenties uit te kunnen voeren.

Bijschaven van de verwachtingen

De online marketing agency en het bedrijf gaan daarbij regelmatig rond de tafel om de resultaten te bespreken. Zo krijgt het bedrijf een beter beeld van de advertenties en wat ze hebben opgeleverd en heeft de marketeer weer nieuwe ideeën om het verder uit te bouwen.

Ook kunnen nieuwe verwachtingen uitgesproken worden. Deze gesprekken zullen in het begin vrij vaak voorkomen, terwijl het in een later stadium soms om een aantal maanden is.

Deze meetings hoeven niet altijd op een kantoor te zijn, maar kunnen ook eenvoudig via Skype of een ander communicatieplatform gehouden worden.

Dit maakt het voor beide partijen eenvoudig, terwijl er toch voldoende gerealiseerd kan gaan worden.

Zelf aan de slag gaan

Wanneer een online marketing agency ingeschakeld wordt, gaat de omzet binnen een korte tijd omhoog.

De advertenties zijn effectiever en je kunt ervoor zorgen dat je voldoende kennis ingeschakeld hebt om op alle online vlakken te kunnen opereren.

Wil je zelf een online marketing bureau starten? Kijk dan zeker eens naar de OMB Masterclass. Hierin leer je stap voor stap hoe jij je eigen online Marketing Agency kunt starten.

Zo kun je er met slechts een kleine investering voor zorgen dat je een hogere omzet krijgt.

Deze omzet kan al gauw enkele duizenden euro’s per maand worden als de advertenties aanslaan, waardoor je er alleen maar profijt van kunt hebben.

De investering lijkt dus groot, maar je krijgt hem sneller dan ooit terugverdiend.

OMB Masterclass GRATIS

Wil jij meer weten over het starten van je eigen Online Marketing Bureau? Volg dan de Gratis OBM Masterclass

Starten met de GRATIS Webinar

Recent Content