Meer bezoekers naar je website Doe dit!

Meer bezoekers naar je website; Doe dit!

Wil jij meer bezoekers naar je website? Het starten van een website is niet zo moeilijk, maar om er veel bezoekers naartoe te krijgen is al een stuk lastiger. Toen ik net begon met affiliate marketing heb ik uren bestudeerd hoe je nu het beste bezoekers naar je website krijgt.

De beste manier om veel bezoekers naar je website te krijgen is door de beste content te maken op het internet. Hoe beter je content is, hoe beter je positie in Google zal zijn.

Sommige SEO-specialisten vertellen je dat je allerlei trucs moet toepassen, maar zelf doe ik helemaal niets met SEO-trucs en toch krijg ik het voor elkaar om goede posities te behalen.

Als je veel bezoekers naar je website wilt krijgen is het vooral belangrijk om veel goede content te schrijven. Als er één ding belangrijk is voor je website is om het liefst dagelijks een nieuwe blog te schrijven.

Natuurlijk is dat niet voor iedereen mogelijk, maar doe in ieder geval zo veel als je kunt. In dit blogbericht ga ik dieper in op hoe je meer bezoekers naar je website krijgt.

Goede content schrijven

Als je net een nieuwe website hebt, komt er waarschijnlijk nog niemand naar je website. Hierdoor lijkt het alsof je alle teksten voor je website helemaal voor niets schrijft.

Toch draagt de content die je in het begin van je website schrijft, voor een groot percentage mee aan de resultaten die je later zal behalen.

Een van de beste tips die ik je kan geven om meer bezoekers naar je website te krijgen is door ijzersterke teksten te schrijven.

Als je alleen je content al heel goed schrijft, is het niet eens nodig om allerlei SEO-trucs toe te passen.

Goede content schrijf je wanneer je je bezoeker zo goed mogelijk hebt met het beantwoorden van vragen die hij stelt aan Google.

De reden dat dit de beste manier is om veel bezoekers naar je website te krijgen is omdat het enige doel van Google het zo goed mogelijk beantwoorden van vragen die gebruikers van Google stellen.

Hoewel SEO-trucs op de korte termijn wellicht werken, moet je door het toepassen van SEO-trucs bij elke update bang zijn wat er gaat gebeuren met je website.

Veel SEO-trucs die vroeger whitehat waren (geaccepteerd door Google) zijn nu Blackhat (verboden door Google)

Daarom is het een goed idee om niet bezig te zijn met allerlei trucs, maar gewoon je best te doen voor het schrijven van een goede tekst.

Hoe krijg je meer bezoekers naar je website met goede content?

Nu je weet dat je belangrijkste taak het schrijven van goede content is, wil je natuurlijk ook graag weten hoe je dat dan aanpakt.

Een van de belangrijkste elementen van een goede tekst is dat je op zoek gaat naar zoektermen of onderwerpen om te schrijven.

Bij het schrijven over een onderwerp is het vooral belangrijk dat je goed nadenkt over wat de bezoeker nou precies wil weten op basis van de zoekterm of het onderwerp.

Vervolgens geef je zo duidelijk mogelijk antwoord en bedenk je daarna wat de bezoeker nog meer zou willen weten over het onderwerp.

Bij het schrijven van een goede tekst is het vooral belangrijk om on point te blijven. Als je afhaakt van het onderwerp is de tekst direct al een stuk minder goed.

Neem daarom voordat je aan de slag gaat met het schrijven van de tekst ruime tijd om onderzoek te doen over het onderwerp.

Dat maakt het later veel makkelijker om de tekst te schrijven en goede relevante informatie te geven.

Welke andere methoden kun je toepassen voor meer bezoekers?

Een andere methode die je kunt toepassen om je bezoekersaantallen te vergroten is door veel interne links te plaatsen in je teksten. Hierdoor blijven bezoekers langer op je website waardoor de bounce rate (hoe snel een bezoeker je website verlaat) omlaag.

Hieraan kan Google zien dat de content op je website waarschijnlijk relevant is voor de bezoeker en zal Google je hiervoor belonen.

Content promoten op social media

Naast het schrijven van content op je website, kun je de teksten die je schrijft ook promoten op social media.

De meeste beginners kiezen hiervoor Facebook, Instagram of LinkedIn, maar zelf heb ik weinig goede resultaten behaald met deze platformen.

Deze social medianetwerken willen namelijk niet dat hun gebruikers bij ze weg gaan om jouw website te bekijken.

Daarom doen ze er alles aan om dit te voorkomen. Zo is het heel moeilijk om organisch bereik te krijgen bij deze platformen.

Om deze reden doe ik niet veel moeite voor deze platformen. Het enige dat ik heb gedaan is een automatisch systeem opgezet waarbij mijn blogberichten automatisch gepubliceerd worden op deze social mediakanalen. Dit doe ik met behulp van Buffer.

Social mediakanalen die echter wel heel goed werken om meer bezoekers naar je website te krijgen zijn Pinterest en YouTube.

Dat komt doordat dit zoekmachine gerelateerde social media platformen zijn. Hierdoor is de kans veel groter dat gebruikers van die platformen je content kunnen vinden.

Vooral met Pinterest heb ik al veel goede ervaringen gehad.

Als je je content wilt promoten op Social media raad ik je daarom aan om eerst alleen voor Pinterest en YouTube te gaan.

Hiermee zal je het meeste resultaat zien.

Linken naar autoriteit websites in je niche

Wat ook goed werkt voor Google is om in je teksten (indien het relevant is) te linken naar grotere websites in je niche.

Hierbij laat je aan Google zien dat je ook bereid bent een bezoeker naar een andere website te sturen, indien ze daar nog meer informatie kunnen krijgen.

Het voordeel van linken naar andere website is ook dat andere websites in je Niche je leren kennen.

Er bestaat dan een kans dat je ook een linkje terugkrijgt van die grote websites. Hier geeft Google ook veel waarde aan.

Toch is het niet belangrijk om actief bezig te gaan met Linkbuilding. Als je content namelijk goed is, komen die links vanzelf wel.

Dat is ook precies de manier waarop Google graag wil zien dat het gebeurt.

Er zijn heel veel platformen waar je links kunt kopen, maar Google heeft nadrukkelijk laten weten dat Google hier actief tegenop gaat treden. Omdat het kopen van links niets zegt over de waarde van je bedrijf.  Meer lezen over wat Google zegt over links kopen? Dat lees je hier.

Zo zie je dat Google helemaal niet blij is met de SEO-trucs die SEO-specialisten toepassen.

Vroeg of laat zal Google erachter komen en je website daarvoor straffen.

Daarom focussen we ons bij deze website alleen op het geven van goede informatie om jou zo goed mogelijk te helpen.

Meer bezoekers door E-mail marketing

Als je een email marketing campagne hebt, waarbij veel mensen zich hebben aangemeld, kun je nieuwe blogs automatisch delen met je mailinglijst.

Hierdoor zal een percentage van je mailinglijst weer terugkomen naar je website. Dit geeft Google een seintje dat mensen vaker dan één keer naar je site komen en vaker terugkomen. Ook dit is een teken van relevantie waarvoor je pluspunten krijgt van Google.

Je website optimaliseren

Om goede posities te scoren is het belangrijk dat je website goed werkt. Dat betekent dat je een snelle website moet hebben die geschikt is voor allerlei soorten apparaten.

Hoe beter je website werkt, hoe beter daardoor de gebruikerservaring van je bezoekers is.

Tegenwoordig wordt er het meest op het internet gebrowset met een mobiele telefoon.

Het zou dan zonde zijn dat jouw website niet geschikt is voor mobiel en daarom moeilijk te navigeren is.

Hoewel de meeste thema’s zich wel automatisch aanpassen aan een schermgrootte kan het voorkomen dat het niet optimaal werkt.

Het is dan een goed idee om een thema te kiezen die wel goed werkt op alle apparaten.

Zelf maak ik gebruik van een betaald thema. Hiervan weet ik zeker dat het op alle schermen perfect werkt. Een betaald thema is meestal beter in elkaar gezet en er is vaak meer aandacht aan besteedt.

Voor veel van onze websites gebruiken wij Acabado.

De snelheid van je website

Tegenwoordig is een snelle website heel belangrijk voor je posities in Google. Als een bezoeker te lang moet wachten voordat je pagina geladen is, zal hij op de terug knop van de internetbrowser klikken en het volgende resultaat in Google aanklikken.

Het feit dat de bezoeker binnen enkele seconden van je website is weggegaan, zal ervoor zorgen dat je bouncerate omhooggaat.

Als je bouncerate heel hoog is ziet Google dat als dat je website niet relevant was voor de bezoeker. In dat geval zal je zakken in de posities van Google.

Zorg er daarom voor dat je website zo snel mogelijk is en vooral direct de content laadt. Met Google Pagespeed Insight kun je kijken hoe snel je website is en waar je de snelheid van je website kunt verbeteren.

Het is mogelijk om het zelf te doen, maar zelf vond ik het niet makkelijk. Voor veel mensen is het de beste keuze om wat geld te investeren om het te laten doen door een professional.

Zelf ben ik overgestapt op het WordPress Thema Acabado. Hiermee is alles al zo ingesteld dat je website direct een goede snelheid heeft. Je hoeft er dan zelf bijna niets meer aan te doen.

Schrijf aantrekkelijke titels

Om ervoor te zorgen dat er meer mensen vanuit Google naar je website doorklikken is het een goed idee om je tijd te nemen voor het schrijven van een aantrekkelijke titel.

Hoe aantrekkelijker de titel is van je pagina of bericht, hoe groter de kans is dat iemand vanaf Google naar je website zal komen.

Zo kun je met de pagina’s die al een goede score hebben je doorklik percentage verhogen. Dit zorgt direct voor meer bezoekers naar je website.

Analyseer je teksten met Google Analytics

Google Analytics geeft je ontzettend veel waardevolle informatie over waar bezoekers juist veel naar kijken op je website en waar juist heel weinig.

Als je al wat blogs geschreven hebt, kun je via Google Analytics kijken welke pagina’s veel bezoekers krijgen en welke pagina’s juist weinig.

Als er een aantal pagina’s veel slechtere resultaten leveren dan de meeste andere artikelen, is het een goed idee om te kijken hoe je de tekst kun verbeteren zodat het in de toekomst wel betere resultaten levert.

Daarnaast kun je ook juist kijken naar de pagina’s en blogs die wel goed scoren.

Vraag jezelf dan af wat je daar juist goed hebt gedaan en wat je niet hebt gedaan bij de andere pagina’s.

Het is altijd een goed idee om je Analytics af en toe te bekijken. Op basis hiervan kun je slecht presterende content verbeteren zodat je nog meer bezoekers naar je website krijgt.

Maak je content deelbaar

Het is een goed idee om het mogelijk te maken voor je bezoekers om content met één druk op de knop te delen.

Als je content gedeeld wordt, leidt dat vaak direct tot meer bezoekers.

Aan het einde van je blogbericht kun je bezoekers vragen om je content te delen. De kans is groot dat een percentage van je bezoekers dit zal doen.

Om content deelbaar te maken, kun je social media buttons toevoegen. Bij sommige WordPress thema’s zit dat standaard ingebouwd en bij thema’s waar dat niet het geval is, kun je daar een plug-in voor downloaden.

Schrijf nog meer waardevolle content

Om af te sluiten wil ik nogmaals benadrukken dat content schrijven echt het allerbelangrijkste is. Je kunt alle andere methoden toepassen en het minder doen met de content, maar dan nog levert het minder op dan wanneer je alleen goede content zou schrijven.

Probeer daarom het grootste gedeelte van je tijd te besteden aan het schrijven van een goed blogbericht.

Alleen daarmee zul je al een grote stijging zien in je bezoekersaantallen.

Probeer over ieder onderwerp waarover je gaat schrijven zo veel mogelijk goede informatie te geven, volg daarna ook alle andere mogelijkheden op deze pagina om meer bezoekers naar je website te krijgen.

De kans is dan zeer groot dat je op relatief korte termijn meer resultaat zal zien met je website.

Hoe kom je hoger in Google?

Er zijn heel veel verschillende manieren om hoger in Google te komen. Maar hoe kun je nou het beste beginnen. Een van de beste manieren om gratis hoger in Google te komen is door regelmatig nieuwe content toe te voegen aan je website.

Om ervoor te zorgen dat je content goed scoort in de zoekmachines ben je afhankelijk van meer dan 200 SEO (search engine Optimization) ranking factoren die meespelen.

Zo tellen dingen als website snelheid, optimaliseren van tekst met zoekwoorden voor een groot deel mee. Ook social Proof wordt steeds belangrijker.

Maar je kunt natuurlijk nooit direct goed scoren op alle ranking factoren die Google heeft ingesteld.

Ook is het helemaal niet belangrijk dat je aan alle factoren voldoet. Het belangrijkste om hoger in Google te komen is door elke dag een beetje te bouwen aan je website.

Adverteren in Google niet nodig

Vaak lees je dat als je vanaf het begin al direct veel bezoekers naar je website wil, het een goed idee is om te gaan adverteren.

Naast dat adverteren veel geld kost en vaak niet de resultaten levert die je graag zou willen, krijg je ook alleen maar meer bezoekers zolang je betaalt.

Daarom is het beter om je te focussen op het produceren van waardevolle content en zo je website op lange termijn te laten groeien.

Ja, adverteren kan je snel meer bezoekers opleveren. Maar de kans is groot dat deze bezoekers niet de actie gaan ondernemen die jij graag wilt waardoor deze manier van traffic naar je website krijgen je alleen maar geld gaat kosten.

Content strategie

Als je snel meer gratis bezoekers naar je website wilt krijgen en hoger in Google wilt komen is het belangrijk dat je werkt met een SEO-strategie. Dat is een strategie die ervoor zorgt dat je zo snel mogelijk meer bezoekers naar je website krijgt zonder daarvoor te betalen.

Laag hangend fruit eerst, dan pas verder

Wat veel beginnende affiliate marketeers fout doen is direct focussen op zoektermen die heel veel concurrentie hebben en heel veel zoekresultaten.

Als je een nieuwe website begint gaat het heel lang duren om op termen zoals affiliate marketing te ranken.

Als je snel resultaat wilt moet je je dus eerst focussen op het laag hangende fruit. Dat betekent dat je eerst op zoek moet gaan naar zoekwoorden die niet veel zoekresultaten hebben en niet veel concurrentie hebben.

De meeste beginnende affiliates maken gebruik van gratis zoekwoord tools zoals de Google Keyword planner. Dat is natuurlijk prima, maar als je het echt goed wilt aanpakken raad ik je aan een betaalde tool te gebruiken.

Hiermee kun je namelijk je zoekwoorden selecteren op moeilijkheidsgraad van de zoekwoorden, het aantal zoekvolume en kun je ervoor kiezen om alleen lange zoektermen te zoeken (longtail SEO).

Het gebruik van Longtail zoekwoorden stelt je in staat om al veel sneller gevonden te worden op bepaalde termen. Dat komt omdat veel minder mensen deze zoektermen gebruiken om op gevonden te worden en de concurrentie daardoor een stuk lager is.

Long tail zoekwoorden werkt dat?

Toen ik net begon met affiliate marketing deed ik precies hetzelfde. Ik ging gewoon aan de slag met schrijven en pakte direct elk zoekwoord dat ik kon vinden.

Er kwamen voor maanden lang geen bezoekers naar mijn website en ik begon zelfs te denken dat Affiliate marketing een scam was.

Totdat ik las over hoe langere termen ervoor zorgen dat je veel makkelijker gevonden wordt in de zoekmachines en dat je daarmee sneller resultaat behaald.

Ook las ik dat je veel beter gebruik kunt maken van een betaalde zoektermen tool omdat je daarmee veel meer mogelijkheden hebt.

Zo ben ik gekomen bij Ahrefs.com en heb ik nu een serieuze content strategie. Ik focus me in het begin op termen met een keyword difficulty van 0, en zorg altijd dat de zoekwoorden die ik selecteer minimaal 50 zoekopdrachten per maand hebben. Een andere tool waar ik ook heel erg te spreken over ben is Semrush. Hiermee kun je vrijwel hetzelfde als bij Ahrefs. Klik hier om Semrush 7 dagen gratis te proberen. 

De termen die ik dan meestal gebruik hebben altijd 3 of meer woorden in een zoekterm. Sinds ik deze techniek toe pas zijn mijn bezoekersaantallen fors gestegen. Van 10 bezoekers in de maand met een nieuwe website naar 600 bezoekers in de volgende maand.

Het is vooral belangrijk dat je als beginner werkt met een strategie als deze. Het heeft namelijk weinig zin om direct voor zoekwoorden als afvallen, affiliate marketing of auto kopen te willen ranken. Dan gaat het heel lang duren voordat je website een beetje gevonden wordt.

Meer doen dan je concurrent

Als kleine toevoegen op mijn content strategie heb ik ervoor gekozen om niet te gaan voor het minimum. Veel van mijn concurrenten bij verschillende affiliate marketing projecten publiceren maximaal 2-3 keer per week.

Omdat ik sneller wil groeien dan mijn concurrenten kies ik ervoor om minimaal één keer per dag te publiceren.

Ook dit heeft bijgedragen aan de groei die ik hierboven genoemd heb. Als je dus snel resultaat wilt, zal je er ook meer voor moeten doen.

Het belangrijkste is dat je langere zoektermen gaat gebruiken en vanaf daar gaat opbouwen naar moeilijkere zoektermen.

Een goede strategie is om eerst alle lange termen te gebruiken op je website en pas als je geen inspiratie meer hebt minder lange zoektermen gaat inzetten.

De basis van affiliate marketing leren

Als je succesvol wilt worden met affiliate marketing is het vooral belangrijk dat je eerst de basis leert. Je moet ervoor zorgen dat je weet hoe je een goede website maakt en wat belangrijk is om veel te kunnen verkopen met affiliate marketing.

Om dat zo snel mogelijk te leren raad ik iedere beginner aan om te beginnen met de affiliate marketing revolutie. Deze affiliate marketing cursus heeft mij direct vooruit geholpen en heeft me geholpen te komen waar ik nu ben. Lees hier meer over wat de beste affiliate marketing cursus is

Weinig bezoekers op je website? Doe dit!

Krijg jij weinig website bezoekers? Het runnen van een website is één ding. Een succesvolle website hebben is een tweede. Vaak ondervinden mensen problemen met het verwerven van klanten voor hun website.

Het aantal bezoekers dat je website krijgt kan soms tegenvallen. Vooral als je hoge verwachtingen had van je website kan dit hard aankomen en voelen als een klap in je gezicht.

Je gaat jezelf dan afvragen waar het door komt. Hoe moet het nu verder? Is er nog wel een toekomst voor je bedrijf? Geef vooral de hoop niet op. Voor iedereen is er hoop en voor iedereen is er een kans van slagen. Hoe het kan dat je website weinig bezoekers haalt en hoe je ervoor kan zorgen dat je meer bezoekers krijgt, lees je in dit artikel

Oorzaken voor weinig bezoekers

Het hebben van weinig bezoekers op je website valt op verschillende manieren te verklaren. De redenen die hiervoor te vinden zijn lopen ook ver uit elkaar.

Daardoor kan het soms ook moeilijk zijn om de vinger op de zere plek te leggen en blijf je, maar ronddwalen in het niets. In de lijst hieronder zijn een aantal van die redenen voor je op een rijtje gezet.

Slecht werkende website

Als je website niet goed functioneert kan dit een reden zijn waarom je weinig klanten trekt. Iemand die op je site terecht komt en merkt dat je website niet goed functioneert, zal je website verlaten.

Vervolgens is de kans aanwezig dat hij tegen mensen in zijn directe omgeving zal zeggen dat ze jouw website niet moeten gebruiken.

Dit zal dan weer in hun directe omgeving doorgegeven worden en ga zo maar door. Uiteindelijk zal bij veel mensen bekend zijn dat je website slecht functioneert en dus zal men je website ontwijken.

Ook bij degenen die het nog niet via via weten zal het snel genoeg duidelijk zijn dat je website slecht werkt, als ze eenmaal op je site zitten.

Een slechte website is dus geen goede reclame voor jouw website. Bij Writgo.nl gebruiken we het Acabado thema van Income School voor onze website. Hiermee is onze website altijd op topsnelheid en presteert de website op zijn best.

Weinig content

Als een klant op zoek is naar iets specifieks en jij vertelt de klant daar maar weinig over dan zal de klant jouw site niet gebruiken om zijn informatie vandaan te halen.

Hoe meer je opschrijft, hoe meer informatie er voor de klanten te halen valt en hoe groter de kans is dat je antwoord geeft op zijn of haar vraag.

Als er echter weinig informatie te halen valt, zal de klant jouw website vermijden bij verdere vragen en zal hetzelfde gebeuren als in het bovengenoemde stukje, waardoor niemand jouw site nog wil gebruiken.

Slechte teksten

Het hebben van slechte teksten op je website is ook een factor die eraan bijdraagt dat je weinig bezoekers trekt op je website.

Door bijvoorbeeld het ontbreken van bepaalde woorden zal je pagina niet snel weergegeven worden bij Google of andere zoekmachines.

Vaak zijn mensen niet bereid om lang te zoeken en houden ze het bij de eerste paar pagina’s.

Als jouw website echter veel verder staat dan die eerste paar pagina’s zullen mensen dus hoogstwaarschijnlijk niet eens van het bestaan van je website afweten.

Website is nog nieuw

Met name in het begin zullen de bezoekersaantallen van je website tegenvallen. Dit is natuurlijk niet zo heel gek, maar fijn is het ook niet.

Je bent net begonnen en de meeste mensen weten dan ook nog niet van het bestaan van je website af. Vaak zullen dan de bekende namen gebruikt worden die al langer een grote rol in de markt hebben.

Als je een webshop hebt zullen mensen waarschijnlijk eerder naar een website als bol.com of iets dergelijks gaan dan naar jouw net begonnen website.

Simpelweg omdat je website pas net begonnen is en de mensen nog niet de weg naar jouw website gevonden hebben.

Zo krijg jij meer bezoekers op je website

Net als zo ongeveer ieder ander probleem is ook het probleem van weinig bezoekers op je website te verhelpen. Hier zijn meerdere mogelijkheden voor te vinden.

Hoe meer je gebruikmaakt van deze opties, hoe meer bezoekers je uiteraard zult trekken daardoor.

In de onderstaande lijst zul je enkele handige tips vinden, waardoor het bezoekersaantal van je website zal stijgen en je bedrijf eindelijk kan groeien.

Laat je teksten schrijven door Writgo

Het kan natuurlijk zijn dat je zelf nog maar weinig ervaring hebt met hoe je veel bezoekers kan krijgen op je website. Of je hebt nog maar weinig ervaring met het schrijven van content voor op je website.

Dit is natuurlijk niet erg handig, maar gelukkig hoeft dit niet langer een probleem te zijn. Het kan dan een handige uitweg zijn om anderen de teksten voor je website te laten schrijven.

De beste optie hiervoor is om je teksten te laten schrijven bij Writgo. Bij Writgo staat er een enthousiast team van schrijvers en schrijfsters klaar.

Zij zullen ervoor zorgen dat er goede teksten afgeleverd worden voor je website. Je hoeft slechts door te geven wat je wil en er wordt voor gezorgd dat je teksten afgeleverd worden.

Ook het stellen van deadlines is geen probleem voor de werknemers. Het team van Writgo zal er alles aan doen om jouw teksten af te hebben binnen de gestelde deadline.

Bij Writgo is er veel ervaring en kennis aanwezig over online marketing en dus zal er gegarandeerd succes zijn, wanneer je besluit om Writgo je teksten te laten schrijven.

Advertenties

Voor deze tweede optie om meer bezoekers te trekken naar je website zul je je portemonnee moeten trekken. Het resultaat mag er echter wel zijn. Je kunt op verschillende websites en platformen advertenties plaatsen.

Denk hierbij aan sociale media als Facebook, Instagram en Twitter. Iedereen kent wel de advertenties die je tijdlijn onderbreken en soms hinderlijk in de weg zitten.

Of wat denk je van de advertenties die je tussen de story’s op Instagram voorbij ziet komen. Ze lijken vaak hinderlijk, maar als jij zorgt voor een aantrekkelijke advertentie zal de advertentie blijven hangen. Mensen onthouden zo je advertentie en je bedrijf.

Als resultaat hiervan zal er meer verkeer komen naar je website en zal jouw website aan populariteit winnen. De meest gebruikte zoekmachine op internet hebben we allemaal wel eens gebruikt.

Hier gaat het uiteraard om Google. Je zult het misschien niet snel doorhebben, maar ook op Google zie je regelmatig advertenties voorbijkomen.

Vaak zijn deze in de vorm van tekst en vind je ze bovenaan de pagina. Dit is ook een zeer geschikte manier om meer klanten naar je website toe te halen.

Gebruik sociale media

Sociale media kan je dus gebruiken om te adverteren, wat geld kost, maar je kan er uiteraard ook op een gratis manier gebruik van maken. Maak een account aan voor jouw website, plaats een linkje naar je website toe en plaats met enige regelmaat iets op je accounts.

Plaats bijvoorbeeld een bericht op Facebook, met een korte tekst, waarbij je een tipje van de sluier oplicht over een tekst die je net hebt gepubliceerd. Zet daaronder een verwijzing naar de pagina op je website en het verkeer naar je website zal toenemen.

Zo kan je ook te werk gaan op Instagram en Twitter. Iedereen heeft wel eens de befaamde zin ‘bekijk via de link in bio’ gelezen op een Instagramaccount van een influencer of van een ander groot account. Sociale media nemen steeds meer toe in populariteit en dus is dit een ideale manier voor jouw website om meer bezoekers te trekken.

Maak bij het plaatsen van berichten op je sociale media-accounts ook gebruik van de zogenaamde hashtags. Zo kunnen gebruikers van de sociale media via die hashtag bij jouw bericht terechtkomen. Let er echter wel op dat je dan zorgt voor één (of meerdere) relevante hashtag(s).

Video marketing

Met het gebruik van video’s kan je ook meer bezoekers genereren voor jouw website. Plaats bijvoorbeeld een video op YouTube. YouTube is het meest gebruikte platform voor het plaatsen van video’s.

Je kan echter uiteraard ook op andere websites je video’s plaatsen, bijvoorbeeld op LinkedIn. Zorg ervoor dat je een enthousiast gevoel creëert bij de kijker.

Zo verhoog je de kans op likes, reacties en de kans dat je video gedeeld wordt. Vanzelfsprekend geldt hier natuurlijk dat hoe meer likes en reacties je krijgt en hoe vaker de video gedeeld wordt, hoe meer aandacht je website zal krijgen. Meer aandacht leidt, je raadt het al, tot meer bezoekers.

Vergelijkbare berichten