Korte teksten schrijven een goed idee?


Toen ik net begon met affiliate marketing, heb ik geleerd dat ik moest bloggen om meer bezoekers naar mijn website te krijgen. In de affiliate marketing revolutie cursus is me verteld dat ik 1000 woorden per tekst moest schrijven om goed te kunnen scoren in de zoekmachines.

Maar is 1000 woorden wel genoeg om te schrijven? Kunnen blogs ook scoren met minder woorden? Of kun je je beter focussen op content met zo veel mogelijk woorden.

In dit blogbericht vertel ik je wat mijn bevindingen zijn en wat je het beste kunt doen als je succesvol wilt worden op het internet.

Inhoudsopgave

Krijg Meer Bezoekers, Kliks & Commissies

Kan jouw website wel wat meer bezoekers, Kliks en commissies gebruiken? Laat ons helpen, door teksten te schrijven voor jouw website

Meer informatie

Wat zijn website teksten eigenlijk?

Je wilt beginnen met affiliate marketing en hebt begrepen dat je moet bloggen voor je website om meer bezoekers naar je website te krijgen. Anders was je natuurlijk niet op deze pagina gekomen.

Met website teksten bedoelen we teksten die geschreven zijn voor je website om de lezer informatie te geven over een bepaald onderwerp.

Deze teksten schrijf je zodat mensen je kunnen vinden in de zoekmachines, maar ook om jezelf als expert neer te zetten.

Hoe schrijf je website teksten

Door te bloggen op je website geef jij informatie over een bepaald onderwerp die iemand anders mogelijk nog niet weet.

Daarnaast geef je je lezers in je blogberichten ook de mogelijkheid om op je affiliate links te klikken.

Hoe meer blogs je schrijft, hoe groter de kans is dat iemand je kan vinden in de zoekmachines. Zo verdien jij steeds meer geld.

Teksten schrijven van 1000 woorden

In de affiliate marketing cursus heb ik geleerd dat ik minimaal 1000 woorden moest schrijven om goed gevonden te worden in de zoekmachines. Hierbij is het belangrijk om vooral te luisteren naar het minimaal 1000. 1000 woorden is een uitgangspunt waarmee je een redelijke kans hebt om goed te scoren in de zoekmachines.

Dat betekent natuurlijk niet dat al je blogberichten ook daadwerkelijk 1000 woorden moeten zijn.

Als ik kijk naar mijn eigen ervaringen heb ik gemerkt dat de teksten met minder dan 500 woorden vaak niet goed scoren en de teksten met 1000 woorden soms wel soms niet.

Teksten van meer dan 1000 woorden

Omdat ik me afvroeg of het beter zou werken als ik meer dan 1000 woorden als standaard zou hebben, mijn blogberichten ook beter zouden scoren in de zoekmachines.

Daarom ben ik begonnen met het schrijven van blogberichten die allemaal boven de 1400 woorden uitkomen.

Opvallend is dat er niet direct een verandering in de resultaten zichtbaar was. Van Google zelf heb ik gelezen dat het gemiddeld 8 maand duurt voordat een nieuw blogbericht de top positie heeft bereikt.

Hierdoor heb ik dus 8 maanden moeten wachten voor ik resultaten kon zien van mijn nieuwe strategie.

Na ongeveer 6 maanden zag ik een grote groei in mijn bezoekers aantallen. Ook stonden veel meer pagina’s op de eerste pagina.

Het lijkt er dus op dat content met meer woorden beter scoort in de zoekmachines. Hier zijn uiteraard ook door andere SEO specialisten veel onderzoekjes naar gedaan. Bekijk eens de video hieronder waarin het verder wordt uitgelegd.

Ook hier zie je dat veel onderzoeken aantonen dat langere blogberichten over het algemeen beter scoren, maar er is nog een factor die voor het grootste gedeelte bepaald of je tekst goed scoort of niet.

De informatie in je blogberichten

Nog veel belangrijker dan de lengte van je blogberichten is de informatie in je blogs. Het maakt niet uit of je lange of korte teksten schrijft. Het is vooral belangrijk dat je de juiste informatie schrijft in je blogberichten die on topic blijven met de zoekterm.

Hoe beter jij antwoord geeft op de achterliggende vragen van de zoekopdracht, hoe beter je scoort in de zoekmachines.

Ook is het niet altijd nodig om heel veel woorden te schrijven, als jij je teksten ook sterker kan maken met YouTube video’s, infographics en afbeeldingen.

Soms is een afbeelding meer omvattend dan het hele blogbericht bij elkaar. Eigenlijk is het dus best wel lastig om te bepalen wat nou een goed blogbericht is en wat niet.

Ook in een onderzoek van hubspot is er een onderzoek gedaan naar de lengte van blogberichten en het scoren ervan.

 

Keyword research of Topic Research

Waar veel SEO specialisten zich nog focussen op keyword research, is topic research nu op komst. Hoewel Writgo al een aantal maanden schrijft op basis van topics, is deze manier van zoektermen vinden nog redelijk nieuw.

Google wordt steeds slimmer en heeft nadrukkelijk aangegeven dat het werken met zoekwoorden niet meer zo relevant is omdat semantic search steeds meer een positie in gaat nemen bij Google.

Daarom schrijven we bij Writgo vooral teksten op de nieuwe manier.

Bekijk hier hoe dat precies werkt:

Zo veel woorden als nodig

Hoewel uit verschillende onderzoeken naar voren is gekomen dat content met meer woorden vaak beter scoort, is het altijd nog het beste om zo veel woorden te schrijven als nodig.

Als jouw blog klaar is met 900 woorden en je hebt werkelijk alle belangrijke informatie verteld, dan heb je een goede blog geschreven. Alle informatie die je dan extra schrijft, ziet Google niet als relevant en daar wordt je dan ook niet voor beloond.

Wat je kunt doen als je weinig woorden hebt geschreven is ervoor zorgen dat je blogberichten extra interessant wordt door relevante video’s en afbeeldingen toe te voegen.

Daarnaast kun je ook bijvoorbeeld een pdf maken die het hele onderwerp omvat en deze als gratis download toevoegen.

Uiteindelijk gaat het bij het schrijven van blogs vooral om hoe behulpzaam de blogs zijn en of je lezers er daadwerkelijk wat aan hebben.

Content laten schrijven door Writgo

Zoals je van ons gewend bent sluiten we onze teksten altijd af met een zogenaamde call to action. We willen je graag helpen.

Ben jij al even aan het schrijven, maar schiet je website nog niet echt op? Dan raad ik je aan om onze content diensten eens uit te proberen. We schrijven teksten voor veel affliate marketeers, maar ook voor grotere bedrijven en webshops.

lees onze klantbeoordelingen >

Met onze content diensten mag je ervan uitgaan de je content zo geschreven wordt dat ze de best mogelijke kans hebben om te scoren in de zoekmachines.

Ben jij benieuwd naar onze diensten of wil je het een keer proberen? Bekijk dan onze Commerciële content pagina of neem contact met ons op. Natuurlijk geheel vrijblijvend! 

 

De beste teksten op jouw website?

Laat ons helpen jouw website naar het volgende niveau brengen. Bestel direct een tekst!

Direct Bestellen

Recent Content