Informatieve content– Hoe verdien je daar nou geld mee?

Informatieve content– Hoe verdien je daar nou geld mee?

Informatieve content schrijven? Er zijn verschillende manieren om content marketing als middel in te zetten. Een erg bekende manier is door informatieve blogs te schrijven. De reden dat dit vaak tot succes leidt, is omdat men tegenwoordig niet snel meer de antwoorden op hun vragen uit een encyclopedie trekt, maar deze met een snelle klik van het internet probeert te halen. En jij staat voor ze klaar met de informatie die ze behoeven.

Wat is een informatieve blog?

In een informatieve blog schrijf je over een bepaald onderwerp om de lezer van informatie te voorzien. Dit kan gaan over van alles; technologie, natuur, cultuur, sport – noem het maar op! Zie het als je eigen soort mini-Wikipediapagina.

Hoe kan je een tekst met informatie dan gebruiken als content marketing, hoor ik je vragen? Wel, dat is helemaal niet moeilijk. Stel je voor dat je affiliate teksten schrijft voor lp’s. Door informatieve blogs te schrijven over zangers, zangeressen, bands en albums, komen mensen die vragen hebben over deze onderwerpen, uit bij jouw tekst.

Dus iemand wil bijvoorbeeld weten wanneer de zanger Freddie Mercury is overleden. Op Google zal deze persoon dan typen ‘overlijden Freddie Mercury’, ‘Freddie Mercury dood’ of ‘wanneer is Freddie Mercury overleden?’. Door goed gebruik te maken van SEO, kan jij zorgen dat deze potentiële koper uitkomt op jouw blog over het overlijden van Freddie. En in deze tekst kan jij dan jouw affiliate-link plaatsen naar de lp van het laatste album dat hij heeft opgenomen voor zijn dood, waarover jij dan natuurlijk weer extra achtergrondinformatie biedt.

Win-win

Heb je in het vorige voorbeeld iemand te pakken die echt van Freddie Mercury houdt, of heel geïnteresseerd is in zijn muziek? Dan heb je een potentiële koper te pakken! Dit is voor jou natuurlijk ideaal. Maar ook als de bezoeker van je blog niéts koopt, heeft hij of zij wel weer nuttige, nieuwe informatie geleerd. Win-win dus!

Hier zit echter wel een kanttekening aan vast: informatieve blogs moeten ook precies dat zijn: informatieve blogs. Hoofdzaak dient voor jou te zijn om je lezer te voorzien van de informatie die hij of zij behoeft. Begin je al gelijk een product of dienst aan te smeren, dan komt jouw tekst niet oprecht over en zal de lezer al snel afhaken.

Een manier om dit eerlijk en subtiel aan te pakken, is door pas aan het einde van de tekst de optie te geven om een aankoop te doen. Dus, om bij het voorbeeld te blijven, je geeft eerst in je tekst alleen maar informatie, en pas onderaan schrijf je iets als “wil je zelf ook genieten van zijn laatste album? Via deze link kan je … et cetera”. Zo voelt de lezer zich niet verplicht, maar is hij door jouw waardevolle informatie wel geïnteresseerd om een aanschaf te doen.

Hulp nodig met informatieve blogs voor content marketing?

Heb je moeite met informatieve blogs schrijven voor je content marketing? Wij van Writgo hebben een sterk team met ervaren schrijvers die hier graag mee zouden willen helpen. Ben je benieuwd naar wat voor informatieve blogs je van ons kan verwachten? Vraag dan vandaag nog een gratis proeftest aan! Wil je graag meer informatie over diensten? Neem dan eens een kijkje op onze productpagina of neem contact met ons op. Want informatie geven gaan wij nooit uit de weg!

Over de Auteur

Wij zijn Writgo.nl! Een gepassioneerd schrijversteam dat dagelijks voor je klaar staat om al je content te schrijven. Naast het schrijven van content voor onze klanten delen we ook op deze website met regelmaat interessante dingen die gaan over het online ondernemerschap en online geld verdienen. Hiermee hopen we ook mensen die nog niet begonnen zijn, warm te krijgen voor het starten van een eigen business.

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]