Copywriting in 30 dagen cursus review – verdien meer met je teksten!


Al enkele jaren geleden zag ik in dat het internet de toekomst heeft. In mijn ogen is het namelijk op onwijs veel manieren mogelijk om geld via het internet te verdienen, waarbij content te allen tijde een belangrijke rol speelt. Ook dat zag ik tijdig in, waarna ik me ben gaan verdiepen in het schrijven en genereren van content.

Hier was ik tot enkele jaren geleden erg druk mee bezig, maar door tijdgebruik liep dat echter spaak. De wereld van het internet staat echter nooit stil, waardoor ik recent besloot om me hier weer in te gaan verdiepen.

Toen ik via het internet op zoek ging naar nuttige informatie, kwam ik in aanraking met de website Doyoucopy.nl.

Op deze website las ik meerdere interessante blogs over het schrijven van content, maar mijn aandacht werd ook direct getrokken door een cursus; de cursus Copywriting in 30 dagen.

Nadat ik me iets meer in deze cursus verdiept had, besloot ik om me voor deze cursus aan te melden. Het leek mij namelijk een ideale cursus; binnen 30 dagen zou ik immers weer mijn kennisniveau omtrent het schrijven van content op peil hebben.

Vol goede moed startte ik dus met het volgen van deze cursus, waarna ik 30 dagen later de cursus compleet afgerond had. Tijdens deze 30 dagen heb ik de nodige bevindingen opgedaan, heb ik veel geleerd en heb ik dus mijn kennis naar een hoger niveau getild.

Maar, kan ik de cursus Copywriting in 30 dagen aan iedereen aanraden? Die vraag staat eigenlijk centraal in deze uitgebreide review. In deze Copywriting in 30 dagen review wil ik namelijk alles bespreken wat ook maar iets van doen heeft met deze cursus. Zo bespreek ik wat het doel van de cursus is, waar de cursus om draait, hoe de cursus opgebouwd is en wat de kosten voor deze cursus zijn. Ook bespreek ik of je bonussen meegeleverd krijgt, wie de cursus ontwikkeld heeft en wat de ervaringen van andere cursisten zijn.

Aan de hand van deze uitgebreide review kan je vervolgens voor jezelf direct bepalen of je deze cursus wilt gaan volgen of niet. Ik kan je alvast één ding verklappen; deze cursus heeft bij mij tot behoorlijk veel nieuwe inzichten geleid. Meer kan ik op dit moment niet verklappen. Benieuwd geworden? Lees dan deze Copywriting in 30 dagen cursus review op je gemakje door!

Wat is de Copywriting in 30 dagen cursus?

In een tijdsbestek van 30 dagen krijg je alles aangeleerd omtrent het schrijven van content. Je leert hoe je je moet verdiepen in de doelgroep, waar je op moet letten bij het schrijven van content en hoe je de content gaandeweg kunt perfectioneren. Ook leer je wat het belang van hoogwaardige content is en wat hoogwaardige content jou zal kunt brengen.

Door de jaren heen heb ik één ding duidelijk doorgehad; content is king. Wat bedoel ik daarmee? Nou, eigenlijk kan geen enkele website succesvol worden zonder hoogwaardige, unieke en waardevolle content. Deze content wordt niet alleen goed door Google beoordeeld, maar kan ook op veel waardering vanuit de bezoekers rekenen.

De bezoekers zijn immers op zoek naar bepaalde informatie. Als jij voor deze juiste informatie op jouw website weet te zorgen, weet je de bezoekers tevreden te stellen. Dat roept veel tevredenheid bij de bezoekers op, maar ook bij Google.

Google ziet immers ook dat bezoekers lang(er) op jouw website blijven hangen en niet zomaar jouw website weg klikken. Dat is een duidelijk teken voor Google dat jouw website een duidelijke meerwaarde heeft en dat jouw website dus een betere beoordeling moet gaan krijgen. Dat zie je uiteindelijk weer terug in de rankings binnen Google.

Uiteindelijk kan ik op basis daarvan dus één ding concluderen; content is king. Alles bij een website valt of staat met de kwaliteit van de content. Zorg er dus voor dat je op jouw website alleen de beste content plaats. Hoe je aan deze content gaat komen?

Met de Copywriting in 30 dagen cursus zou je dit volledig zelf moeten gaan lukken. Of dat ook echt zo is? Op onder meer die vraag geef ik een antwoord in het restant van deze review!

Wie heeft deze cursus ontwikkeld?

Bij alle cursussen, online trainingen en masterclasses vind ik het van belang om nader naar de ontwikkelaar te kijken. Als de ontwikkelaar transparant, vakkundig en betrouwbaar is, is dat een eerste duidelijk teken voor mij.

Mede daarom ben ik ook op zoek gegaan naar de naam van de ontwikkelaar van de cursus Copywriting in 30 dagen. Nou, ik kan je alvast één ding verklappen; ik hoefde absoluut niet lang te zoeken. De ontwikkelaar van deze cursus, de heer Edward Hendriks, is namelijk vrij betrouwbaar en transparant te noemen.

De cursus Copywriting in 30 dagen is dus ontwikkeld door Edward Hendriks; hij is de oprichter van zijn eigen bedrijf Doyoucopy. Met dit bedrijf is hij al geruime tijd actief, waarin hij veel klanten van hoogwaardige content voorzien heeft. Dankzij deze content wisten bedrijven een flinke groei door te maken, waar Edward Hendriks dus deels verantwoordelijk voor was.

Gaandeweg heeft hij zich ook toegelegd op het schrijven van boeken. Door de jaren heen heeft hij meerdere boeken uitgebracht, waarbij sommige boeken tamelijk populair zijn gebleken. Ook heeft Edward Hendriks ervoor gekozen om al zijn kennis en ervaring met het grote publiek te gaan delen.

Bron DoYouCopy.nl

De cursus Copywriting in 30 dagen is daar één van de voorbeelden van. Ook de blogs die hij op zijn eigen website plaatst, zijn hier overigens een voorbeeld van. Met die blogs wil hij immers ook een breed publiek informeren over het belang van content en het schrijven van content.

Al met al ben ik zeer te spreken over Edward Hendriks. Met zijn verleden bewijst hij overduidelijk dat hij behoorlijk vakkundig is én dat hij dus over de nodige ervaring beschikt. Wat dat betreft is hij in mijn ogen de juiste partij om een dergelijke cursus te ontwikkelen.

Daarbovenop komt nog eens dat Edward Hendriks onwijs transparant is. Op zijn eigen website staat hij met naam en afbeelding getoond, terwijl hij ook bijvoorbeeld zijn eigen Wikipedia pagina heeft.

Zijn eigen website ziet er bovendien keurig verzorgd uit, bevat adresgegevens en bevat ook zijn KVK nummer. Alle seinen staan dus op groen; Edward Hendriks is vakkundig, hij heeft veel ervaring en hij heeft zijn zaakjes prima op orde. Het feit dat hij zo transparant is, roept bij mij bovendien super veel vertrouwen op!

Wat is het doel van deze cursus?

Je hebt hierboven kunnen lezen dat de ontwikkelaar van deze cursus, Edward Hendriks, behoorlijk vakkundig is. Door de jaren heen heeft hij veel bedrijven geholpen aan hoogwaardige content, terwijl hij ook zijn eigen boeken geschreven heeft. Wat was dan het doel van hem om ook nog een cursus te ontwikkelen?

Zou het voor hem niet logischer zijn om al zijn vakkennis voor hemzelf te houden, zodat hij zichzelf kan blijven onderscheiden? Nee, Edward Hendriks heeft ervoor gekozen om deze vakkennis juist te gaan delen.

Het delen van zijn vakkennis sluit namelijk naadloos aan op het doel van deze cursus; iedereen in staat stellen om betere commerciële teksten te schrijven.

Op zijn website geeft Edward Hendriks ook nog duidelijk aan waar deze cursus om draait: je leert alles wat je nodig hebt om direct betere teksten te schrijven. Dat klinkt goed, niet waar?

Persoonlijk juich ik het erg toe dat Edward Hendriks zijn vakkennis met een ieder wil delen. Uit eigen ervaring weet ik namelijk dat het schrijven van hoogwaardige content niet altijd even makkelijk is.

Ik zat zelf vaak te dubben over het belang van de tekst, over het doel van de tekst en over de structuur van de tekst. Volgens Edward Hendriks was ik daar niet de enige in. In zijn lange loopbaan heeft hij namelijk bij veel mensen meegemaakt dat zij niet volledig wisten hoe zij betere teksten moesten kunnen schrijven.

Juist dat heeft ervoor gezorgd dat Edward Hendriks uiteindelijk beslist heeft om deze cursus te gaan ontwikkelen. Een cursus waarvan het doel dus is om andere mensen te helpen en om een ieder goede teksten te laten schrijven!

Voor wie is deze cursus geschikt?

Voordat ik de cursus ging volgen, vroeg ik me af voor wie deze cursus nou eigenlijk ontworpen is. Ik besloot daarom om de website van Edward Hendriks even uit te pluizen.

Al snel vielen mijn ogen op de volgende passage op zijn website: “Regelmatig krijg ik vragen via e-mail van mensen die zelf óók een carrière als copywriter willen beginnen. Of die gewoon nóg beter willen worden in copywriting om meer uit hun (online) bedrijf te halen.”.

Die passage gaf mij direct duidelijk aan op wie Edward Hendriks zijn pijlen gericht heeft. Enerzijds op mensen die een carrière als copywriter op willen starten en anderzijds op mensen die hun eigen (online) onderneming hebben.

Het is namelijk een feit dat voor alle ondernemingen via het wereldwijde web onwijs goede resultaten te behalen zijn. Met deze cursus probeert Edward Hendriks dan ook om alle ondernemers met een eigen (online) onderneming te helpen.

In mijn ogen is de cursus Copywriting in 30 dagen voor een behoorlijk breed publiek geschikt. Ook als je alleen maar interesse in het schrijven van teksten hebt, is deze cursus zeer interessant. Je hoeft daarbij geen commerciële doelen te hebben, aangezien je misschien wel eigenaar van een hobbyblog bent.

In dat geval is het ook wenselijk dat je jouw teksten op een hoogwaardige manier weet te schrijven; die kennis kan je jezelf bijbrengen door deze cursus van Edward Hendriks te volgen.

Ongeacht in welke situatie jij je bevindt en wat jouw doel is; deze cursus is hoogstwaarschijnlijk voor jou geschikt. Wel wil ik daarbij vermelden dat je voor deze cursus de nodige inzet moet tonen.

Het is namelijk zo dat je 30 dagen lang elke dag ongeveer een half uurtje aan deze cursus moet besteden. Die 30 minuten moet je per dag dus zeker vrij zien te maken, aangezien de leercurve anders al snel stokt.

In mijn ogen is één van de voordelen van deze cursus namelijk dat je 30 dagen lang actief met een cursus bezig bent.

Hoe is deze cursus opgebouwd?

Zoals de naam van deze cursus al doet vermoeden, duurt de cursus in zijn totaliteit 30 dagen.

Tijdens deze 30 dagen dien je dagelijks een halfuurtje vrij te maken voor deze cursus, maar wat krijg je dan precies voorgeschoteld? Nou, Edward Hendriks heeft voor de volgende indeling c.q. opbouw gekozen:

Hij heeft een e-book geschreven met daarin 30 verschillende lessen.

Deze 30 verschillende lessen vormen in totaal 140 pagina’s aan leesvoer. In deze 140 pagina’s vind je allerlei relevante informatie, waarna je de theorie direct in de praktijk toe kunt gaan passen. Edward Hendriks heeft namelijk in het boek ook gezorgd voor verschillende oefeningen. Ook heeft hij ervoor gekozen om enkele handige tips per les toe te voegen, zodat elke les bijzonder waardevol te noemen is.

Dankzij de opbouw van dit boek leer je in mijn ogen bijzonder veel dingen. Zo leer je hoe je simpele en doeltreffende teksten kunt schrijven, maar ook hoe je social proof kunt gebruiken. Verder leer je hoe je gebruik maken van emoties, hoe je moeilijk taalgebruik kunt vermijden en hoe je de koppen op de juiste manier binnen een tekst kunt gebruiken.

Door de uitgebreide opbouw doe je dus onwijs veel kennis op. Het spreekt mij daarbij dus ook aan dat Edward Hendriks ervoor gekozen heeft om deze informatie aan te vullen met handige tips en interessante oefeningen. Aan de hand van die tips en oefeningen kan je jouw kennis verder uitbreiden én direct in de praktijk toepassen. Je bent dus vanaf dag 1 al bezig met het uitbreiden van jouw kennis en om die kennis direct in de praktijk toe te passen.

Al met al ben ik zeer enthousiast geworden over de opbouw én de inhoud van het boek. Het boek ziet er keurig verzorgd uit, kent een duidelijke opbouw, is fraai vormgegeven en bevat dus onwijs veel informatie. 140 pagina’s klinkt wellicht niet al te veel, maar ik kan je verzekeren dat deze 140 pagina’s bomvol met nuttige informatie staan!

Krijg je bonussen meegeleverd?

Bij veel cursussen en e-books is het tegenwoordig standaard dat je bonussen meegeleverd krijgt. Is dat ook het geval bij de cursus Copywriting in 30 dagen? Nou, je krijgt niet veel bonussen meegeleverd, maar je krijgt wel één hele waardevolle bonus meegeleverd.

Je krijgt namelijk nog een extra hoofdstuk met de titel ’19 slimme online tools voor copywriters’ meegeleverd. Dit hoofdstuk bestaat in totaal uit 30 pagina’s en bevat eveneens veel waardevolle informatie. In mijn ogen helpt dit hoofdstuk je niet alleen om betere teksten te schrijven, maar ook om jouw website naar een hoger niveau te tillen. Over deze bonus ben ik dus ook zeer te spreken!

Wat vinden andere cursisten van deze cursus?

Op de website van Edward Hendriks valt te lezen dat ruim 550 cursisten de cursus reeds gevolgd hebben. Dit aantal zegt mij echter niet al te veel; ik ben meer benieuwd naar de ervaringen van de cursisten. Met andere woorden; hoe hebben andere cursisten deze cursus ondervonden en wat is hun persoonlijke mening?

Op zijn eigen website heeft hij meerdere beoordelingen geplaatst, maar je kunt je afvragen of deze wel zo betrouwbaar zijn. Dat vroeg ik mij ook af, totdat ik zag dat deze ervaringen via Trustpilot geplaatst zijn. Dat is juist wel een hele betrouwbare manier om beoordelingen te vergaren.

Hieronder heb ik een screenshot geplaatst van twee overduidelijke beoordelingen. Uit deze beoordelingen blijkt in mijn ogen direct hoe deze cursus beoordeeld wordt:

Al met al kan ik stellen dat andere cursisten óók zeer te spreken zijn over de cursus. Dat geeft mij des te meer de bevestiging dat Edward Hendriks écht goed werk afgeleverd heeft met deze copywriting cursus.

Wat kost deze cursus?

Mocht je interesse in deze cursus hebben, kan je je direct via de website van Edward Hendriks aanmelden. Als je dat gaat doen, moet je een bedrag van slechts 9,99 euro betalen. Ja, je leest het goed! Deze uitgebreide en zeer interessante cursus kost nog geen 10 euro.

Daarbij wil ik je wel graag benadrukken dat dit een tijdelijke kortingsactie betreft. Normaliter betaal je namelijk het dubbele voor deze cursus, maar tijdelijk hoef je slechts 9,99 euro voor deze uitgebreide cursus te betalen.

Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is image-7.png

In mijn ogen heeft Edward Hendriks daarmee voor een perfecte prijs-kwaliteitsverhouding gezorgd. Je komt namelijk vrij weinig vergelijkbare cursussen met een dergelijk prijskaartje tegen. Of beter gezegd; die kom je gewoon helemaal niet tegen.

Kan ik deze cursus aanbevelen?

Zo, ik ben alweer aan het einde uitgekomen van deze uitgebreide review over de Copywriting in 30 dagen cursus. In deze review heb je veel feitelijke informatie kunnen vinden, maar ik heb her en der ook mijn persoonlijke mening verwerkt in deze review.

Op basis daarvan is het hoogstwaarschijnlijk geen verrassing dat ik deze uitgebreide cursus van harte aan kan raden.

In mijn ogen heeft Edward Hendriks zeer goed werk afgeleverd met deze uitgebreide cursus. Op het eerste oog lijkt de cursus slechts 140 pagina’s aan stof te bevatten, maar alle 140 de pagina’s zijn super waardevol te noemen. Ik ben ervan overtuigd dat iedereen in staat is om – na het volgen van deze cursus – hoogwaardige teksten te schrijven.

Teksten waarmee je jouw website beter kunt laten scoren, waarmee je jouw (online) onderneming naar een hoger niveau kunt tillen of waar je andere klanten blij mee kunt maken.

Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is image-7.png

Voor het bedrag hoef je het ook niet te laten; je betaalt tijdelijk immers slechts 9,99 euro voor deze cursus!

Meld je direct via deze link aan en start vol goede moed met de Copywriting in 30 dagen cursus. Je gaat er zeker geen spijt van krijgen!

Recent Content