Content Marketing; Alle informatie op rij!

Content Marketing; Alle informatie op rij!

Als je begint met affiliate marketing hoor je vast dat je teksten moet schrijven voor je website om meer bezoekers naar je site te krijgen. Als je dit op een strategische manier doet heet dat content marketing. Hier lees je wat content marketing is.

Wat is content marketing?

Content marketing is een strategie waarbij je blogs of pagina’s schrijft voor je website. Dit doe je op een strategische manier zodat je op de snelst mogelijke manier gevonden wordt in de zoekmachines. Er zijn veel verschillende content marketing strategieën.

Maar de meest gebruikte strategie is om eerst aan de slag te gaan met Long tail SEO. Hiermee richt jij je teksten eerst op zoektermen met meer dan 3 woorden in de term. Hier word je meestal makkelijker op gevonden omdat ze minder concurrentie hebben.

Zodra je met zoekwoorden aan de slag gaat is het dan de bedoeling dat je eerst het laaghangende fruit meepakt op je website.

Sommige zoekwoorden hebben namelijk nauwelijks concurrentie waardoor je snel hoge posities in de zoekmachines krijgt.

Als je merkt dat er steeds meer bezoekers naar je website komen, kun je dan af en toe een zoekwoord verwerken waar meer concurrentie bij komt kijken.

Meestal hebben deze zoekwoorden ook een hogere zoekvolume waardoor er mogelijk snel meer bezoekers naar je website komen zodra je er een goede positie mee weet te behalen.

Content marketing is een lange termijn strategie waardoor je niet direct resultaat ziet van je werkzaamheden.

Maar over de lange termijn zullen steeds meer zoekwoorden goed gaan scoren en zul je een flinke stijging in je bezoekersaantallen ervaren.

Waarom zou je content marketing toepassen?

Voor iedere affiliate website is content het belangrijkste om succesvol te worden met affiliate marketing.

Door telkens nieuwe teksten te schrijven voor je website, zul je merken dat er steeds meer bezoekers naar je site komen.

Al deze bezoekers zijn geïnteresseerd in je onderwerp waardoor er een grote kans ontstaat dat ze ook geïnteresseerd zijn in het product dat je promoot.

Veel beginners nemen content marketing niet serieus terwijl content toevoegen aan je website een van de belangrijkste elementen is om succesvol te worden.

Het is dus voor iedere beginner super belangrijk om hier zo snel mogelijk mee te beginnen.

Hoe vaak een nieuwe update op je website?

Er zijn veel vragen als het gaat om hoe vaak je een nieuwe blog op je website zou moeten plaatsen. Soms wordt er gezegd één keer per week terwijl grote SEO bedrijven zoals HubSpot je vertellen dat hoe meer je doet hoe beter dat is.

Zelf heb ik besloten om te gaan voor hoe meer je doet hoe meer resultaat je ziet. Sinds ik in november ben begonnen met elke dag een nieuwe blog plaatsen zijn mijn bezoekers aantallen meer dan 500% gestegen in een maand.

Als je je affiliate marketing website als een business wilt gaan runnen raad ik je dus ook aan om minimaal 3 keer per week een nieuwe update te plaatsen.

Daarnaast kan het ook veel waarde bieden om eens per maand te kijken naar oudere teksten die je hebt geschreven. Ook het bijwerken van je teksten is namelijk heel waardevol.

Hoe veel woorden moet je tekst hebben?

Ook betreft het aantal woorden dat een blogbericht moet zijn komen veel vragen voorbij.

Voor de beginners die aan de slag gaan met de affiliate marketing revolutie wordt het minimum gesteld op 1000 woorden per tekst. Dat is in principe een goed begin.

Zelf ben ik af gestapt van het minimaal 1000 woorden en schrijf ik nu soms teksten van meer dan 2000 woorden terwijl andere teksten net de 600 woorden halen.

Mijn conclusie is dat je zo veel woorden moet schrijven als je nodig hebt om je verhaal goed te kunnen vertellen.

Als dat 400 woorden zijn is dat prima, maar als dat 2500 woorden zijn is dat ook prima.

Wel moet ik er bij zeggen dat uit een recent onderzoek van HubSpot is gebleken dat teksten van meer dan 2000 woorden een grotere kans hebben op goede posities dan teksten met minder woorden.

Maar als je er een mooie mix van kunt maken zit je altijd goed. Dat is ook precies hoe ik het aanpak en dat brengt mij voor vrijwel elk project dat ik heb zeer goede resultaten.

Content marketing uitbesteden; de belangrijkste voordelen!

Heb jij een content creatie bureau ingeschakeld voor jouw content creatie? En gaat dit eigenlijk volledig naar wens? Dan kun je ervoor kiezen om jouw volledige marketing uit te besteden aan dit bureau. Bij veel bureaus kun je namelijk voor een compleet content marketing pakket kiezen.

Geen zin om te lezen? Luister of kijk dan deze video

Wat is content marketing precies?

Je bent ongetwijfeld goed in het creëren van content. Maar, wist je dat een professional hier nog veel beter in is? Als je jouw content marketing uit gaat besteden, betekent dit dat iemand anders jouw content gaat creëren.

Bij content marketing gaat het niet direct om ‘verkopende marketing’. Nee, bij content marketing draait het juiste om het informeren van mensen zonder hierbij direct reclame te maken. Je kunt dít artikel eigenlijk ook als content marketing zien.

Wij informeren je over het uitbesteden van content marketing, maar wij pushen je hierbij niet om voor onze diensten te kiezen. Daar kun je uiteraard voor kiezen, maar wij willen je vooral informeren. Vooral informeren over het uitbesteden van de content marketing.

Het doel van content marketing

Reclame maken of meer en meer producten verkopen. Dat is in de basis juist niet het doel van content marketing. Dit had je wellicht wel verwacht, maar het doel bij content marketing is vooral het verkrijgen van meer naamsbekendheid.

Door meer naamsbekendheid te verkrijgen, geniet je al snel van meerdere voordelen. Zo ga je inderdaad waarschijnlijk meer klanten verkrijgen. En ga je waarschijnlijk ook meer geld verdienen. Bij content marketing ligt daar in de eerste plaats niet de focus op. Nee, de focus ligt vóóral op het verkrijgen van meer naamsbekendheid.

Importantie van content marketing

Door de jaren heen is content marketing steeds belangrijker geworden. Dit heeft onder meer de volgende factoren te maken:

  • Opkomst van het internet: bijna iedereen in Nederland heeft momenteel de beschikking over internet. Dit betekent dat je via het internet ongekend veel Nederlanders kunt bereiken. Iets wat je ook met content marketing kunt gaan doen.
  • Meer en meer concurrentie: door de jaren heen is er mogelijk ook meer en meer concurrentie in jouw vakgebied gekomen. Aangezien jouw concurrentie waarschijnlijk ook met content marketing bezig is, kun je niet achterblijven. Blijf je wel achter? Dan nemen jouw concurrenten een flinke voorsprong op je in. Probeer dat te voorkomen door zelf ook met content marketing aan de slag te gaan.
  • Meer en meer mogelijkheden: bovendien is het een voordeel dat je meer en meer mogelijkheden hebt. Je kunt dus zelf met content marketing aan de slag gaan, maar je kunt content marketing ook uitbesteden. Door dit uit te besteden, geniet je van de nodige voordelen.

Waarom content marketing uitbesteden?

Ben je op dit moment niet helemaal tevreden met jouw eigen content creatie? Of merk je dat je té veel tijd aan content marketing kwijt bent?

Dan is het interessant om eens te kijken naar het uitbesteden van content marketing. Er zijn in ieder geval tal van redenen denkbaar voor het uitbesteden van jouw content marketing.

Je laat het aan een professional over

Wil je een nieuwe tuin? Dan laat je dit waarschijnlijk over aan een hovenier. Wil je een nieuw logo voor jouw bedrijf hebben?

Dan laat je dit waarschijnlijk over aan een designer. En wil je serieus met content marketing aan de slag gaan? Dan laat je dit aan een content creatie bureau over. Zíj zijn namelijk ware professionals.

Door content marketing uit te besteden, ben je eigenlijk van een prima resultaat verzekerd. Dat is althans het geval als je dit aan een goed content creatie bureau uitbesteedt, zoals Writgo.

De professionals weten precies waar ze mee bezig zijn. De professionals weten precies hoe de gewenste doelen behaald kunnen worden.

En de professionals weten precies welke tools zij daarvoor nodig hebben. Door jouw content marketing uit te besteden, geniet je van déze voordelen.

Je houdt zelf meer tijd over

Wist je dat er behoorlijk veel tijd besteed moet worden aan content marketing? Dat is althans het geval als je echt flinke resultaten wilt boeken.

En als je echt flink aan de naamsbekendheid van jouw onderneming wilt werken. Indien je zelf jouw content marketing gaat doen, moet je hier dus echt veel tijd aan besteden.

Grote kans dat je deze tijd niet hebt. Of grote kans dat je jouw tijd liever aan jouw core business wilt besteden.

In beide gevallen doe je er dan ook verstandig aan om jouw content marketing uit te besteden. Door een goed marketing bureau in te schakelen, bespaar je een hoop tijd.

Een hoop tijd die je vervolgens aan jouw onderneming en leuke dingen kunt besteden.

Je hebt er zelf geen verstand van

Als je een ondernemer bent, ben je waarschijnlijk ergens goed in. Je bent bijvoorbeeld goed in het leveren van een bepaalde dienst.

Of je weet alles van bepaalde producten. Als dat het geval is, wil je waarschijnlijk ook louter met die producten en diensten bezig zijn. Waarom? Omdat je daar nu eenmaal verstand van hebt.

Heb je geen verstand van marketing? Dan kun je maar één verstandige keuze maken: jouw content marketing uitbesteden.

In dat geval laat je het aan een professional over. Zoals je hierboven hebt kunnen lezen, brengt dat de nodige voordelen met zich mee.

Je wilt echte stappen met jouw onderneming zetten

Is voor jou de tijd aangebroken om een forse groei door te maken? En ben je ook bereid om daar geld aan uit te gaan geven?

Dan is het al helemaal interessant om jouw content marketing uit te besteden. Door jouw marketing uit te besteden, kun je echt de volgende stappen zetten.

Bij content marketing ligt de focus daarbij dus op het verkrijgen van meer naamsbekendheid. Als je eenmaal de gewenste naamsbekendheid hebt, zorgt dit al snel voor meerdere gevolgen:

  • Websitebezoekers groeien
  • Leads Groeien
  • Meer aanvragen
  • Groei in Orders
  • Meer omzet
  • Meer winst
  • Grotere groei van jouw onderneming

Met andere woorden: je doet er echt verstandig aan om content marketing uit te besteden. Dat is althans het geval als je écht met jouw bedrijf wilt gaan groeien.

Waar bestaat content marketing uit?

Heb je interesse om jouw content marketing uit te besteden? Dan is het zaak om op zoek te gaan naar een goed content creatie bureau. Een bureau dat creatief is, dat complete campagnes voor je bedenkt en dat de pijlen op de lange termijn richt.

Om succes met content marketing te behalen, moet je de focus echt op de lange termijn liggen. Af en toe een blogpost plaatsen is niet voldoende.

Nee, voor de lange termijn moet een compleet contentplan opgezet en uitgewerkt worden. Waarom? Omdat je alleen op die manier jouw naamsbekendheid kunt vergroten.

Onderzoek heeft namelijk het volgende uitgewezen: pas als mensen 3 á 4 keer jouw bedrijfsnaam zien, onthouden zij jouw bedrijfsnaam.

Dit betekent dat jouw bedrijfsnaam dus keer op keer zichtbaar moet zijn voor mensen. Dát ga je voor elkaar krijgen met content marketing.

Het leuke is dat content marketing uit meerdere onderdelen bestaat:

  • Blogs: als je aan jouw online vindbaarheid wilt werken, is bloggen ideaal. Door regelmatig hoogwaardige blogposts te plaatsen, geef je echt een boost aan jouw online vindbaarheid. Je kunt deze blogposts zelf schrijven, maar je kunt dit beter aan een professional overlaten. Een professional zorgt voor blogposts die lekker weglezen, die waarde bieden en die afgestemd zijn op de zoekmachines.
  • E-mails: wist je dat e-mails ook behoren tot de noemer ‘content marketing’? Door gericht met e-mailmarketing aan de slag te gaan, werk je ook aan de bekendheid van jouw onderneming. Voor zowel B2B bedrijven als voor B2C bedrijven is e-mailmarketing waardevol.
  • Social media: uiteraard kan social media in het huidige tijdperk ook niet ontbreken. Veel mensen maken van social media gebruik, waardoor je bijzonder veel mensen kunt bereiken. En dus gericht aan jouw naamsbekendheid kunt werken!
  • Infographics: iets waar veel content creatie bureaus ook gebruik van maken, zijn infographics. Dit zijn bijvoorbeeld taartdiagrammen of grafieken, waarmee data op een overzichtelijke en speelse manier getoond kan worden. Dit is ook een prima optie om in te zetten op het gebied van content marketing.

Hoe kun je jouw content marketing uitbesteden?

Is het voor jou wel duidelijk dat je jouw content marketing uit wilt besteden? Wil je dit graag een ware professional overlaten?

Dan is het zaak om op zoek te gaan naar een geschikt content marketing bureau. Gelukkig heb je in Nederland keuze uit méér dan voldoende content marketing bureaus.

Zet je wensen op een rijtje

Wij adviseren je graag om eerst jouw wensen op een rijtje te zetten. Gaat jouw voorkeur bijvoorbeeld uit naar een groot content creatie bureau?

Of heb je liever een kleiner content bureau, waardoor de lijntjes een stuk korter zijn? Of geef je wellicht de voorkeur aan een content bureau bij jou uit de buurt? De keuze is volledig aan jou. Het kan in ieder geval geen kwaad om hier vooraf over na te denken.

Vraag bij meerdere bureaus een offerte op

Wij adviseren je ook graag om bij meerdere bureaus een offerte op te vragen. Voordat je dit kunt doen, is het ook aan te raden om kennismakingsgesprekken te houden. Je wilt namelijk wel een goed gevoel bij een content marketing bureau krijgen.

Om een offerte op te kunnen stellen, moet een content marketing bureau ook veel informatie vanuit jou krijgen.

Zo moet je aangeven wat je van het bureau verwacht, hoeveel uren je per week of per maand ‘in wilt kopen’ en wat je overige wensen zijn. Dit kun je uiteraard prima tijdens een kennismakingsgesprek kenbaar maken.

Kijk goed naar de beoordelingen en het portfolio

Als je naar de offertes kijkt, kijk je wellicht direct naar het prijskaartje. Het prijskaartjes is inderdaad van belang, maar andere factoren zijn eigenlijk nog veel belangrijker. Het advies is om bijvoorbeeld een portfolio bij een content marketing bureau op te vragen.

In dit portfolio zie je direct welke ervaring het bureau heeft. Welke resultaten zij behaald hebben. En op welke manier ze dit voor elkaar hebben gekregen.

Valt dit portfolio jou nou tegen? Dan kun je wellicht beter kiezen voor een ander content marketing bureau.

Ga op je gevoel af

Wil je jouw content marketing uitbesteden? Dan moet je je goed beseffen dat je een ‘deel van jouw onderneming’ uit handen geeft.

Dat vraagt om vertrouwen en vraagt om een fijne samenwerking.

Ook daarom is het advies om altijd op jouw gevoel af te gaan. Het is soms lastig om een gevoel in woorden uit te drukken, maar een gevoel kan in principe niet liggen. Ga daarom op ook op je onderbuikgevoel af.

Maak echt een goede vergelijking

Content marketing uitbesteden is niet zomaar iets. Nee, als je dit aan een ware specialist uit weet te besteden, ga je hier echt de vruchten van plukken.

Voldoende reden dus om echt een goede vergelijking te maken. Neem hier de tijd voor en richt je niet alleen op het prijskaartje.

De voordelen van content marketing uitbesteden

Tot slot nog de belangrijkste voordelen van content marketing uitbesteden op een rijtje:

  • Verbeterde naamsbekendheid van jouw onderneming. Door content marketing uit te besteden, werk je op een efficiënte manier aan de naamsbekendheid van jouw onderneming. Dit gaan op den duur ook voor meer omzet zorgen, hoogstwaarschijnlijk.
  • Je houdt meer tijd voor jouw eigen werkzaamheden over. Door content marketing uit te besteden, weet je meer tijd voor jezelf over te houden. Voor de dingen waar je goed in bent en voor de dingen die je leuk vindt.
  • Langdurige resultaten. Dankzij content marketing kun je van langdurige resultaten genieten. De naamsbekendheid die je nú op weet te bouwen, kun je in de komende jaren alleen maar verder en verder uitbreiden.

Onze content marketing diensten

Wil je jouw content marketing aan één van de beste partijen uitbesteden? Dan ben je hiervoor bij Writgo aan het juiste adres.

Neem gerust contact met ons op voor het bespreken van alle mogelijkheden. Tijdens een kennismakingsgesprek vertellen we graag meer over ons, onze werkwijze en onze behaalde resultaten. We hopen snel voor je aan de slag te mogen!

Content marketing cursus Review IMU – Goede cursus of niet?

Ben je op dit moment als digitaal ondernemer actief? Of wil je jouw onderneming op het online-vlak véél beter zichtbaar laten worden? Dan kan je eigenlijk, maar op één manier aan de slag gaan; door met SEO aan de slag te gaan.

SEO staat voor Search Engine Optimization en betekent vrij vertaald naar het Nederlands ‘Zoekmachine optimalisatie’. Hoe beter je jouw website weet te optimaliseren, des te meer waarde jouw website gaat krijgen. Deze waarde is vervolgens weer bepalend voor jouw rankings binnen bijvoorbeeld Google en de andere zoekmachines.

Hoe meer waarde jouw website heeft, des te hoger jouw website in Google getoond wordt. Door met zoekmachine optimalisatie aan de slag te gaan, kan je dus onwijs veel nieuwe bezoekers naar jouw website aan gaan trekken. Het lastige daarbij is echter dat Zoekmachine Optimalisatie (SEO) een nogal breed begrip is.

Daar kwamen wij zelf ook achter toen we verschillende websites naar een hoger niveau probeerden te tillen. We kwamen er al snel achter dat de techniek en de snelheid van de website perfect in orde moeten zijn. Tegelijkertijd kwamen wij er ook achter dat content marketing onwijs belangrijk is.

Content marketing heeft betrekking op eigenlijk alle content die je op jouw website plaatst. Hoe beter deze content is, des te meer waarde deze content, en daarmee jouw website, van het algoritme van bijvoorbeeld Google krijgt.

Onder aan de streep wil je dat jouw website zoveel mogelijk waarde krijgt, dus is het zeer verstandig om met content marketing aan de slag te gaan. Maar, hoe kom je nou aan alle kennis en expertise over content marketing? Eén van de mogelijkheden die je daarvoor hebt, is om met de Content marketing cursus van IMU aan de slag te gaan.

In deze content marketing cursus IMU review bespreken wij graag alles over deze cursus. Zo bespreken we onder meer hoe deze cursus opgebouwd is, waar het bij deze cursus omdraait, wie deze cursus ontwikkeld heeft en wat de kosten voor deze cursus zijn. Aan het einde van deze content marketing cursus IMU review vind je ook nog een algehele eindconclusie!

Wat is de Content marketing cursus van IMU precies?

Volgens veel experts is content marketing anno 2020 onwijs belangrijk. Dat is iets waar wij ons compleet in kunnen vinden en iets wat de IMU ook uitstraalt.

De Internet Marketing Unie organiseert met enige regelmaat seminars op dit vlak, maar bedacht naderhand dat een bijhorende cursus ook onwijs handig zou zijn.

Zo gezegd, zo gedaan. De heren van Internet Marketing Unie gingen aan de slag om hun kennis over content marketing te bundelen. Al snel ontstond hierdoor een onwijs uitgebreide cursus waarin alles over content marketing besproken wordt. Content in king; dit is een uitspraak die wij graag in de mond nemen, aangezien wij overtuigd zijn van de belangrijkheid van content.

Beste website content

Met de beste content op jouw website weet je simpelweg de websites van jouw concurrenten te omschrijven. Het is daarbij uiteraard wel van belang dat de content uniek, waardevol en kloppend is. Om dat voor elkaar te krijgen, moet je precies weten waar je mee bezig bent. Juist daar sluit deze Content marketing cursus perfect op aan.

Met deze Content marketing cursus leer je niet alleen waarom goede content zo belangrijk is, maar óók hoe je deze content zelf kunt gaan creëren.

Je kunt namelijk wel een content schrijver, een tekstschrijver, een copywriter of een marketing bureau inhuren, maar dat kan behoorlijk prijzig gaan worden.

Door eenmalig deze cursus te volgen, zou je in principe dus een hoop geld kunnen besparen. Is dat ook echt mogelijk met deze cursus? En is deze cursus aan te raden? Op onder meer die twee vragen vind je in het restant van deze content marketing cursus IMU review een uitgebreid antwoord!

IMU – Internet Marketing Unie

We hebben de namen IMU en Internet Marketing Unie al meermaals laten vallen in deze review. Deze onderneming werd vele jaren geleden opgericht door een enthousiaste digitale ondernemer; Tonny Loorbach.

Tonny had al veel ervaring opgedaan met allerlei online marketing diensten en wilde zijn kennis graag gaan verspreiden. Ondertussen was hij ook bezig met zoekmachine optimalisatie en het helpen van klanten op het gebied van online vindbaarheid.

Content marketing cursus IMU

Al snel wist hij meerdere klanten onwijs blij te maken, waaronder Martijn van Tongeren. Martijn was in het beginstadium klant bij IMU en raakte al snel onder de indruk van Tonny Loorbach.

Ondertussen bleek ook dat beide heren het prima met elkaar konden vinden en dat zij elkaar ook mogelijk konden versterken.

Na enige tijd besloten Tonny en Martijn om officieel samen te gaan werken; samen wilden zij de Internet Marketing Unie naar een nóg hoger niveau gaan tillen.

Nou, wij durven wel te stellen dat dat absoluut gelukt is. Beide heren hebben van de Internet Marketing Unie een waar succes gemaakt.

Naar eigen zeggen is de Internet Marketing Unie momenteel zelf het grootste online marketingplatform van Nederland.

Door de jaren heen zijn Tonny en Martijn ook allerlei diensten aan gaan bieden. Dat varieert van cursussen tot aan coaching en van het organiseren van seminars tot aan het ontwikkelen van handige software.

Al met al kunnen wij stellen dat de Internet Marketing Unie uitgegroeid is tot een toonaangevende speler in de wereld van online marketing. Als je met online marketing serieus aan de slag wilt gaan, is de kans groot dat je al snel met deze onderneming in contact komt.

Als je bijvoorbeeld via Google naar bepaalde informatie over online marketing gaat, kom je al snel op de website van de Internet Marketing Unie uit. Deze website is – naar onze mening – onwijs duidelijk en geeft eigenlijk snel de antwoorden op de vragen waar jij naar op zoek bent.

In onze ogen hebben Martijn en Tonny prima werk afgeleverd met de Internet Marketing Unie. Beide heren zijn zeer vakkundig, hebben veel ervaring opgedaan en helpen nu graag alle digitale ondernemers en bedrijven in ons land.

Door de jaren heen heeft de Internet Marketing Unie bovendien een ongekende groei door weten te maken, zoals ook uit het onderstaande team van IMU blijkt:

Hieruit blijkt duidelijk dat de Internet Marketing Unie écht tot een groot bedrijf uitgegroeid is. Over de transparantie, de betrouwbaarheid en de vakkundigheid van dit bedrijf kunnen we simpelweg zonder kwaad woord spreken!

Voor wie is deze cursus geschikt?

Ben je actief als marketeer? Of heb je jouw eigen onderneming? Voor onwijs veel mensen is de Content Marketing cursus van IMU absoluut geschikt.

Dit komt puur doordat de cursus uitgebreid opgesteld is en daardoor raakvlakken met veel verschillende functies heeft. Voor een marketeer spelen de online kanalen momenteel de belangrijkste rol.

Dat heeft niet alleen betrekking op de website van een onderneming, maar ook op bijvoorbeeld de social media kanalen van de onderneming.

Op al deze kanalen speelt content een cruciale rol; met deze cursus zou je dan ook exact moeten leren hoe je de content het beste in kunt gaan zetten.

Daarnaast is deze cursus ook ideaal voor ondernemers. Als jij een eigen website hebt, wil je hier uiteraard zoveel mogelijk bezoekers op mogen verwelkomen.

Zoals in de inleiding al gesteld, speelt de zoekmachine optimalisatie op jouw website daar een cruciale rol bij. Daarbij is content verreweg het belangrijkste aspect; met deze cursus kan je dus jouw kennis over het creëren van online content naar een hoger niveau tillen.

Daarmee zorg je voor de groei van jouw onderneming, de groei van de omzet en de groei van de winst van jouw onderneming. Wat wens je nog meer? https://www.youtube.com/watch?v=dbcsGqzachA

Wat is het doel van deze cursus?

‘Meer bezoekers op jouw website krijgen, meer social media volgers krijgen en meer klanten krijgen; dat is het doel van deze cursus’.

Deze uitspraak valt te lezen op de website van de Internet Marketing Unie en is volgens ons zeer treffend. Uit deze uitspraak blijkt namelijk direct wat het doel van de cursus is.

Ondertussen blijkt ook direct dat de cursus meerdere mogelijkheden met zich meebrengt én dus voor een breed publiek geschikt is. Al met al kan je met deze content marketing cursus van de volgende gevolgen gaan genieten:

  • Meer website bezoekers
  • Meer volgers op jouw social media kanalen
  • Veel meer klanten via jouw website
  • Meer klanten via jouw social media kanalen
  • Groei van jouw onderneming
    • Voor Meer omzet
    • en Meer winst

In onze ogen is het doel van deze cursus tegenwoordig onwijs belangrijk. Zonder goede content ben je simpelweg niet in staat om jouw concurrentie te gaan verslaan.

Aangezien de concurrentie op het internet tegenwoordig nogal hevig is, moet je onwijs veel input gaan leveren. Je moet veel tijd besteden aan jouw website, aan jouw social media kanalen en aan jouw gehele online marketing.

Dat kan je dus perfect gaan doen met behulp van deze Content marketing cursus, aangezien content tegenwoordig een meer dan cruciale rol speelt!

Hoe is deze cursus opgebouwd?

Het mag duidelijk zijn; over het doel, het verhaal achter de cursus én de makers van de cursus zijn wij tot nu toe zeer te spreken.

Het is nu de hoogste tijd om nader in te zoomen op de opbouw en inhoud van de cursus. Onder het kopje ‘Hoe is de cursus opgebouwd?’ bespreken wij graag welke elementen je terugvindt in deze cursus, hoe je de cursus kunt volgen en overige, aanverwante belangrijke informatie.

We kunnen allereerst vaststellen dat deze cursus onderverdeeld is in meerdere modules. De eerste module heeft de naam ‘Scoren in Google met je content’ gekregen.

In deze module komen onder meer de volgende onderwerpen aan bod: Bovenstaande schermafbeelding laat ook direct zien op welke manier je de lessen voorgeschoteld krijgt.

Content marketing cursus IMU

Alle lessen zijn namelijk in de vorm van video’s, waardoor het superleuk is om deze cursus te volgen. In onze ogen is het namelijk vele malen prettiger (en leuker) om naar bewegend beeld te kijken in plaats van naar louter, droge tekst.

Als je deze ‘module’ afgerond hebt, kan je naar de volgende module gaan. Die module heeft de naam ‘Vindbaarheid anno nu’ en gaat dieper in op allerlei SEO-technieken waar je tegenwoordig gebruik van kunt maken. In deze module komen onder meer de volgende onderwerpen aan bod:

  • Rich & Featured Snippets: extra opvallen in Google?
  • De waarheid achter SSL: Hoe ga je hiermee om?
  • Local SEO: Scoren in lokale resultaten (Google Maps)
  • Voice search: Ingesproken zoekopdrachten, hoe werkt dat?
  • De semantische zoekmachine: Hoe je Google jouw teksten laat ‘begrijpen’
  • Hoe profiteer je van Artificial Intelligence (Robots!) en Google’s “Rankbrain”?
  • De toekomst van Google: Hoe voorkom je dat je gaat dalen in Google?

Daarnaast hebben Tonny en Martijn ook nog voor de volgende modules gezorgd:

  • Content strategie
  • Next level content marketing
  • Online marketing voor Webshops
  • Online marketing adviezen (Q&A)

Aan de hand van al deze modules kunnen wij het volgende concluderen; de Content marketing cursus van IMU is echt héél uitgebreid te noemen.

Deze module bespreekt allerlei verschillende componenten op het gebied van content marketing en SEO. Deze componenten sluiten echter perfect op elkaar aan en zorgen daardoor voor een begrijpelijk en uitgebreid geheel.

Ook willen we nog benoemen dat je deze cursus op meerdere manieren kunt volgen. Je kunt alle video’s van deze cursus bekijken op bijvoorbeeld jouw telefoon, tablet of computer.

Daarbij krijg je ook nog de beschikking over de slides van de presentaties, zodat je ondertussen ook aantekeningen voor jezelf kunt maken.

Kijk je liever niet naar bewegend beeld? Dan kan je ook nog allerlei audiobestanden via jouw telefoon afspelen. Je hebt al met al voldoende mogelijkheden om deze cursus op jouw geheel eigen manier te volgen!

Krijg je nog bonussen meegeleverd?

Je hebt hierboven al kunnen lezen dat de Content marketing cursus van IMU heel uitgebreid opgebouwd is. Maar, hebben de heren van deze online firma ook nog voor bonussen gekozen?

Nou, zij hebben uiteindelijk gekozen om nog een bonus geheel gratis te verstrekken; de Facebook Contentstrategie. Deze Facebook Contentstrategie module is volledig gebaseerd op een seminar van de IMU.

Tijdens deze seminar hebben Martijn en Tonny uitgebreid besproken hoe zij Facebook inzetten als component van online marketing.

Deze gehele seminar is gefilmd en wordt als een bonus meegeleverd bij de Content marketing cursus van de IMU. In onze ogen was deze bonus op zich niet nodig, maar is de bonus absoluut van toegevoegde waarde.

Met deze extra bonus weet je nóg meer kennis op te doen, waardoor je jouw bedrijf nog harder en beter kunt laten groeien!

Wat vinden andere cursisten van deze cursus?

Wij zijn absoluut niet de enige die deze cursus van IMU gevolgd hebben. Sterker nog; op het internet zijn behoorlijk veel beoordelingen over deze cursus te vinden.

Wij zijn op zoek gegaan naar verschillende beoordelingen, waarbij ons één ding direct opviel: bijna alle beoordelingen zijn superpositief.

Content marketing cursus IMU

Dat blijkt ook wel uit de onderstaande, veelzeggende beoordelingen: Deze beoordelingen geven wat ons betreft perfect aan wat er zoal mogelijkheid is met deze cursus.

Bovendien is dit voor ons een duidelijke bevestiging; wij zijn absoluut niet de enige die zo te spreken zijn over deze uitgebreide cursus van IMU!

Wat kost deze cursus?

Lijkt het jou wel wat om met content marketing aan de slag te gaan? Wil je graag jouw bedrijf naar een hoger niveau gaan tillen?

Dan is het dus mogelijk interessant voor jou om deze cursus van de Internet Marketing Unie te gaan volgen. Maar, wat moet je nou betalen om deze cursus te kunnen volgen.

Je moet rekening houden met een investering van 297 euro. Dit is echter te danken aan een tijdelijke kortingsactie, aangezien je normaliter een bedrag van 350 euro voor deze cursus dient te betalen.

Nadat je dit bedrag betaald hebt, krijg je overigens direct toegang tot jouw persoonlijke online dashboard. Vanuit dat dashboard kan je vervolgens de verschillende modules gaan volgen.

We hebben het overigens hierboven bewust over een ‘investering’. Deze investering van 300 euro verdien je namelijk binnen de kortste keren weer terug.

Dankzij de opgedane kennis met deze cursus weet je namelijk meer omzet te behalen en daarmee ook meer winst.

Kunnen wij deze cursus aanraden?

Al met al zijn wij zeer te spreken over de Content marketing cursus van de Internet Marketing Unie. De cursus is zeer actueel, de cursus is onwijs uitgebreid opgebouwd en de cursus is ook nog eens leuk en makkelijk te volgen.

Je kunt de cursus geheel op eigen manier volgen en de opgedane kennis direct in de praktijk toe gaan passen. Daarbij zijn wij ook zeer te spreken over het kostenplaatje van deze cursus. Voor nog geen 300 euro krijg je al onbeperkte toegang tot deze cursus, waardoor je al snel de volgende stappen met jouw (online) onderneming kunt gaan zetten.

Hedendaags is het belang van online marketing niet meer te onderschatten; ga daarom direct aan de slag met deze cursus en breng alle content op jouw website naar het hoogste niveau.

Via onderstaande link profiteer je direct van de unieke kortingsactie voor deze geweldige cursus!

Over de Auteur

Wij zijn Writgo.nl! Een gepassioneerd schrijversteam dat dagelijks voor je klaar staat om al je content te schrijven. Naast het schrijven van content voor onze klanten delen we ook op deze website met regelmaat interessante dingen die gaan over het online ondernemerschap en online geld verdienen. Hiermee hopen we ook mensen die nog niet begonnen zijn, warm te krijgen voor het starten van een eigen business.