januari 13

Content creatie: Hoe pak je dat aan voor je website

0  comments

Elke website heeft nood aan content, goede content. Start je met het bouwen van een website voor je eigen zaak? Dan moet je je realiseren dat deze website ook meteen het uithangbord zal vormen voor jouw bedrijf. Wil je inzetten op affiliate marketing? Dan zal kwalitatieve content nog belangrijker zijn! Het internet staat vol met teksten en foto’s die geen enkele meerwaarde bieden aan de gebruiker. Google heeft algoritmes ontwikkeld, die slim genoeg zijn om de pagina’s met zinloze bladvulling ertussenuit te halen. Aan de andere kant, geeft google de websites met waardevolle informatie voor de lezer een boost. Dit is waarom het zo belangrijk is om in te zetten op SEO, maar daarover straks meer. Uiteraard is het niet voldoende dat mensen jouw webpagina bezoeken. Het is belangrijk om conversie te creëren. Dat wil zeggen dat je jouw bezoekers kan aanzetten tot een actie. In het geval van affiliate marketing, betekent dit dat je de bezoekers kan laten doorklikken naar een bepaalde website, waar ze dan vervolgens een product moeten aanschaffen. Enkel bezoekers die effectief iets kopen, zullen uiteindelijk geld opbrengen. Om die bezoekers aan te zetten tot actie, is er meer nodig dan zomaar content. Enkele lijntjes tekst in combinatie met wat foto’s zullen niet volstaan! Hoe zorg je ervoor dat de lezer geïnteresseerd blijft? Op welke manier creëer je kwalitatieve content, die de lezer of kijker aanspoort tot actie? Hoe zorg je ervoor dat paginaviews worden omgezet in winst? Wel, in dit artikel kom je het allemaal te weten! We zullen jullie proberen te informeren over alle zaken die te maken hebben met content creatie. Daarnaast zullen we jou een tip geven, om de beste content die je je maar kan wensen in handen te krijgen voor jouw affiliate website!

Wat is content precies?

Content bestaat in meerdere maten en soorten. Eerst en vooral kan je een belangrijk onderscheid maken tussen het type van content. Zo heb je audiovisuele content, zoals een filmpje, maar ook geschreven content zoals deze tekst. Ook afbeeldingen, die je overal op het internet kan vinden vallen onder de term content. Tot slot vallen ook audiofragmenten onder deze noemer. Daarnaast kan je content ook opdelen naar functie. Zo bestaat er content die gericht is op het informeren van mensen, maar content kan ook gemaakt worden om mensen te amuseren, om ze te entertainen. Informatieve content kan bijvoorbeeld gaan over hoe je iets maakt, of over wat de beste laptop is. De entertainende content aan de andere kant, kunnen bijvoorbeeld televisieprogramma’s zijn, zoals een soap of liedjes.

Wat is het doel van kwalitatieve content op je website?

Content op websites wordt gebruikt met één doel: de lezer zo veel mogelijk hulp bieden om hem nadien aan te sporen tot actie. De actie kan commercieel zijn van aard, maar hoeft niet noodzakelijk altijd (rechtstreeks) geld op te leveren. Neem bijvoorbeeld een recept, daarmee hoop je de lezer te informeren over hoe je iets moet klaarmaken, maar je wil hem niet noodzakelijk aanzetten om iets te kopen. Je wil de lezer aanzetten om zelf actie te ondernemen en hem jouw recept te laten uitproberen. Om op die manier de volgende keer terug te komen naar jouw website om een nieuw recept op te zoeken. Hoewel deze acties dus niet altijd rechtstreeks geld opleveren, gaat er meestal wel een winstoogmerk achter schuil. Bedrijfswebsites worden gemaakt om naamsbekendheid te winnen en zo de klanten meer te laten kopen in de winkel. Recepten kan je gratis laten gebruiken, maar vaak worden er daarrond advertenties geplaatst die geld opbrengen. Instagramfoto’s lijken leuk en onschuldig, maar het doel is om jou aan te zetten om te pagina te volgen. Soms worden er ook in de foto’s bepaalde producten rechtstreeks gepromoot. Daarvoor ontvangt de influencer dan een vergoeding. Iedereen moet eten en we leven nu eenmaal in een samenleving waarin niets gratis is. Het is dus ook niet meer dan logisch dat alle content die gecreëerd wordt, ook geld moet opbrengen. Nog mooier is dat in het geval van een goede website, beide partijen er iets aan verdienen. De bouwer van de website ontvangt misschien rechtstreeks of onrechtstreeks een monetaire vergoeding, maar de bezoeker krijgt in ruil wel de informatie die hij zocht. Misschien gebruikt de bezoeker de info wel om een bedrijf op te starten en maakt hij ook op die manier zelf winst. Dat goede content belangrijk is, heb je nu wel door! Maar hoe maak je nu eigenlijk goede content? Die vraag zullen we in het volgende onderdeel proberen te beantwoorden.

Hoe maak je goede content voor jouw website?

Goede content bedenken is niet altijd eenvoudig. Velen haken dan ook al snel af, of denken dat iets “wel goed genoeg” zal zijn. Helaas is “goed genoeg” meestal verre van echt goed. Zoals ik daarnet al even heb aangehaald, is waarde creëren voor de bezoeker van jouw website, het belangrijkste aspect waarop je je moet focussen. Om beter te begrijpen waarom toegevoegde waarde zo belangrijk is, is het goed om eerst te snappen hoe de zoekmotoren van Google werken. Google verdient zelf geld door middel van advertenties die verschillende bedrijven bij hen laten plaatsen. Bedrijven willen natuurlijk maar advertenties plaatsen, zolang ze ook effectief bekeken worden. Om deze reden, zal Google iedereen zoveel mogelijk advertenties op maat aanbieden. Ben jij op zoek naar tuinieren, dan zal je advertenties krijgen over tuingereedschap of boeken die gaan over een moestuin. Hoe vaker jij zoekopdrachten uitvoert, des te meer advertenties Google kan tonen. Om deze reden, probeert Google ervoor te zorgen dat jij als gebruiker zo snel mogelijk een antwoord kan vinden op jouw vraag. Met andere woorden, de websites die het meeste waarde toevoegen voor de gebruikers, die zal Google bovenaan plaatsen. Dat is wat men noemt SEO, oftewel zoekmachine optimalisatie. Door het voor de gebruiker zo makkelijk mogelijk te maken, weet Google dat de gebruiker ook sneller zal terugkeren en dus meer advertenties zal te zien krijgen. 

 Naast waarde creëren, moet de content ook relevant zijn voor de bezoekers van de pagina. Dit kan je doen door middel van heel veel research te verrichten naar jouw doelpubliek. Goede content maak je namelijk niet voor jezelf, maar wel voor de lezer of kijker. Probeer je in te leven in hun leefwereld en denk na over de problemen waar zij mee te kampen kunnen hebben. Als je problemen van mensen kan oplossen, dan zullen ze steeds vaker terugkomen. Op die manier kan je ook jouw uiteindelijke doel realiseren, wat dat dan ook mag zijn. Tot slot, zal het belangrijk zijn om een duidelijk concept te ontwikkelen. Goede content begint bij het kiezen van de juiste niche. Niet iedereen in deze wereld is geïnteresseerd in dezelfde onderwerpen, gelukkig maar! Maar dat wil natuurlijk ook zeggen dat je niet iedereen zal kunnen aanspreken met de content op jouw website. Proberen om iedereen aan te spreken, zal er meestal voor zorgen dat jouw concept vervaagd. Op die manier zal je niet enkel minder nieuwe bezoekers aantrekken, maar je zal ook jouw trouwe bezoekers, die echt geloofden in jouw concept, verliezen. Een tip die we jou kunnen meegeven is dat je best een niche kiest waarin je zelf ook thuis bent. Kies voor een onderwerp waarover je heel veel weet. Dat kan zijn op professioneel vlak, maar het kan ook zijn dat je door ervaring veel expertise hebt ontwikkeld over een bepaald onderwerp. Door voor een niche te kiezen waarover je veel weet, zal je merken dat het maken van content veel sneller en makkelijker gaat. Vraag je aan een basketter om over basket te vertellen, dan zal hij er uren kunnen over praten. Vraag je daarentegen aan een metser om over basket te praten, dan zal hij misschien na 5 minuten al uitverteld zijn. Zo gaat het ook met de content die je maakt voor jouw website. Onthoud het gezegde: “waar het hart van vol is, loopt de mond van over”! Bezoekers omzetten in klanten is nog iets heel anders. Wil je graag content creëren voor affiliate marketing? Dan is het misschien een beter idee om professionals in te schakelen.

Winnen in Google

Winnen in Google is de meest complete SEO handleiding online met de nieuwste SEO trends en online marketing technieken om beter vindbaar te worden op het internet!Download 100% Gratis!

De professionals van Writgo.nl zijn er om jou te helpen

Content creëren is niet iets wat je moet doen voor een week of een maand. Als je begint met het bouwen van een website, lijkt het of je alles wel onder controle hebt. Toch kijken velen al snel op tegen de bergen werk die zich opstapelen. Consistentie is het belangrijkste, als je jouw doelen wil bereiken op lange termijn. Zoals je wel al gemerkt hebt, staat het internet vol met websites. Iedereen zou dan ook moeten beseffen dat zijn of haar nieuwe website niet meteen bovenaan zal staan. Toch zijn er nog steeds heel veel internetondernemers die zich hieraan laten vangen. Veel websites verdwijnen naar de achtergrond, omdat de eigenaar niet meer consistent bezig is met het uploaden van nieuwe content. Op zich is dit erg voor alle websites, maar zeker voor websites die aan affiliate marketing doen. Hun winst is namelijk afhankelijk van het aantal bezoekers en meer specifiek, van het aantal bezoekers dat doorklikt en een aankoop maakt. Bij Writgo hebben we daar iets op gevonden. Wij bieden mensen de mogelijkheid om het schrijven van hun teksten uit te besteden. Doordat wij beroep kunnen doen op ervaren tekstschrijvers, kunnen wij dagelijks heel wat kwalitatieve content produceren.    Wij zijn gespecialiseerd in het schrijven van teksten voor affiliate marketing en we hebben onze expertise uitgebreid naar het schrijven van teksten voor bedrijfswebsites. Het uitbesteden van jouw schrijfwerk heeft verschillende voordelen! Aan de ene kant, hoef je je zelf niet meer bezig te houden met het maken van de teksten. In de vrijgekomen tijd, kan je nadenken over hoe je meer bezoekers naar je website kan lokken. Aan de andere kant, zorgt ons team ervoor dat je op een consistente manier teksten kan blijven publiceren. Eenmaal, tweemaal of zelfs vijfmaal per week een tekst publiceren? Als je het werk aan ons uitbesteed is het zeker haalbaar! Daarbovenop komt ook nog eens het voordeel dat wij jouw teksten meteen optimaliseren voor zoekmachines. Dit in combinatie met waardevolle content, zorgt ervoor dat jouw website telkens hoger zal geplaatst worden in de zoekresultaten van Google! Heb je interesse om jouw teksten door ons te laten schrijven? Of ben je op zoek naar meer informatie? Bekijk onze diensten. 


Tags


Ook interessant

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

>

Gratis Proeftekst

Wil jij onze diensten uitproberen? 

  • Maximaal 1500 woorden
  • Snel geleverd
  • inclusief zoekwoorden.