Bol.com Verkopen; Alles wat je moet weten!

Bol.com Verkopen; Alles wat je moet weten!

Wil jij producten verkopen via bol.com? Ben jij zelf vaardig in het maken van eigen sieraden? Heb je jouw eigen product ontworpen? Of wil je graag producten van één van jouw partners verkopen via het internet? Je kunt ervoor kiezen om een eigen webshop te starten. Dat is bijzonder interessant, maar je loopt ook al snel tegen beperkingen aan.

Wat deze beperkingen zoal zijn? Nou, bijvoorbeeld dat je echt de bezoekers naar jouw webshop toe moet trekken. Dit gaat absoluut niet makkelijk, bijvoorbeeld omdat je met de nodige concurrentie te maken hebt.

Je kunt ervoor kiezen om met SEO aan de slag te gaan, maar dat is vrij prijzig als je het uit wilt besteden. Bovendien is het een langlopend traject; pas na vele maanden ga je pas resultaat zien in de zoekmachines.

Jouw eigen producten verkopen via jouw webshop is dus niet altijd de beste keuze. Wat dan wel de beste keuze is? Nou, je kunt ervoor kiezen om jouw producten via Bol.com te verkopen.

Dat is iets wat wij absoluut aanraden! Waarom? Dat bespreken we graag hieronder.

Verder voorzien wij je in dit artikel ook van allerlei handige tips. Tips waarmee je zoveel mogelijk producten via Bol.com kunt gaan promoten.

Door deze tips op te volgen, is de kans groot dat je daadwerkelijk veel producten gaat scoren. Hoe meer orders je via Bol.com weet te scoren, des te meer geld je gaat verdienen. Bovendien kun je op deze manier aan de naamsbekendheid van jouw webshop werken!

Geen zin om te lezen? Bekijk de video: 

Vond je deze video leuk? Abonneer dan op ons YouTube kanaal!

Wat levert verkopen via bol.com jou allemaal op?

Het eerste wat direct opvalt, is de te behalen omzet, van klanten die je normaal niet kunt bereiken. Zo maakt de webwinkel het gemakkelijker om tussen de honderdduizenden producten op te vallen. Er is dus altijd wel een geïnteresseerde klant te vinden, dat kan je veel omzet opleveren.

Anders dan de omzet kun je ook denken aan naamsbekendheid. De naam van je winkel wordt onder de titel verkoper geplaatst. Grote kans dus dat je website ook vaker bezocht zal worden.

Wat je ook extra omzet kan opleveren. Daarnaast zijn beoordelingen op artikelen ook van groot belang. Je krijgt informatie die je misschien niet had gekregen op je eigen webwinkel.

Zo kunnen bezoekers je waardevolle beoordelingen opleveren. Bijvoorbeeld over de verzendwijze, het product zelf, levertijd maar ook andere zaken die je kunt gebruiken.

Een ander voordeel is dat je via bol.com als partner vrijwel elk artikel kan verkopen. Zeker gezien de hoeveelheid categorieën waarover je kunt lezen is er ook ruimte voor jouw producten.

Hoe verdien je geld met Bol.com?

Zoals je in de introductie hebt kunnen lezen zijn er verschillende manieren om geld te verdienen met Bol.com. Hieronder kun je voor jezelf bepalen welke manier voor jou het meest geschikt is.

1. Affiliate marketing

Een van de beste en makkelijkste manieren om geld te verdienen met Bol.com is door je aan te melden als Partner van Bol.com. Dat betekent dat jij producten van Bol.com gaat promoten in ruil voor een commissie.

Bij Bol.com krijg je voor de verschillende productcategorieën verschillende percentages aan commissie.

De beste manier om producten van Bol.com te promoten is door een website te starten die te maken heeft met een bepaalde categorie. Hier schrijf je dan relevante en informatieve blogberichten over en plaats je affiliate links van de producten die je beschrijft in de tekst.

Als bezoekers op jouw website vervolgens via jouw unieke link naar bol.com gaan, ontvang jij een commissie over alle producten die je bezoeker in zijn Winkelmand stopt en afrekent. Klik hier om te leren hoe affiliate marketing werkt.

2. Zakelijk verkopen bij Bol.com

Als je een winkel hebt en al producten verkoopt, is het een goed idee om eens te kijken naar zakelijk verkopen bij Bol.com.

Via bol.com kun je namelijk je producten te koop zetten op de website van Bol. Je kunt er dan voor kiezen om je producten naar het warenhuis van bol.com te sturen, of de betreffende producten te versturen zodra er een verkoop is.

Als je je producten gaat verkopen via Bol.com raad ik je aan om wel je producten naar het warenhuis te sturen en daar een voorraad te houden. Hierdoor loopt de klant geen vertraging op bij het verzenden.

Daarnaast kun je zelfs de hele logistiek aan Bol.com uitbesteden. Je hoeft dan alleen nog maar te zorgen dat de voorraad wordt aangevuld.

3. Dropshipping & Whitelabel

Een andere unieke manier om geld te verdienen met bol.com is dropshipping. In de Bol Mastery leer je hier alles over. Bij dropshipping ga je op zoek naar een leverancier voor je producten. In plaats van dat de leverancier dan de producten naar jou stuurt als er een bestelling binnenkomt, stuurt de leverancier de producten direct naar de klant.

Ook kun je deze manier van geld verdienen uitvoeren onder de vorm van Whitelabeling. Veel ondernemers die dit doen gaan op zoek naar een fabriek(leverancier) in China en laten vervolgens producten maken met hun eigen logo erop. Eigenlijk zijn de producten gewoon gemaakt door de fabriek, maar met white label komt jouw logo er dan op te staan.

Een goede manier om dit aan te pakken is door producten te laten maken, en ze vervolgens naar het warenhuis van Bol.com te laten sturen door de fabriek.

Ook is het een goed idee om de logistiek uit te besteden. Hierdoor hoef jij je alleen nog maar zorgen te maken over de voorraad en het klantcontact. 

De beste manier om geld te verdienen met Bol.com

Eigenlijk is er niet echt een beste manier. Het ligt er maar net aan waar jouw voorkeur ligt. Ook is het goed om te weten dat je bij de 2e en 3e manier al wat geld nodig hebt om te investeren in producten.

Als je kiest voor affiliate marketing heb je alleen maar een domeinnaam en webhosting nodig. Vervolgens kun je je gratis aanmelden als Partner van Bol.com en dan alle producten uit de Bol.com webwinkel promoten.

Je maakt dan een website die is ingericht zodat het over een bepaald onderwerp gaat bijvoorbeeld witgoed. Vervolgens schrijf je elke week 2 of 3 teksten die gaan over dingen als Wasmachines, Drogers, Koelkasten enzovoort.

Onderaan de pagina plaats je dan een linkje naar de categorie van bijvoorbeeld wasmachines. Als je bezoeker dan naar de website van Bol.com gaat en besluit zijn of haar winkelmand te vullen, krijg jij na het afrekenen een commissie over het totaal bedrag.

Zelf vind ik affiliate marketing de beste manier om te verdienen met bol.com omdat je vrijwel geen kosten hebt om te beginnen. Ook hoef jij je niet druk te maken om klantcontact, retourneren en klachten. Dit wordt allemaal gedaan door Bol.com. Meer leren over affiliate marketing? Lees Met Affiliate Marketing beginnen; Alles wat je moet weten!

Als Bol.com Verkoper inschrijven bij KVK?

Andere verantwoordelijkheden te maken. Zo moet je er als bedrijf voor kunnen zorgen dat klanten garantie hebben op een aankoop. Maar ook bedenktermijn op goederen kunnen geven, wat je alleen kunt als je een bedrijf bent. Als je wilt verkopen via bol.com ben je hoogstwaarschijnlijk al een bedrijf.

Je doet het vaak niet vanuit een hobby of bijverdiensten. Inschrijven is daarom vaak niet nodig. Maar mocht je wel pas begonnen zijn, inschrijven voor verkoop bij bol.com is wel verplicht.

Het is ook logisch dat je ingeschreven moet zijn. Ook het platform wil weten waarmee er zaken wordt gedaan. Anders zou iedereen zich kunnen aanmelden. Wil jij je niet inschrijven als onderneming?

Ook dat kan, echter kun je dan uitsluitend via marktplaats of andere veiling websites verkopen. Bij bol.com zul je worden uitgesloten.

Wat komt er bij kijken als ik mij wil inschrijven bij de KvK?

Jezelf inschrijven als bedrijf is heel erg simpel. Je kunt direct online je gegevens doorgeven, hiervoor heb je wel DigiD nodig. Na het doorgeven van de gegevens maak je een afspraak.

Bij de afspraak maak je de inschrijving definitief. Er zal tijdens de afspraak een kopie worden gemaakt van je identiteitsbewijs, alle gegevens zullen ter controle worden doorgenomen.

Verder krijg je nadere informatie waarop je moet letten. Het inschrijven op zich is dus snel geregeld. Zo zorgt de Kamer van Koophandel ervoor dat je van de belastingdienst de nodige belastingnummers ontvangt. Waarmee je officieel belasting kunt berekenen als betalen.

Wanneer de inschrijving is geregeld moet je nadenken over andere praktische zaken. Een zakelijke rekening bijvoorbeeld, waarvoor jij je wilt verzekeren of hoe je de boekhouding gaat doen.

Zomaar wat zaken die belangrijk zijn voor een vliegende succesvolle start. Heb je de praktische zaken en formaliteiten geregeld? Dan kan het ondernemer avontuur echt gaan beginnen.

Waarbij je een officiële verkoop account bij bol.com kunt aanvragen. Houd er wel rekening mee dat bol.com je altijd kunt weigeren op verschillende gronden, het is goed als je hiervan voorafgaand op de hoogte bent. Hoewel dit zeer zelden voorkomt.

Wat kost inschrijven bij de Kamer van Koophandel?

Aan de inschrijving bij de Kamer van Koophandel zijn wel kosten verbonden. De kosten bedragen een eenmalige bijdrage van 50 euro inschrijfkosten.

Wil je een uittreksel van je inschrijving, dan kun je die aanvragen via de website, hiervoor worden ook kosten in rekening gebracht, die je op de website kunt lezen.

Je kunt een uittreksel aanvragen via de website van de Kamer van Koophandel. Je hebt hiervoor een DigiD nodig. Let er wel op dat hieraan dus kosten verbonden zijn.

Deze kun je direct online betalen. Wanneer je al een inschrijving hebt, je wijzigingen wilt doorgeven, zijn hieraan geen extra kosten bij de Kamer van Koophandel verbonden. Je kunt je wijzigingen altijd direct doorgeven.

Bijvoorbeeld als je een andere bedrijfsnaam wilt registreren onder je KvK. Wat als reden kan hebben dat het andere activiteiten betreft dan je al deed (bijvoorbeeld goederen verkopen).

Wanneer krijg ik mijn btw-nummer van de belastingdienst?

Het aanvragen van een belastingnummer voor de btw als een omzetbelastingnummer hoef je niet zelf te doen. Dit regelt de Kamer van Koophandel direct na je inschrijving.

Je ontvangt deze van de belastingdienst, per post. Dit duurt vaak slechts een tot enkele weken. Bij het schrijven van een factuur behoort het btw-nummer vermeld te staan.

Hierdoor kan gecontroleerd worden of je aan verplichtingen voldaan hebt. Het omzetbelastingnummer dat je ontvangt, is nodig om aangifte te kunnen doen.

Deze blijft dus voor jezelf, komt niet op een factuur of website. Als bedrijf moet je elk kwartaal aangifte doen. Bij veel boekhoudprogramma’s kun je direct vanuit de applicatie doorsturen wat je omzet, berekende btw of inkopen zijn, dat neemt je veel werk uit handen.

Succesvol verkopen op het bol.com platform?

Je bent nu vast en zeker toe aan succesvol verkopen. Laat ik je daarover meer vertellen. Want wat je volgende stap is, wanneer je alle benodigde gegevens hebt, is je aanmelden bij het bol.com platform.

Wanneer je op de aanmeldpagina terecht komt, zie je direct de voordelen. Het eerste, maar ook meest belangrijke voordeel is het gigantische bereik van ruim 10 miljoen klanten in Nederland en België.

Je hebt dus een behoorlijke afzetmarkt om aan te verkopen. In tegenstelling tot zelf een webwinkel starten betaal je geen opstartkosten. Dit terwijl je wel een extra winkel geniet.

De volgende voordelen hebben voornamelijk te maken met de betaling. Je betaalt uitsluitend voor de artikelen die je daadwerkelijk verkocht hebt. De betrouwbaarheid van het platform. Dat er voor vragen online specialisten klaar zitten om je te helpen.

Maar ook het gebruik van kennisdeling. Je krijgt vanuit het bol.com platform dus veel mogelijkheden om je succes te vergroten. Ik raad je dan ook aan om deze volop te benutten.

Stel je vragen aan experts, laat de winkel voor je werken maar besteedt ook voldoende tijd aan het maken van de online bol.com winkelruimte die je krijgt.

Jouw bedrijf in drie stappen aanmelden bij bol.com?

Je kunt je bedrijf razendsnel aanmelden als verkooppartner bij bol.com. Na het aanmaken van een account ontvang je binnen enkele dagen een brief met activatiecode.

Als je deze code gebruikt staat je persoonlijke bol.com webwinkel klaar voor gebruik. Je kunt vanaf dat moment producten aan je webwinkel gaan toevoegen.

Op de verkoop pagina van bol.com lees je hierover uitgebreide informatie. Maar er is een ding dat zeker opvalt. Dat aanmelden snel is gedaan.

Eigenlijk niets nieuws als je al ervaring hebt met de webwinkelgigant bol.com, waarbij alles relatief snel verloopt. Over de werkwijze bij bol.com, om bijvoorbeeld je webwinkel te vullen met producten die je aan wil bieden kun je gebruikmaken van de whitepaper.

Je leert zo op een stap-voor-stap-manier optimaal gebruik te maken van de mogelijkheden die er zijn. Bij het platform bol.com hebben ze kwaliteit en service hoog in het vaandel staan.

Het is daarom goed dat je de voorwaarden goed weet. Door een hoge kwaliteit komen klanten toch sneller kopen bij het platform.

Dat is zowel belangrijk voor bol.com, andere partners als je eigen stukje bol.com. Zorg er daarom voor dat je goed weet wat je doet.

De beste manier om te verkopen bij het bol.com platform?

Je kunt de beste verkoop realiseren door goede informatie aan klanten te bieden. Je doet dit door het volledig maken van productomschrijvingen. Ook is het belangrijk om je producten te voorzien van productspecificaties. Maar ook belangrijk is wellicht een handleiding.

Of wanneer het een boek betreft, het aanbieden van een goed inkijkexemplaar. Hoe jouw stukje webwinkel bij bol.com is dus afhankelijk van de informatie die je geeft. Hoe beter je de informatie plaatst, hoer eerder klanten een product van je zullen kopen.

Ik weet uit ervaring dat kwaliteit boven kwantiteit gaat. Daarom moet je bij bol volledig inzetten op het behalen van zeer goede kwaliteit.

Daar profiteer je van, doordat je als aanbieder steeds betere reviews of beoordelingen zal krijgen. Wat je kunt doen om verwachtingen te overtreffen, optimaal te profiteren van verkoop.

Maar ook heel belangrijk het behalen van winst is de beste service. Bij service kun je denken aan het aanbieden van snelle levering, periode van garantie of extra accessoires.

Daarmee kun je onder de klanten die elke dag het netwerk bezoeken behoorlijk scoren. De inzet die je op het platform toont bepaald in hoge mate jouw succes.

Zou jij een fiets kopen als er alleen herenfiets in de omschrijving staat. Nee, dat denk ik ook niet. Maar als alle kwaliteiten van de fiets benoemd worden, de maten te lezen zijn als te vinden is hoe lang je garantie krijgt misschien wel.

Daarom hecht de internetwinkel gigant hoge waarde aan goede volledigheid van elk product dat te koop wordt aangeboden op de website. Logisch, daarin kan bol.com zich volledig onderscheiden.

Wat kun je doen tegen slechte beoordelingen van klanten?

Je krijgt er ongetwijfeld mee te maken, klanten die niet tevreden zijn. Of erger dan dat, klanten die je onterecht een slechte beoordeling geven.

Dat is minder erg wanneer je al een tijdje actief bent met het verkopen bij bol.com. Maar wanneer je pas begonnen bent kan het een behoorlijke impact hebben. Aan slechte beoordelingen kun je weinig veranderen. Deze klanten kun je contacteren, oplossingen aan gaan bieden of loze beloften doen.

Maar beter kun jij je volledig richten op de klanten die wel heel tevreden zijn, best lastig! Hoe gek het ook klinkt, slechte beoordelingen maken je sterker. Je weet bij een volgend product wat de klant verwacht.

Dat kun je dus meenemen in je productomschrijvingen. Toch kom je nu op een volgend punt. Hoe meer producten je gaat aanbieden, hoe minder erg dat een slechte beoordeling daadwerkelijk is. Je hebt tenminste nog vele andere producten die het goed doen.

Hoeveel producten moet ik toevoegen aan bol.com?

Als een bezoeker van bol.com je webshop profiel bezoekt, opmerkt dat je slechts een enkel product verkoopt, is de kans groot dat je de klant verliest aan je concullega.

Dat maakt je aanbod vergroten op het platform belangrijk. Maar dan moet je uiteraard wel wat te bieden hebben.

Er zijn genoeg voorbeelden te vinden. Je kunt bijvoorbeeld eens een kijkje nemen binnen de categorie telefoonhoesjes. Hierin heeft bol.com veel diversiteit in aanbieders.

Dat terwijl ze vrijwel allemaal dezelfde producten aanbieden. Voor je aanmelding is het dus goed dat jij je hierop vast gaat voorbereiden.

Daarmee voorkom je achteraf teleurstellingen. Op het moment dat je begint al meerdere producten aanbieden is dus zeker een aanrader.

Je bent op die manier minder afhankelijk van een enkel product dat misschien ook nog eens een slechte beoordeling heeft van klanten.

Kun je daadwerkelijk verdienen met verkopen bij bol.com

Na al deze informatie vraag jij je misschien af of je daadwerkelijk kunt verdienen via het platform van internetwinkel gigant bol.com.

Ja, jij kan hier daadwerkelijk veel geld door verdienen. Maar zoals je hebt gelezen moet je er wel wat voor doen. Ga jij er tegenaan? Dan ga je dus veel omzet tegemoet.

En daarin ben je zeker niet beperkt. Via het bol.com platform kun je een volledige webwinkel omzet draaien. Dus de mogelijkheden zijn er zeker groot genoeg om een glimlach op je gezicht te krijgen. Natuurlijk moet ook bol.com uiteindelijk geld verdienen. Logisch, zij helpen je vooruit.

Dat is het enige dat je verder nog moet weten. Lijkt het je wat, verkopen via het platform bol.com? Dan moet jij je zeker aanmelden! Je kunt daar de omzet vinden die je eerder niet bereiken kon.

Waarom verkopen via bol.com

Je kunt met bol.com direct honderden klanten bereiken. Daardoor vergroot je de kans om producten te verkopen. Het kan dus van grote waarde zijn om te kiezen voor verkoop binnen dit platform, waar je jouw succes ook aanzienlijk mee kunt vergroot.

Wist je trouwens dat er meer dan een miljoen klanten per dag de webwinkelgigant bezoeken!

Daarnaast is verkopen via dit netwerk ook eenvoudig. Het platform is al volledig ingericht om al de producten die je hebt aan de man te brengen. Of je nu wel of geen webwinkel hebt.

Jij kunt gebruikmaken van de bol.com marktplaats. Je geniet dus veel voordelen, waardoor ook jij wil verkopen via de webwinkelgigant bol.com. Jij hebt misschien geen inzicht in het klantenbestand van bol.com.

Een nadeel, maar druk maken over dit nadeel hoef jij je zeker niet. Je hebt voldoende mogelijkheden om optimaal in te spelen op klanten die bol.com trekt.

Bijvoorbeeld door het aanbieden van unieke productinformatie, waarbij je benoemt wat klanten in eerdere recensies van producten hebben doorgegeven.

Met goede informatie kun je dus direct inspelen op nieuwe klanten. Bovendien heb je zelf geen echte webwinkel nodig. Je kunt direct vanuit het bol.com platform verkopen.

Je werkt aan de naamsbekendheid van jouw webshop

Voor een kleine webshop is het vrij lastig om op het wereldwijde web op te vallen. Als je gebruik van Bol.com maakt, kun je jouw webshop echter veel beter op laten vallen.

Zo kun je bijvoorbeeld aan jouw naamsbekendheid werken. Hoe je dat kunt doen? Nou, bijvoorbeeld op de volgende manier:

  • Krijg je een order binnen via Bol.com? Pak het product in en stop een tegoedbon van bijvoorbeeld 5 euro in het pakketje. Op deze tegoedbon kun je jouw webshop vermelden, waardoor de ontvanger direct weet wat jouw webshop is. Middels de tegoedbon is de kans groot dat je op korte termijn een order via jouw webshop ontvangt!

Je bereikt een miljoenenpubliek

Als je een eigen webshop hebt, is het lastig om veel orders te scoren. Dit komt puur doordat je online lastig op kunt vallen. Om toch op te kunnen vallen, is het advies om gebruik te maken van Bol.com. Via deze immense webshop kun je namelijk een miljoenenpubliek bereiken.

Belangrijk voordeel hierbij: je kunt echt miljoenen mensen in aanraking laten komen met jouw producten. Op die manier werk je dus aan de naamsbekendheid van jouw webshop en van jouw producten. De kans is ook groot dat je op deze manier meer en meer orders kunt scoren. De kans dat enkele van de miljoenen bezoekers in jouw producten geïnteresseerd zijn, is immers vrij groot!

Je kunt veel geld verdienen

In de afgelopen jaren hebben veel mensen zich toegelegd op verkopen via Bol.com. Waarom deze online ondernemers daarvoor gekozen hebben? Dat is onder meer te danken aan de hierboven genoemde voordelen. Een ander voordeel is dat je middels Bol.com echt veel geld kunt verdienen.

Hoe dat zit? Nou, via Bol.com kun je veel orders scoren. Des te meer orders je weet te scoren, des te meer geld je gaat verdienen. Om dát mogelijk te maken, is het wel zaak om op de juiste manier met jouw producten op Bol.com om te gaan. Dáárvoor raden wij je aan om onderstaande tips op te volgen.

Het is niet al te lastig

Wil je jouw producten via Bol.com gaan verkopen? Mogelijk vind je dit aan het begin een beetje eng, maar dat is nergens voor nodig. De ervaring leert namelijk dat het verkopen van producten via Bol.com absoluut niet lastig is. Nee, je kunt echt op een relatief makkelijke wijze alle producten via Bol.com verkopen.

Hoe dat zit? Nou, het toevoegen van producten gaat bijvoorbeeld erg makkelijk. Dit geldt ook voor het aanmaken van een account bij Bol.com. Mocht je hier onverhoopt toch problemen bij ervaren, kun je altijd contact opnemen met de klantenservice van Bol.com. De ervaring leert dat de klantenservice graag voor je klaar staat én je ook nog eens prima kan helpen!

Waarom zou je niet via bol.com verkopen?

Is het nu per sé aan te raden om via Bol.com jouw producten te verkopen? Ja, dat kunnen wij je zeker aanraden. Voordat je hier daadwerkelijk mee aan de slag gaat, is het zaak om even stil te staan bij twee aandachtspunten:

  • Je hebt met veel concurrentie te maken: je bent niet de enige die producten via Bol.com wilt verkopen. Mede daarom is het zaak dat je echt originele producten verkoopt. Originele producten vallen immers al meer op dan allerlei dezelfde producten. Zorg er dus voor dat je écht iets te bieden hebt.
  • Je moet geld aan Bol.com afstaan: logischerwijs is het niet gratis om gebruik te maken van de webshop van Bol.com. Nee, je moet geld afstaan aan Bol.com bij elke order die je weet te scoren. Relatief gezien vallen deze kosten reuze mee, mede omdat je dus echt veel orders kunt scoren.

De beste tips voor verkopen via Bol.com

Spreekt het principe van verkopen via Bol.com jou wel aan? En wil je de uitdaging graag aan gaan? Dan is het zaak om je goed voor te bereiden.

Over de voorbereiding vind je hieronder enkele handige tips. Daarnaast geven wij je ook handige tips waarmee je zoveel mogelijk orders kunt gaan scoren. Met andere woorden: de onderstaande tips kunnen bij jou voor het gewenste succes gaan zorgen!

Tip 1: bied originele producten aan

Ja, dit is toch wel één van de belangrijkste tips die wij kunnen geven. Als je bijvoorbeeld standaardproducten aan gaat bieden, is het lastig om op te vallen binnen Bol.com.

Met dergelijke producten kun je eigenlijk, maar op één manier opvallen: door lage prijzen te hanteren. Het is dan ook veel verstandiger om met echt originele producten op de proppen te komen.

Hoe je aan originele producten kunt komen? Je kunt hiervoor bijvoorbeeld een exclusieve samenwerking aangaan met een bedrijf.

Je kunt er echter ook voor kiezen om jouw eigen producten te ontwerpen. Door jouw eigen producten te ontwerpen, ben je in staat om écht originele producten aan te bieden. Juist dat is zo wenselijk als je producten via Bol.com gaat verkopen.

Tip 2: vul zoveel mogelijk productspecificaties in

Bij het toevoegen van producten op Bol.com kun je allerlei specificaties invullen. Het advies is om zoveel mogelijk van deze specificaties in te vullen, indien je deze voorhanden hebt. Waarom? Nou, dat heeft met de volgende twee redenen te maken:

  • Het geeft antwoorden op vragen van geïnteresseerden: als iemand op Bol.com een interessant product ziet, gaat die persoon zich verdiepen in het betreffende product. Dat doet men onder meer door goed naar de specificaties te kijken. Hoe meer specs je toe weet te voegen, des te meer vragen je van bezoekers kunt beantwoorden.
  • Het straalt betrouwbaarheid uit: ook is het een groot voordeel dat veel specificaties betrouwbaarheid uitstralen. Je geeft hiermee eigenlijk de indruk aan bezoekers dat je de zaakjes prima op orde hebt.

Met andere woorden: zorg ervoor dat je zoveel mogelijk specificaties invult. Heb je de specificaties van de producten niet voorhanden? Probeer deze dan alsnog op te vragen bij de fabrikant.

Tip 3: plaats zoveel mogelijk foto’s

Veel bezoekers gaan niet alleen op de specs af, maar ook op de foto’s. Het advies is dan ook om echt zoveel mogelijk foto’s bij jouw producten te plaatsen. Plaats duidelijke overzichtsfoto’s van jouw producten, maar plaats ook meerdere detailfoto’s. Op die manier geef je aan jouw bezoekers een duidelijk beeld van jouw producten.

Het advies is ook om het maken van foto’s aan een specialist uit te besteden. Veel fotografen in ons land hebben zich gespecialiseerd in het schieten van productfoto’s. Die fotografen weten als geen ander hoe jouw producten op de foto’s het beste tot hun recht kunnen komen. Huur bij voorkeur zo’n specialist in, zodat je echt de perfecte foto’s op Bol.com kunt plaatsen. Dat is absoluut wenselijk.

Tip 4: kies voor slimme prijzen

Kun je nou het beste een product voor 25,00 euro verkopen of voor 24,99 euro verkopen? De ervaring leert dat de laatstgenoemde prijs nog steeds de beste keuze is. Waarom? Dit heeft puur met het brein van mensen te maken.

Het bedrag van 25 euro wordt altijd duurder ingeschat dan een bedrag van 24,99 euro.

Uiteindelijk komen beide bedragen op hetzelfde neer, maar het menselijk brein denkt op de volgende manier: bij het tellen komt het getal ’25’ na de ‘24’.

Dat zou dus betekenen dat het product van 25 euro duurder is dan het product van 24,99 euro. Speel hier op een slimme manier op in. Je ziet ongetwijfeld al snel op Bol.com dat meerdere verkopers voor dergelijke prijzen kiezen. Uiteraard is dat om dezelfde reden!

Tip 5: zorg voor perfecte productteksten

Heb je enig idee waarmee je bezoekers op Bol.com écht van jouw producten kunt overtuigen? Dat doe je door goede producten aan te bieden, door duidelijke foto’s toe te voegen en door voor een perfecte producttekst te zorgen. Een perfecte producttekst voldoet eigenlijk aan twee eisen:

  • De tekst is informatief: in de tekst kan een potentiële klant de gewenste informatie vinden. Zo kan in de tekst omschreven worden wat voor product het precies is, voor wie het geschikt is en wat het doel van het product is.
  • De tekst is overtuigend: een bezoeker klikt niet zomaar op jouw product. Nee, daar kiest een bezoeker alleen voor als hij of zij voorzichtige interesse heeft. Als de bezoeker vervolgens de producttekst doorleest, moet hij of zij direct overtuigd worden. Dát krijg je voor elkaar met goede productteksten.

Hoe je aan deze perfecte productteksten kunt komen? Dat doe je door deze teksten uit te besteden aan Writgo.nl.

In de afgelopen jaren hebben wij ons gespecialiseerd in het schrijven van productteksten voor op Bol.com. Je bent bij ons dan ook aan het juiste adres voor het laten schrijven van deze teksten!

Tip 6: bouw een goede reputatie op Bol.com op

Tot slot is het advies om een goede reputatie op Bol.com op te bouwen. Klanten kunnen over jou een beoordeling achterlaten; doe er alles aan dat deze beoordelingen zo hoog mogelijk uit gaan vallen.

Vraag daarnaast de kopers van jouw producten om een beoordeling op Bol.com achter te laten. Als jouw product door 20 klanten met 5 sterren beoordeeld is, is dat een bijzonder goed teken.

Veel andere bezoekers op Bol.com kijken daar ook absoluut naar. Met een goede beoordeling kun je dan ook veel nieuwe klanten aantrekken!

Bovendien is het zaak om netjes op de vragen van bezoekers te reageren. Dit is ook één van de criteria waar Bol.com zelf kritisch naar kijkt. Op de website van Bol.com vind je meer informatie over de eisen waar je als verkoper aan moet voldoen. Neem deze eisen goed door en zorg ervoor dat je aan deze eisen blijft voldoen!

Verkopen via Bol.com in stappen

Ben je voortdurend in beweging, zoekende naar mogelijkheden om te groeien? Dan ben je vast ook benieuwd hoe je als bol.com verkooppartner aan de slag kunt.

In dit stappenplan vertel ik je hier meer over. Zodat jij weet wat je nodig hebt om succesvol te kunnen verkopen bij bol.com.

Wanneer je kiest voor verkopen bij bol.com, kies je voor een gegarandeerd groter bereik van je doelgroep. Waarvan je veel klanten kunt bereiken die normaal aan je webwinkel voorbij gaan.

Die kracht wil je natuurlijk optimaal benutten. Maar voordat je echt aan de slag kunt gaan met succesvol verkopen is het natuurlijk belangrijk dat alles op orde is.

Een goede voorbereiding helpt hierbij.

Daarmee ga ik je in dit stappenplan helpen. Ik vertel je over de basis die nodig is voor succes verkoop op het bol.com platform. Maar ook hoe je jouw succes voortdurend in beweging kunt houden. Zodat je een blijvende groei ervaart waarvan je optimaal profiteert.

Voor jij aan de slag kan als verkoop partner van het bol.com platform help ik je eerst bij de basis van de artikelen die je wilt verkopen.

Je moet bijvoorbeeld rekening houden met de voorraad die je tot je beschikking hebt, de artikelinformatie die moet kloppen maar ook kennis van deze artikelen.

Zodat je precies weet wat je de klant verkoopt. In de artikelinformatie vermeld je alles wat de klant daadwerkelijk moet weten. Om dat voor elkaar te krijgen hoef je echt geen lang verhaal te schrijven. Zolang de essentiële informatie, maar niet in jouw verhaal ontbreekt.

Het is bijvoorbeeld mogelijk om beoordelingen over een artikel nader te onderzoeken. Je kunt deze in je artikelinformatie opnemen.

Dat is bijvoorbeeld erg handig als je een fotocamera verkoopt waarbij je klanten de zoomfunctie indrukwekkend vinden, bijvoorbeeld door te vermelden dat de camera een indrukwekkende zoomfunctie heeft.

Nog een tip voor je start met het bol.com stappenplan!

Je staat natuurlijk de tenen trappelen om daadwerkelijk te beginnen met je bol.com avontuur. Maar je moet je als verkoper wel realiseren dat groeien tijd nodig heeft.

Je moet namelijk alles leren over de mogelijkheden die het platform je kan bieden. Waarbij deze steeds veranderen om verkoop door de verkooppartners te stimuleren.

Om succes te hebben met verkoop zijn goede statistieken belangrijk. Je bent hierbij soms afhankelijk van seizoensgebonden invloeden.

Bijvoorbeeld als je zwembaden verkoopt. Hoe beter je sturing kan geven aan de gegevens die je verkrijgt door potentiële klanten, hoe makkelijker je kunt inspelen op de mogelijke groei die je kunt bereiken.

Het is daarom belangrijk om voortdurend de groei te analyseren. Je kunt op deze manier ook inspelen op plotselinge veranderingen.

In het stappenplan leer je om aan de slag te gaan, daarnaast geef ik gedurende de stappen ook verschillende tips, informatie of uitleg over de aanpak.

Maak je account volledig voor verkoop.

Een goed account is voor jouw als verkoop partner ontzettend belangrijk. Je kunt hierdoor het verschil tussen verkopen of niet verkopen ervaren.

Bij het compleet maken van je account kun je denken aan zaken als bedrijfsinformatie, de voorwaarden van leveringen of levertijd. Hoe meer informatie je jouw potentiële verkopers geeft, hoe eerder ze zullen overgaan tot een aankoop.

Je moet je bij het aanmaken van het account realiseren dat klanten ook contact met je kunnen zoeken.

Wanneer je dus geen zakelijk telefoonnummer hebt, uitsluitend een privé-e-mail of geen bedrijfsadres kan dit een bezwaar voor je zijn.

Tot in zekere mate kun je hier iets aan doen. Het is belangrijk te weten dan relatief jonge bedrijven niet in aanmerking komen voor het bol.com verkoop partnerprogramma. Je moet tenminste drie weken staan ingeschreven.

Wanneer je dus net bent begonnen moet je nog even geduld hebben. Hoewel ik mij niet kan voorstellen dat je direct klaar bent om te verkopen via het bol.com partnerprogramma.

Waarom kun je niet direct verkopen bij bol.com?

Als je aangemeld bent bij het partnerprogramma van bol.com moet je nog even geduld hebben. Elke aanvraag die bij bol.com binnenkort moet namelijk worden beoordeeld.

Dit beoordelen kan enkele dagen tijd kosten. Maar de ervaring leert dat bol.com hier relatief sneller mee is. Als je bent afgekeurd kan dit verschillende redenen hebben.

In de mail staat waarom je afgekeurd bent voor deelname aan het partnerprogramma. De ervaring leert dat eventuele problemen vaak snel worden opgelost. Waarna je wel aan de slag kunt met het verder aanvullen van je winkel gegevens.

Je winkelgegevens verder aanvullen, wat zijn de mogelijkheden?

Je hebt misschien ook zelf wel eens gekocht bij bol.com. Het is je dan misschien opgevallen dat niet alle verkooppartners dezelfde voorwaarden hanteren.

Sommige bedrijven uitsluitend op Alias worden weergegeven, maar niet met de oorspronkelijke bedrijfsnaam. Zo kan ook jij je gegevens verder aanvullen in je verkoop account.

  • Wil je zichtbaar zijn met je bedrijfsnaam of gebruik je liever alias.
  • Wil je alleen in Nederland leveren of ook buiten de Nederlandse grenzen.
  • Hoe wil je de retourservice regelen, via bol.com of in eigen beheer.
  • Welke levertijd hanteer je bij producten die je op bol.com verkoopt.

De verdere aanvulling van je winkelgegevens hebben dus voornamelijk betrekking op de voorwaarde waaronder je producten levert of juist retour neemt, bijvoorbeeld als een klant niet tevreden is met het gekochte product.

Waarbij je voor alles kunt kiezen om de divisies van het platform te volgen. Wat in veel gevallen voordeliger is.

Wanneer je alles in goede orde hebt aangevuld is het account klaar voor verkoop. In sommige gevallen vraagt een wijziging opnieuw voor goedkeuring.

Dit kan bijvoorbeeld voorkomen als je gegevens wilt wijzigen die te maken hebben met de winkel waarvoor je het account hebt geopend.

Tot slot ben je verplicht om je betaalgegevens aan te vullen. Op dit rekeningnummer krijg je opbrengsten van bestellingen gestort. Of worden zaken waarvan je tegen betaling gebruikmaakt betaald.

Aan de slag met verkopen als verkooppartner

Wanneer alle gegevens kloppen, waarna het account compleet is, kun je aan de slag met verkopen op het bol.com verkooppartners platform.

Je kunt nu dus daadwerkelijk je eerste producten aan je online bol.com winkel toevoegen. Om een artikel te kunnen verkopen moet deze een E.A.N nummer hebben. Wanneer je deze invoert, komt in sommige gevallen artikelinformatie naar voren. Je kunt deze dan direct gebruiken.

Maar je kunt er ook voor kiezen om zelf unieke informatie over een product te geven. Hiermee heb je in veel gevallen een voordeel. Omdat de informatie uniek is.

Soms komt het voor dat er geen match is binnen het systeem. In dat geval moet je standaard zelf de informatie aan het product toevoegen. Het is verstandig om in elk geval eigen, unieke informatie over een product toe te voegen.

Ook als er wel al informatie bekend is. Je kunt bij het toevoegen van een artikel alle informatie die je wenst toevoegen. Maar het is ook mogelijk om foto’s aan een artikel toe te voegen indien je deze hebt.

Het is verstandig om te kiezen voor goede foto’s waardoor direct duidelijk is om wat voor product het gaat. Tot slot sla je alle gegevens op, waarna je artikel beschikbaar is voor verkoop.

Voor sommige artikel groepen heb je goedkeuring nodig. Het kan in dat geval enige tijd (meestal binnen een dag) duren voor het artikel te koop is binnen de bol.com winkel.

Grotere hoeveelheden artikelen toevoegen aan je bol.com webwinkel

Als je meerdere artikelen wilt toevoegen aan je webwinkel kun je dit doen door een zogenaamd Excel sheet met alle productinformatie.

Nadat je deze via het winkelportaal van bol.com hebt geüpload kun je alle producten nalopen, informatie aanvullen en publiceren.

Dit is een handige toevoeging als je een grotere hoeveelheid artikelen te koop wilt aanbieden via bol.com. Ook bij een groter aantal artikelen die je door Excel wilt toevoegen moet elk artikel tenminste een afbeelding hebben.

Wanneer je een nieuw artikel toevoegt aan de winkel moet je ook een artikelgroep kiezen, waardoor je voorkomt dat het artikel na 10 dagen automatisch zal worden verwijderd.

Blijf jouw verkoop volgen, verbeteren & vernieuwen

Heb je jouw eerste artikelen toegevoegd? Dan is het afwachten tot de verkopen binnenkomen. Of je gaat op zoek naar informatie om producten te verbeteren.

Op het bol.com platform is veel informatie over de mogelijkheden die producten verkopen verbeteren te vinden. De producten waarvan je doorgaans het meest verkoop in je account kun je vooraf zeggen dat die producten de meeste verkoop potentie hebben.

Het is dus belangrijk om je bestverkopende artikelen voortdurend te volgen, verbeteren maar ook durven vernieuwen. Om verkoop op het bol.com platform te verbeteren kun je ook gebruikmaken van de verschillende in het verkoopaccount beschikbare tools.

Een van de meest belangrijke tools om te gebruiken, jezelf op te focussen is het koopblok. Je hebt ze vast en zeker wel eens op de website van bol.com zien staan. Klanten bestelden ook, soortgelijke artikelen of misschien zoek je dit. Deze verkoopblokken vormen een belangrijk succes van het bol.com platform, dus ook voor jou. Want gemiddeld bestellen 5 tot 9 procent van de klanten een door dit blok aangewezen artikel.

Echter, je kunt je niet zomaar aanmelden voor dit verkoopblok. Je maakt het meeste kans om in een van de verkoopblokken vermeld te worden als je verbeteringen in je voorwaarden doorvoert.

Je kunt hierbij denken aan de levertijd, prijs, verkoopcondities maar ook je algemene prestatie score. Het is dus belangrijk dat je klanten om beoordelingen vraagt.

Met een verkoopblok bereik je dus meer kopende klanten. In het begin zal het zeker niet eenvoudig zijn om in een verkoopblok getoond te worden.

Je bent hiervoor doorgaans enkele maanden of zelfs langer actief binnen bol.com. Maar dit laat wel zien dat blijven verbeteren, vernieuwen of veranderen echt loont.

Van je klanten leren is een belangrijke succes factor

Wanneer een klant jouw winkel bezoekt (stel je voor) dan heb je verschillende contactmomenten. Je kunt een klant vragen of hij alles kan vinden, voorstellen of adviezen geven, maar ook de sfeer van een bezoek bepalen door een vriendelijk woord of compliment bij het afrekenen.

Bij een internetwinkel is dit anders, maar niet onmogelijk. Je hebt dan geen contact met de klant, maar kunt wel inspelen op verwachtingen.

Wanneer je dit slim aanpakt, kun je verkoop via bol.com stimuleren. Inspelen op de klantbehoeften kun je bijvoorbeeld doen door recensies of beoordelingen te blijven lezen, waarna je deze ongemerkt meeneemt in informatie.

Maar ook door te kiezen voor een misschien beter alternatief voor een artikel met veel slechte beoordelingen. Waarbij je tegenstellingen van de slechte beoordelingen meeneemt in een omschrijving. Zo heeft elk artikel een bepaalde verwachting.

Een shampoo moet haren fijn wassen. Een fotocamera moet mooie foto’s maken. Een tablet moet een goede kwaliteit scherm hebben en ga zo maar door.

Hier speel je vrijwel altijd al op in met goede productinformatie. Maar als iedereen het artikel slecht beoordeeld moet je misschien een keuze maken tot een beter artikel.

Bijvoorbeeld een shampoo die wel fijn de haren wast. Of de fotocamera die wel mooie foto’s maakt. Of je nu kiest voor het aanpassen van bestaande informatie of een vervangend artikel.

Je moet in elk geval de voordelen blijven benoemen. Je speelt dus direct en indirect in op verwachtingen van de klant. Waar je gedurende onderzoeken achter bent gekomen.

Hoe goed jij klant informatie gebruikt om succes te hebben bepaald in grote mate het succes dat je met je artikelen op het bol.com platform hebt.

Blijf herhalen wat je succes brengt

Je denkt misschien dat herhalen van wat je succes brengt eenvoudig is. Maar dit is misschien wel een van de meest lastige stap uit dit stappenplan. Daarbij zit jouw concurrentie op het bol.com platform ook niet stil.

Je hebt dus te maken met verschillende belangrijke factoren. Bovendien heb je lang niet op elk succes invloed. Soms hangt een succes af van een seizoen.

Je kunt hierbij denken aan ventilatoren tijdens langdurig warm weer. Als jij de enige nog bent die deze te koop hebt, is de kans groot dat je meer zult verkopen.

Maar bij unieke producten is dit anders. Jij bent de enige die het artikel verkoopt. Dat behoeft geen verdere uitleg. Maar sommige factoren kun je niet eenvoudig achterhalen. Daarvoor moet je echt in de statistieken van je verkopen kijken om te achterhalen.

Door goed bij te houden wat je aan vernieuwingen of verbeteringen doorvoert, welke invloed deze op de verkoop hebben of waarom deze een bepaalde invloed hebben kom je verder.

Als een techniek je veel verkoop oplevert moet je misschien overwegen om deze ook op andere artikelen toe te passen.

Blijf actueel, vernieuwend. Overtref verwachtingen

Als verkooppartner van bol.com is blijven toevoegen van nieuw assortiment. Het oude assortiment in alle opzichten blijven vernieuwen maar vooral verwachtingen overtreffen ontzettend belangrijk.

Het is de sleutel om samen met alle andere in dit stappenplan te vinden stappen tot een succes te maken. Bij actueel blijven kun je denken aan het op peil houden van het assortiment.

Er komen elke keer in vrijwel elke verkoopbranche nieuwe producten op de markt. Blijf de actualiteit volgen, waardoor je actueel, maar ook vernieuwend kunt zijn.

Als je de verwachtingen van klanten wil overtreffen heb je goede voorwaarden nodig. Je kunt om dit te bereiken denken aan levertijd, prijs, gratis extra’s of garanties. Ik wens je veel succes bij het verkopen van je artikelen!

Productteksten voor Bol.com laten schrijven?

Zo, met de bovenstaande tips kun je direct aan de slag gaan. Direct aan de slag gaan om zoveel mogelijk producten via Bol.com te verkopen.

Om dát mogelijk te maken, is het advies dus om goede productteksten te laten schrijven. Daarvoor ben je bij ons aan het juiste adres.

Als je de perfecte productteksten wenst te hebben, kun je gerust contact met ons opnemen. Wij bespreken graag alle mogelijkheden met je en vertellen je meer over onze werkwijze. We hopen graag van je te horen en zo bij te dragen aan jouw succes op Bol.com!

Waar moeten goede Bol.com productteksten aan voldoen?

Ben jij als verkopen actief op Bol.com? Dan bevind je je eigenlijk in een ideale situatie. Het is namelijk zo dat je als verkoper veel kanten op kunt, terwijl je ook nog een miljoenenpubliek kunt bereiken. Je kunt moeiteloos miljoenen mensen in ons land bereiken, waardoor je direct de nodige producten kunt verkopen.

Uiteraard is het via Bol.com ook nog mogelijk om aan jouw naamsbekendheid te werken. Wil jij graag meer en meer producten via Bol.com gaan verkopen?

Dan moet je op een bepaalde manier met jouw producten op gaan vallen.

Daar heb je op dit moment meerdere mogelijkheden voor

Sponsor worden: bij Bol.com kun je een sponsor worden. In dat geval worden jouw producten op een prominente plek aangeboden. Bol.com plaatst hierbij wel een label ‘gesponsord’; dit kan mogelijk de nodige potentiële kopers afschrikken.

Opvallende producten verkopen: als je verkoper 1001 van een specifiek product bent, ga je niet opvallen binnen Bol.com. Het is dan ook wenselijk dat je met echt opvallende en originele producten op de proppen komt.

Perfecte advertenties creëren: bovendien doe je er verstandig aan om perfecte advertenties te creëren. De producten moeten duidelijke foto’s hebben én moeten voorzien zijn van een perfecte tekst/omschrijving.

In dít artikel zetten wij dat laatstgenoemde onderwerp centraal. In dit artikel draait namelijk alles om de tekst/omschrijving die je bij een product kunt plaatsen.

We bespreken wat het belang van deze tekst is én waar de tekst bij voorkeur aan moet voldoen. Ook laten wij je graag kennis maken met onze diensten; wij zijn namelijk in ons land één van de beste schrijvers op het gebied van Bol.com teksten. Als geen ander weten wij hoe we de perfecte Bol.com teksten kunnen schrijven. Speciaal voor jou, zodat jij meer en meer verkopen gaat scoren!

Wat is het belang van goede Bol.com teksten?

Ben je op dit moment bezig met het verkopen van producten via Bol.com? Dan heb je ongetwijfeld al opgemerkt dat dit niet zonder slag of stoot gaat. Je hebt met de nodige concurrentie te maken, je moet voldoen aan eisen van Bol.com en je hebt ook nog met jouw eigen wensen/voorkeuren te maken.

Gelukkig zijn er voldoende mogelijkheden waarmee je alsnog de gewenste orders kunt gaan scoren. In onze ogen is het hierbij sowieso belangrijk om voor perfecte teksten te zorgen. Waarom? Omdat de perfecte teksten voor de nodige voordelen zorgen:

De teksten beantwoorden de vragen van bezoekers. Als een bezoeker mogelijke interesse in een product heeft, wil hij of zij graag alles weten over het product. Als het product een perfecte tekst/omschrijving heeft, krijgt de bezoeker direct het antwoord voorgeschoteld.

De teksten overtuigen. Als een bezoeker over meerdere producten twijfelt, moet hij of zij overgehaald worden. Dat lukt met de beste tekst/omschrijving; hiermee weet je gewoonweg de bezoeker te overtuigen. Met de beste teksten weet je absolúút jouw orders naar een hoger niveau te tillen.

De teksten laten de producten opvallen. Zoals we eerder al aangegeven hebben, is de concurrentie ongekend op Bol.com. Om binnen het uitgebreide aanbod op te kunnen vallen, heb je de perfecte teksten nodig. Met de perfecte teksten weet je jouw producten in ieder geval op een positieve manier te onderscheiden.

De teksten geven een professionele uitstraling. Op dit moment kunnen héél veel mensen/bedrijven zich aanmelden als verkoper op Bol.com. Het aanbod is hierdoor erg divers, maar het aanbod is niet altijd naar wens. Sommige verkopers doen het hobbymatig, waardoor het aanbod eigenlijk al vrij verzadigd is.

Kom over als een professional

Door de juiste teksten bij jouw producten te plaatsen, weet je iets professionals uit te stralen. Je laat in ieder geval zien dat jij het serieus aanpakt; dat spreekt de meeste bezoekers van Bol.com absoluut aan. De teksten zorgen voor een hogere ranking.

Wist je dat de website van Bol.com eigenlijk een normale zoekmachine is? Op basis van een bepaald algoritme wordt namelijk de volgorde van de producten bepaald. Als jij perfecte teksten bij jouw producten plaatst, weet je jouw producten eigenlijk te optimaliseren.

Dit zie je dan ook terug in de ranking; de kans is groot dat jouw producten een hele prominente plek op de website van Bol.com gaan krijgen. Ook hiermee weet je de verkopen te stimuleren.  Met andere woorden: wil jij graag meer en meer orders gaan scoren?

Dan is het advies om jouw pijlen te richten op de productteksten. Door voor perfecte productteksten te zorgen, weet je gewoonweg van veel voordelen te genieten. Voordelen die niet alleen in cijfers uit te drukken zijn, maar ook in bijvoorbeeld de naamsbekendheid van jouw bedrijf/webshop én in de tevredenheid van jouw klanten.

De kans bestaat zelfs dat je met de productteksten op Bol.com de eerste stap naar een gigantisch bedrijf weet te zetten.

Klinkt dit bij jou als muziek in de oren? Dan is het tijd om in actie te komen. Elke dag dat je nog géén perfecte teksten bij jouw Bol.com advertenties hebt staan, is eigenlijk een gemiste dag.

Voor het (laten) schrijven van de teksten productteksten vind je hieronder alle informatie. Neem het artikel daarom op je gemakje door en kom vervolgens direct in actie!

Kun je de Bol.com teksten zelf schrijven?

Als je de Bol.com teksten zelf wilt gaan schrijven, moet je echt van goeden huize komen. Het is namelijk zo dat de teksten aan heel veel eisen moeten voldoen.

Ook moet je de juiste tone of voice zien te behalen; dit is ook niet altijd even makkelijk. Onder andere daarom raden wij je het volgende aan: als je écht wilt scoren, is het aan te raden om het schrijven van de teksten uit te besteden.

Gelukkig hoef je niet meer lang te zoeken naar een geschikte partij. Bij Writgo.nl ben je namelijk aan het juiste adres voor het laten schrijven van Bol.com productteksten en –omschrijvingen.

Wij staan graag voor je klaar om jouw teksten te schrijven, zodat óók jij met jouw producten gaat scoren. Je zou zeker niet de eerste ondernemer zijn die – dankzij onze teksten – een flinke groei weet te behalen.

De Bol.com productteksten eisen/voorwaarden

Wil jij graag met jouw webshop en producten gaan scoren? En ben je ook bereid om hier een bepaalde investering voor te doen? Dan is het aan te raden om zorg te dragen voor de perfecte productteksten. Je kunt dit geheel zelf doen, maar je kunt dit beter uitbesteden aan Writgo.nl.

Wij weten namelijk als geen ander waar de productteksten aan moeten voldoen.  De eisen hebben wij in het kort hieronder voor je op een rijtje gezet:

Overtuigend en informerend: het is een grote eis dat de teksten zowel overtuigend als informerend zijn. De teksten moeten veel uitleg geven over het product, maar moeten ook direct overtuigen. Indien de teksten écht overtuigend zijn, merk je dit namelijk terug aan de hoeveelheid orders.

Niet te kort, maar ook niet te lang: de productomschrijvingen op Bol.com moeten ook de juiste lengte hebben. De teksten moeten zeker niet te langdradig zijn, maar moeten ook weer niet te kort zijn. Het is eigenlijk van belang dat je de gulden middenweg weet te vinden. Een gulden middenweg, zodat de teksten prettig leesbaar zijn.

Geen vakjargon: het is van groot belang dat de productomschrijvingen geen vakjargon betreffen. Wij doen er dan ook alles aan om de omschrijvingen zo eenvoudig mogelijk te schrijven. Geen dure termen, geen vaktermen, maar juist overtuigende Jip-en-janneketaal.

Een juiste opmaak: een bezoeker moet op Bol.com jouw productomschrijving snel kunnen scannen. Dit betekent dat de teksten de juiste lengte moeten hebben, maar ook nog over de juiste opmaak moeten beschikken. Wij werken daarom graag met bulletpoints en met vetgedrukte woorden. Daarmee gaan jouw teksten in ieder geval direct opvallen!

De producten moeten de juiste titel hebben: het gaat bij de productteksten om veel meer dan alleen om de teksten. De producten moeten namelijk ook nog de juiste titel hebben. Door een aansprekende titel te creëren, weet je namelijk meer en meer potentiële bezoekers te overtuigen om jouw product toch even aan te klikken.

Er moeten zoveel mogelijk specificaties aangevuld worden: ook is het belangrijk dat er zoveel mogelijk specificaties aangevuld worden. De specificaties bevatten namelijk precies de informatie waar veel mensen naar op zoek zijn. Wij doen er dan ook alles aan om zoveel mogelijk specificaties aan te vullen voor jouw producten.  

Je merkt het al; het creëren van de beste productteksten voor op Bol.com is niet makkelijk. Doordat wij al zoveel ervaring hebben, gaat het ons echter bijzonder goed en makkelijk af. Wij staan dan ook graag voor jou klaar om óók jouw producten van de perfecte omschrijving te voorzien.

Onze werkwijze

Zou jij graag meer producten via Bol.com willen verkopen? Dan doe je er verstandig aan om Writgo.nl in te huren. Eén van onze tekstschrijvers gaat graag voor je aan de slag; al snel krijgen jouw producten de perfecte omschrijvingen. Dit ga je absoluut merken aan de hoeveelheid orders!

Maar, hoe gaan wij nou precies ter werk? Dat vertellen we je ook graag. Wij hechten niet alleen waarde aan het perfecte eindresultaat, maar ook aan een prettige omgang met onze klanten. Allereerst komen we daarom graag met je in gesprek.

We horen graag aan welke producten je verkoopt, wat jouw resultaten op dit moment zijn en wat jouw wensen zijn. Hierbij willen wij het liefste echt zoveel mogelijk informatie over de producten voorgeschoteld krijgen. Waarom? Omdat wij daarmee een beter gevoel voor de producten gaan krijgen.

Op basis van dat gevoel zijn wij in staat om overtuigende teksten te schrijven. Vervolgens gaan wij jouw huidige advertenties op Bol.com analyseren.

We bekijken de foto’s, de al bestaande teksten en de algehele opmaak. Op basis hiervan kunnen wij direct een voorstel doen.

Zo kunnen we een voorstel doen voor de hoeveelheid woorden per product, maar kunnen we je ook advies geven over bijvoorbeeld de foto’s.

In onze ogen moeten de perfecte productomschrijvingen namelijk gepaard gaan met de beste foto’s.  Wij doen je vervolgens een voorstel op maat. Een voorstel op maat waarin we bespreken wat we precies gaan doen.

Ook vind je in dit voorstel welk woordtarief we hiervoor aanhouden. We zouden graag willen zeggen dat we supergoedkoop zijn, maar dat valt eigenlijk reuze mee.

Wij leveren namelijk kwaliteit. Voor kwaliteit moet nu eenmaal betaald worden, dus wij schrijven de teksten niet voor een bodemtarief. Nee, wij leveren echter wél de perfecte prijs-kwaliteitverhouding!

Nadat je akkoord met ons voorstel bent gegaan, komen wij direct voor je in actie. We schrijven de eerste producttekst zo snel mogelijk en sturen deze naar je op.

Dit is voor jou het moment om ons van feedback te voorzien. Vervolgens verwerken wij de – eventuele – feedback en gaan wij ook de overige productomschrijvingen schrijven. Hoe snel wij de teksten op kunnen leveren, is enigszins afhankelijk van de hoeveelheid producten.

Wij doen er in ieder geval alles aan om het gehele proces zo aangenaam mogelijk voor je te maken. We willen je ontzorgen, zodat jij géén omkijken hebt naar de perfecte productomschrijvingen. Nee, in plaats daarvan kun je vertrouwen op onze expertise en kennis!

Wil jij productteksten laten schrijven en zo meer bol.com verkopen realiseren? Neem contact met ons op!

Heb je interesse in onze diensten?

Spreekt dit verhaal jou volledig aan? Wil jij daarom ook zo snel mogelijk van onze diensten gebruik gaan maken? Verstandige keuze!

Veel Bol.com verkopers zijn je al voorgegaan en zien dit duidelijk aan de hoeveelheid orders terug. Mocht je interesse in onze diensten hebben, kun je direct contact met ons opnemen.

Wij horen graag jouw wensen aan en komen vervolgens met een offerte op maat. Nadat je akkoord gegeven hebt, gaan wij direct voor je aan de slag.

Zoals je in dit artikel hebt kunnen lezen, is het in ieder geval aan te raden om voor perfecte Bol.com teksten te zorgen. Wij nemen dit werk voor jou uit handen, waarna jij met jouw webshop/bedrijf flink kunt gaan groeien. We horen graag van je.

Vergelijkbare berichten