Blog schrijven voor een bedrijf; zo pak je dat aan!

Blog schrijven voor een bedrijf; zo pak je dat aan!

Denk je erover een blog te schrijven voor je bedrijf, maar weet je niet waar je moet beginnen? In dit blogbericht lees je enkele tips die je op weg helpen bij het schrijven van geweldige webteksten die je lezers zal boeien.

We gaan het uitgebreid hebben over hoe jij je eerste zakelijke blogs kan schrijven en waar je allemaal op moet letten. Lees daarom zeker verder.

Liever een video kijken/luisteren? Bekijk dan de onderstaande video:

Wat is een zakelijke blog?

Een zakelijke blog is een site die bedrijven gebruiken om hun gedachten, ideeën en werkdagen met de wereld te delen. Dit kan worden gedaan om verschillende redenen, zoals het promoten van je merk, contact leggen met klanten, of gewoon het verhaal van je bedrijf delen. Dit natuurlijk met als doel om meer klanten voor je bedrijf te genereren.

Blogs voor je bedrijf schrijven; waarop letten?

Om ervoor te zorgen dat meer mensen je bedrijf via het internet weten te vinden, is het een goed idee om te gaan bloggen op je website. Door te bloggen weten steeds meer mensen je te vinden via het internet, als je het bloggen tenminste goed aanpakt.

Er zijn een paar dingen die je in gedachten moet houden bij het schrijven van een zakelijke blog.

Blog en bedrijf moeten in lijn liggen met elkaar

De eerste is om ervoor te zorgen dat je blog je merk goed vertegenwoordigt. Dit betekent dat de toon van je blog moet overeenkomen met de toon van je bedrijf.

Als je een serieus en professioneel bedrijf bent, dan moet je blog dat weerspiegelen. Als je een leuk en vriendelijk bedrijf bent, dan moet je blog luchtig en makkelijk te lezen zijn.

Blogberichten moeten informatief en interessant zijn

Het tweede ding om in gedachten te houden, is om ervoor te zorgen dat je blogberichten interessant en informatief zijn.

Niemand wil een saai blogbericht lezen, dus zorg ervoor dat je over onderwerpen schrijft die de aandacht van je lezer vasthouden.

Probeer ook waar mogelijk afbeeldingen, video’s of infographics te gebruiken om de tekst te breken en je berichten visueel aantrekkelijker te maken

Je blog promoten

Ook het promoten van je blog is heel belangrijk. Dit kun je doen op social media. Zorg ervoor dat je je berichten deelt op sociale media en andere online platforms.

Je kunt ook gebruikmaken van e-mailmarketing (veel beginnende online ondernemers vergeten dit) of maak gebruik van betaalde reclame om een breder publiek te bereiken.

Door je blog te promoten, zorg je ervoor dat meer mensen je blogs te zien krijgen en zo meer te weten komen over je bedrijf.

Door al deze facetten met elkaar te combineren, bouw je regelmatig aan het verkrijgen van steeds meer leads voor je bedrijf.

Hoe schrijf ik een zakelijke blog?

Voordat je begint met het schrijven van je zakelijke blog, is het belangrijk om te begrijpen wat een blog is en wat het doel ervan is.

Een blog is meestal een persoonlijke website of webpagina met informatieve teksten (ook wel blogs of “posts” genoemd) in chronologische volgorde.

Het doel van een blog is om informatie, meningen, gedachten of ervaringen te delen met mensen die mogelijk geïnteresseerd kunnen zijn in de activiteiten van je bedrijf.

Nu je weet wat een blog is, kun je beginnen met het schrijven van je eerste blogs! Hier zijn een paar tips om je op weg te helpen:

  1. Kies een onderwerp dat relevant is voor je bedrijf
  2. Zorg ervoor dat je duidelijk en beknopt schrijft
  3. Gebruik afbeeldingen, infographics of video’s om je tekst op te breken en je blog visueel aantrekkelijker te maken
  4. Gebruik sociale media om je blogberichten te promoten
  5. Gebruik zoekwoorden in je blogbericht om je kansen om gevonden te worden in de zoekmachines te vergroten
  6. Lees je blog altijd even goed na voor je het publiceert.

Met de bovenstaande tips, is de kans groot dat je blogbericht goed gelezen wordt en gevonden zal worden op het internet.

Waarom bloggen als bedrijf?

Ga je zelf bloggen of heb je iemand in je team die voor het bedrijf kan bloggen? Dan is bloggen een geweldige manier om in contact te komen met potentiële en huidige klanten, maar ook om je merk op te bouwen.

Door regelmatig kwalitatieve blogs te schrijven, kun je nieuwe lezers en volgers aantrekken die je site of product anders misschien niet hadden gevonden. Bovendien helpt bloggen als bedrijf om vertrouwen en geloofwaardigheid op te bouwen bij je publiek door het verhaal, de waarden en de inzichten van je bedrijf te delen.

Dit verbetert niet alleen de relatie met je klanten, maar kan ook leiden tot meer verkoop en conversies voor je bedrijf. Dus als je nog niet aan het bloggen bent voor je bedrijf, is dat zeker een aanrader om te gaan doen.

Hoe begin je een blog te schrijven?

Om een blog te beginnen schrijven, is het eerst belangrijk om een goed onderwerp te vinden om over te schrijven. Dit kun je doen met een zoekwoordonderzoek.

Zodra je een onderwerp hebt gekozen, kun je direct beginnen te schrijven. De meeste tekstschrijvers kiezen ervoor om hun blogs eerst te schrijven in Word om deze vervolgens na het schrijven te plaatsen op de website van het bedrijf.

De beste manier om te beginnen met bloggen, is door eerst een opzet te maken van hoe je wilt dat het artikel eruit komt te zien. Dit kun je helemaal zelf vormgeven, maar je kunt natuurlijk ook inspiratie opdoen bij concurrenten.

Als je eenmaal weet waarover het gehele blogartikel moet gaan, kun je het gaan invullen met informatie. De kans is groot dat als je schrijft over dingen die met je onderneming te maken hebben, je de inhoud ook makkelijk kunt bedenken voor de tekst.

Hoe schrijf je een goede SEO blog?

Er zijn een paar belangrijke dingen om in gedachten te houden bij het schrijven van een blogbericht voor SEO-doeleinden:

  1. Kies een pakkende, maar relevante titel die de inhoud van je artikel nauwkeurig weergeeft.
  2. Gebruik trefwoordrijke zinnen in je blog om je ranking in de zoekmachine resultaten pagina’s (SERP’s) te helpen verbeteren.
  3. Structureer je blogbericht in een duidelijk en gemakkelijk te lezen formaat, gebruik koppen en subkoppen om de tekst op te breken.
  4. Voeg externe links naar websites van hoge kwaliteit toe aan je blogbericht om de autoriteit ervan te verbeteren.
  5. Optimaliseer je afbeeldingen door trefwoorden in hun bestandsnaam op te nemen en “alt” tags in te vullen met het zoekwoord.
  6. Gebruik sociale media om uw blogbericht te promoten en een groter publiek te bereiken.

Door deze tips te volgen, kun je een blogbericht schrijven dat zowel informatief is als geoptimaliseerd voor SEO. Op die manier trek je meer lezers aan en verhoog je je kansen om hoger te scoren in de SERP’s.

Teksten laten schrijven

Teksten laten schrijven die zowel informatief zijn als goed geoptimaliseerd voor SEO kan een uitdaging zijn. Een goede manier om dit te omzeilen is het inhuren van een contentmarketingbureau dat gespecialiseerd is in SEO teksten schrijven. Op die manier ben je er zeker van dat je blogberichten zowel informatief als zoekmachinevriendelijk zullen zijn.

Door je teksten te laten schrijven door een professioneel bureau, kun je je richten op andere aspecten van je bedrijf, terwijl je toch de hoogwaardige content krijgt die je nodig hebt. Dus als jij de SEO van je bedrijf wilt verbeteren en meer lezers wilt aantrekken, overweeg dan om het schrijven van je blog uit te besteden aan een gespecialiseerd bureau. Neem direct contact met ons op!

Conclusie

De kans is groot dat jij na het lezen van dit artikel vastberaden bent om ook te gaan bloggen voor je bedrijf. De voordelen van het bloggen voor je website zijn natuurlijk de overweging waard.

Over het algemeen is het belangrijk om te bloggen voor je bedrijf om de relatie met klanten te verbeteren, vertrouwen en geloofwaardigheid op te bouwen, en meer verkoop te genereren.

Bij het schrijven van een bericht, is het cruciaal om SEO in gedachten te houden om ervoor te zorgen dat je blogbericht hoog scoort in de zoekmachines. Ben je nou zelf geen schrijver, maar wil je wel kwalitatieve webteksten op je website publiceren?

De beste manier om dit te doen is het inhuren van een professioneel contentmarketing-bureau dat gespecialiseerd is in SEO-teksten schrijven.

Het uitbesteden van je blog schrijven aan een gespecialiseerd bureau zal alles voor je verzorgen, van het genereren van ideeën tot het uitvoeren van zoekwoorden onderzoek en het publiceren van het uiteindelijke artikel op je website.

Maar je kunt er natuurlijk voor kiezen om een gedeelte van het proces zelf te doen, zoals het zoekwoordonderzoek of het plaatsen van het artikel. Veel klanten van Writgo.nl kiezen ervoor om bijvoorbeeld alleen het schrijven van teksten uit te besteden. Vooral het schrijven van de tekst is meestal tijdrovend.

Als je de SEO van je bedrijf wilt verbeteren en meer lezers wilt aantrekken, overweeg dan om je blog schrijven uit te besteden aan ons. We helpen je graag met het schrijven van waardevolle content. Neem daarvoor gerust contact met ons op

Over de Auteur

Wij zijn Writgo.nl! Een gepassioneerd schrijversteam dat dagelijks voor je klaar staat om al je content te schrijven. Naast het schrijven van content voor onze klanten delen we ook op deze website met regelmaat interessante dingen die gaan over het online ondernemerschap en online geld verdienen. Hiermee hopen we ook mensen die nog niet begonnen zijn, warm te krijgen voor het starten van een eigen business.

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]