11 vormen van content voor affiliate marketing


11 vormen van content voor affiliate marketing. Affiliate marketing is dé toekomst. Dat durven we wel te stellen.

Deze vorm van marketing is dusdanig efficiënt, waardoor het de overige vormen van marketing overtreft.

Maar, we kunnen affiliate marketing ook als een uitbreiding op de huidige marketing kanalen zien. In feite is het een vorm van marketing waar vele partijen beter van kunnen worden.

Daarbij is het wel belangrijk om te beseffen dat content bij affiliate marketing een ongekend grote rol speelt.

Wist jij dat er 11 verschillende vormen van content zijn? Bij affiliate marketing kan je de content op 11 verschillende vormen maken/presenteren.

In dit artikel kan je deze 11 verschillende vormen dan ook vinden. Per vorm hebben we een extra toelichting gegeven.

Webinar

Ja, een webinar is de eerste mogelijkheid van content voor affiliate marketing. Heb jij enig idee wat een webinar is?

Starten met Affiliate Marketing?

Toen ik begon met Affiliate Marketing had ik geen idee wat ik moest doen. Totdat ik begon met de Affiliate Marketing Revolutie. Nu kan ik leven van mijn online inkomsten.

Meer informatie over de cursus

Bekijk hier een gratis affiliate marketing webinar van John Crestani >>

Wat is een webinar?

Deze term komt van de woorden ‘Web’ en ‘Seminar’. Het is in feite dus een digitale variant van een seminar.

Een webinar kunnen we dan ook typeren als een evenement op het internet waarbij alleen digitaal publiek aanwezig is.

Je kunt een webinar dan ook vanuit je luie stoel volgen; het is niet nodig om naar een bepaalde locatie af te reizen.

Het is bij een webinar dan ook mogelijk om online hier aan deel te nemen. Sterker nog; dat is de enige manier om een webinar te volgen.

Tevens is het bij een webinar mogelijk om een vraag te stellen. Als dat het geval is, komen we al snel bij de term ‘interactieve webinar’ uit.

Dit slaat op een webinar waarin de maker probeert om interactie met de deelnemers te creëren.

Op die manier kunnen producten aangeprezen worden, maar kunnen er ook surveys en polls gehouden worden. Gedurende een webinar is het vaak mogelijk om met elkaar te chatten.

In onderstaande lijst kan je alle interactieve mogelijkheden vinden die je bij het maken/houden van een webinar hebt:

  • Een vraag stellen
  • Chat
  • Poll
  • Survey
  • Toets
  • Call to Action
  • Twitter

Casestudy

De volgende vorm van content voor affiliate marketing die we graag willen bespreken, is een case study. Heb jij enig idee wat dit is en waarom het zo handig is?

Wat is een case study?

Een case study is een voorbeeld van een gevalsstudie. Het gaat hierbij om het voorleggen van een probleem en vervolgens een oplossing voor het probleem uit te werken.

Een case study is ook een onderzoek bij slecht één onderzoekseenheid. Op dat vlak onderscheidt het zich dus ten opzichte van een kwalitatief- en kwantitatief onderzoek.

Methoden

Bij een case study heb je de keus uit drie verschillende methoden:

  • Single Instrumental Case Studie: hierbij stel je een bepaald probleem en stel je vervolgens ook grenzen met betrekking tot je eigen onderzoek
  • Collectieve Case Studie: hierbij kies je een onderwerp uit, waarna verschillende onderwerpen worden gevonden om het gekozen onderwerp verder te belichten
  • Intrinsieke case studie: hierbij is er al sprake van een case en hoeft er geen bepaald gesteld te worden.

Whitepaper

Een andere variant is een zogeheten Whitepaper. Wat is een whitepaper? Dit is een document of een rapport waarin een probleem beschreven wordt, maar waarin ook direct een mogelijke oplossing beschreven wordt.

Binnen de wereld van de marketing en sales worden whitepapers veelvuldig toegepast. Overigens wordt een whitepaper ook wel een e-paper of een witboek genoemd.

vormen van content voor affiliate marketing

Je kunt een whitepaper namelijk enigszins vergelijken met een e-book. Dat is met name het geval bij digitale whitepapers; die lijken bijzonder sterk op een e-book.

Video’s

Ja, video’s worden steeds belangrijker. De video marketing is dan ook steeds populairder aan het worden. Maar, wat is video marketing?

Bij video marketing probeer je een boodschap over te brengen aan de hand van een video.

Bewegende beelden spreken vaak tot de verbeelding, waardoor video marketing een bijzonder effectief marketinginstrument is.

Wat kan het doel van video marketing zijn? Dat is onder andere het verhogen van de conversie.

Door bijvoorbeeld in een video een product te omschrijven, kan je bezoekers enthousiast maken voor de aankoop van dit product. Is dat gelukt?

Dan is de video marketing absoluut geslaagd. Zoals we al zeiden; bewegende beelden spreken tot de verbeelding.

Dat is dan ook de reden waarom steeds meer partijen video’s als content inzetten op het gebied van affiliate marketing.

Wellicht kunnen we dit het beste toelichten aan de hand van één statistiek: De waarde van één minuut video is 1,8 miljoen woorden.

Oftewel: de kracht van video is vele malen groter dan geschreven tekst! Toch kiezen nog niet alle partijen voor video marketing.

Dit heeft ongetwijfeld met de relatief hoge kosten te maken. Als je professionele productvideo’s wilt maken, moet je hier een behoorlijke investering voor doen.

E-mail marketing

Een ongelooflijk bekende en veelgebruikt marketingkanaal is uiteraard e-mailmarketing. Ook op het gebied van affiliate marketing kan je vele kanten op met e-mailmarketing.

Wat is E-mail marketing precies?

E-mailmarketing is het versturen van e-mails naar geïnteresseerden of klanten. Deze e-mail wordt vanuit een bedrijf gestuurd en bevat nieuws, aanbiedingen of een klanttevredenheidsonderzoek. Vaak zie je hier ook een combinatie van terug.

Waarom is e-mail marketing zo belangrijk?

E-mailmarketing heeft simpelweg enkele zwaarwegende voordelen. Allereerst is het een goedkope manier om klanten te bereiken.

Het enige wat je hoeft te doen, is een e-mail op te stellen en te versturen. Bovendien kan je dit proces automatiseren, maar je kunt de mails ook nog personaliseren.

vormen van content voor affiliate marketing

Zo kan je bijvoorbeeld aanbiedingen afstemmen op het reguliere kooppatroon van een klant.

In 4 stappen starten met e-mail marketing

Heb je ook interesse om met e-mail marketing te beginnen? Met onderstaande 4 stappen kan je direct aan de slag.

Allereerst moet je zorgen voor een kloppend e-mailbestand. Dat is stap 1. Je moet in een database de volgende klantgegevens hebben: voornaam, achternaam, aanhef en e-mailadres.

De tweede stap is het uitzoeken van een E-mail Service Provider.

Deze partij kan een grote hoeveelheid mails versturen, zonder dat deze als spam beschouwd worden door de verschillende mailprogramma’s.

Een bekend voorbeeld van een dergelijke E-mail Service Provider is Getresponse

30 dagen gratis proberen  – GetResponse

De derde stap heeft betrekking op de template van de e-mail. Je moet voor een fraai design zorgen, waarin bepaalde acties goed op kunnen vallen. Het maken van een e-mail template is niet al te moeilijk; ook dat kan je in Getresponse doen.

Tot slot is het zaak om de mail op te gaan vullen. Dit kan je doen aan de hand van algemene acties, maar je kunt de acties ook afstemmen op de gebruiker. In dat geval spreken we van een gepersonaliseerde e-mail.

Afbeeldingen

Wist je dat je ook met afbeeldingen goed kunt scoren op het gebied van affiliate marketing? Het is namelijk zo dat afbeeldingen de aandacht van bezoekers trekken. Een afbeelding zegt vaak meer dan een grote lap tekst.

Beelden verrijken content

Bovendien is de combinatie van beelden en content perfect. Met de beelden kan je namelijk de content verrijken.

Je kunt daarmee een extra dimensie aan je teksten geven. Bovendien kan je bepaalde stukken tekst toelichten aan de hand van een afbeelding.

Afbeeldingen scoren in Google

Wist je daarnaast ook dat je met afbeeldingen goed kunt scoren in Google?

Mede daarom is het ontzettend belangrijk om altijd een ALT-tekst aan je afbeeldingen mee te geven. Dat kan Google erg waarderen.

Social Media

Ook is het mogelijk om social media als een content vorm voor je affiliate marketing te gebruiken. Je kunt namelijk affiliate links converteren op social media; ja in de praktijk blijkt dat dit nieuwe sales op kan leveren.

Affiliate marketing

Bovendien kan je de social media kanalen aan elkaar koppelen. Daardoor kan je op een efficiënte manier de content delen.

Hoe pas je social media toe bij affiliate marketing?

Het belangrijkste hierbij is om de juiste doelgroep te selecteren en vervolgens waardevolle content aan hen te tonen. Dit kan makkelijk met behulp van bijvoorbeeld Facebook Ads.

Infographics

Ook infographics spreken tot de verbeelding. Heb jij enig idee wat infographics zijn?

Wat zijn infographics?

Bij een infographic is er sprake van een combinatie van tekst en afbeeldingen. De tekst en de afbeeldingen vormen één geheel.

Voorbeelden zijn onder andere een plattegrond, een instructieschema en een grafiek.

Infographics doen het goed op Pinterest

Ja, dat is niet geheel verrassend. Op Pinterest is tenslotte iedereen gek op creatieve beelden. Dat kan je dan ook voor elkaar krijgen met infographics.

Blogs

Je kunt er ook altijd voor kiezen om een blog te gaan schrijven. Sterker nog; een blog is een uiterst efficiënt communicatiemiddel voor affiliate marketing.

Wat is een blog en waarom zou je bloggen?

Een blog is simpelweg een website waarop je regelmatig nieuwe artikelen plaatst. Dit is dan ook een perfecte mogelijkheid voor bijvoorbeeld productomschrijvingen of reviews.

Een blog is een laagdrempelige manier om affiliate marketing in te zetten. Bovendien kan je bij een blog alle kanten op met je creativiteit. Dat zijn zeker redenen om te gaan bloggen!

Podcasts

Een redelijk nieuwe vorm van content marketing is een podcast. Weet jij wat dit is en hoe je dit in kunt zetten voor affiliate marketing?

Wat is een podcast?

Een podcast is een audio uitzending waarin bepaalde onderwerpen besproken kunnen worden.

Het is dan ook een ideale mogelijkheid om producten te bespreken of om producten met elkaar te vergelijken. Een podcast is dan ook zeker geschikt voor affiliate marketing.

E-books

De laatste variant die we willen bespreken, is wellicht één van de belangrijkste varianten. Het gaat hierbij om een e-book.

Wat zijn e-books?

Een e-book kan je in feite vergelijken met een normaal boek. Het verschil is dat een E-book digitaal is, waardoor je deze op je computer, tablet of smartphone kunt lezen.

De toepassingen van een e-book zijn eigenlijk oneindig; je kunt hier alle kanten mee op.

Een treffend voorbeeld van een E-book is de affiliate marketing revolutie. Dit is een boek waarin alles omtrent affiliate marketing besproken wordt.

E-books voor je mailinglijst

Wil je eens opvallen? Dan kan je ook een E-book presenteren aan de klanten uit je mailinglijst.

Je kunt hiermee dus eigenlijk twee vormen van content voor affiliate marketing met elkaar combineren.

Het is dus ook heel goed mogelijk om affiliate links te verwerken in je e-book. Sterker nog: daar kan je een heel goed resultaat mee boeken.

Beginnen met affiliate marketing?  Bekijk de affiliate marketing revolutie. 

Starten met Affiliate Marketing?

Maak kennis met Affiliate Marketing in mijn Gratis E-book! Zelf ben ik al een tijd bezig met Affiliate Marketing en leef ik inmiddels van mijn online inkomen. Ik help je graag de eerste stappen te zetten met affiliate marketing. Download daarom mijn e-book helemaal gratis.

Gratis Downloaden

Recent Content